AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.545

Önskar hjälp med val av däck: 235/45/17 (E34)

Sida 3 av 3
Efter mycket om och men så har jag nu äntligen beställt däck!

Det blev 4 st. Good Year Eagle F1 GS-D3 i dimension 225/45/17, och leverantör blev Molway, som tack vare att de bjuder på 10% rabatt för autopower-läsare faktiskt blev billigare än däckonline! Dessutom slipper jag hålla på med förskottsbetalningar och jox. Åker helt enkelt upp till Molway utanför Landskrona, så får de montera däcken samt navringarna på plats.

Totalkostnad inklusive montering, navringar, balansering, moms, rabatt och så vidare: 5874:- Väldigt humant tycker jag, även om det så klart är mycket pengar!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
kilroy
Lycka till med fälgarna, Kalle, dom är kanonsnygga!Eagle F1 har jag bra erfarenheter av på 540, har kört med Eagle 235:or runt om sen jag köpte bilen. Enda problemet är att dom slits...behöver ju visserligen inte vara däckens fel...))Mvh kilroy
kilroy,

Har du kört på GS-D3:orna? Enligt uppgift ska dessa vara betydligt mer hållbara än tidigare versioner...

Mvh,
Kalle
_____
kilroy
Nej, jag bara kört med den äldre versionen. Mycket bra däck enligt min uppfattning. Kan man sen göra dom lite hållbarare så blir dom ännu bättre.Mvh kilroy
kilroy,

Jag är övertygad om att jag blir nöjd! Har enbart hört gott om däcken, och att ADAC gav dem högsta betyg - tre stjärnor - i sitt test just av lågprofildäck är ett argument som för mig väger väldigt tungt: Länk Anmärkningsvärt att de bedömdes som bättre än det betydligt dyrare Michelin PS2!

Mvh,
Kalle
_____
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.