|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nytt försök. Kör själv med SP 9000 och är super nöjd! Med tanke på hur lite det skiljer i pris så hade jag valt Sport Maxx. Länk Länk Länk |
|
| Kalle H@ Du har då verkligen god smak när det gäller fälgar,ja även bilen din är grymt snygg.Vågar man fråga vad fälgarna kostade? | |
|
MFemman: Du länkar till samma länk 3 gånger. Kalle: Se de från den ljusa sidan, du kör ju knappt med bilen så du kan välja ett mjukt däck med mycket grepp utan prob :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
M femman, Det gick nog inte nu heller, nu blev det 3 länkar till Fulda :) bayern, Tack skall du ha! Fälgarna annonserades för 5000:- vilket jag prutade lite på :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Där skrev wendt ett sanningens ord *kastar sten i glashus* :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Visst är fälgarna snygga, absolut snyggaste 17" till E34, sådana satt på 540:in från fabrik dock föredrar jag M5 look så hjulen får vila, kanske vågar jag ha dom på andra 540:in men det är tveksamt med tanke på att jag värdsätter hjulen högt, Allt som inte är original måste finnas kvar, det är bara framblinkers och avgassystem som saknas just nu och original avgassystem sitter på den andra 540:in! Mvh Stephan |
|
|
Nu funkar länkarna! Vet inte vad jag höll på med innan, sorry! Länk Länk Länk |
|
|
Mycket snygga fälgar! Har tom sådana själv! :-) Satte på Yokohama AVS Decibel men de är inte så tysta på norrländsk grov asfalt. Men de gånger jag kört på den slätare är det kusligt tyst! Hade jag valt idag hade det blivit Michelin. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Snygga fälgar som sagt! jag har också sådana till min bil i 8 och 9 " bredd, Hade gärna haft 10" bak finns det att få tag på??.Annars lär jag byta hjul till sommaren Den vise talar om vad han ser,dåren om vad han hört. |
|
|
Är kanon nöjd med mina Good Year Eagle F1 GSD-3. Blir bergis såna igen när jag byter. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Ang prenumeration på Total BMW så måste väl 662:-/år vara ett väldigt bra pris? Kostar ju 85:-/st i Sverige. Blir ju 1020:- för 12 nummer. /Johan Min bil: Länk |
|
|
M femman, Tack för tips, men jag har inga goda erfarenheter av vare sig dunlop eller pirelli. Det är däck med bra grepp, men som därför offrat komfort/livslängd. För den pengen köper jag hellre continental eller michelin. Johan99, Om man räknar så så är det klart förmånligt, men det jag menar är att det är tveksamt om tidningen är värd ens 55:- /numret.. Fast vid närmre eftertanke: ja, det är den gott värd :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle! Vågar knappt tänka på hur långt jag kört med dem...men....bilen har gått 10000 mil på 3 år. Skulle kunna tänka mig att 6000 av dem är på sommardäck. Mycket långkörning. Har nu kanske bara 1-2 mm kvar till "minimimärket" på däcken så det är hög tid att byta. Oskar |
|
|
När jag köpte sommardäck senast så rekommenderade min däckgubbe Nokian NRV. Han körde BMW e36 om jag inte minns alldeles fel och han hade provat en massa olika däck och tyckte att de var bäst. Jag köpte dessa på hanse rekommendation och är kanonnöjd. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
| Kalle: De Dunlop SP 9000 jag hade på min M5 hade jättebra slitstyrka och greppet var ljusår mycket bättre än de Good Year F1 som satt där innan. Komforten var helt OK men det kommer ganska långt ner på listan för mig. | |
|
Kalle Hansen: Varför snåla med den enda kontakten med marken?Köp Michelin Pilot Sport och njut varje gång du har kontakt med marken:)) Man ska aldriga snåla med säkerheten det kan stå dig dyrt, hade MPS på min bil och var mer än nöjd. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
starre: Kalle har ingen racerbil som du hade :) och att vara ekonomisk behöver inte alltid betyda att man åsättosider säkerheten,, Visst är Michelin bra däck utan tvekan, men du betalar väldigt mycket för varumärket. och olika däck gör sig olika bra med med skiftande egenskaper beroende på vilken bil dom hamnar på. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Om man räknar mil kostnaden för de olika däcken som Kalle H väljer så tror jag att skillnaden är ganska liten om man väljer MPS. Man ska aldriga snåla med säkerheten........ Och ja min var är sportbil av hög klas:))) |
|
|
Om man kollar på Däckonline nu, finns det nog två däck som jag skulle välja mellan i dimensionen 235/45/17. Det är F1 GSD3 eller Pirelli P ZERO ROSSO Asimmetrico. Det är i princip samma pris på båda däcken och jag skulle misstänka att Pirelli är det sportigare av dem (lite bättre grepp, men sämre livslängd) frågan är vad man vill prioritera!? Med ett pris kring 1350kr/st, får man väl ändå säga att båda dessa däck är prisvärda och håller en rimlig prisnivå. Tror att det kan vara dumsnålt att kliva ner 200kr/däck - man får nog sämre produkter till nästan samma pris! Dunlop har jag bara negativa erfarenheter av (SP 2000 och SP 9000), så de skulle jag inte välja. Michelin är alltid "skottsäkra", men kostar å andra sidan 2000kr mer för fyra däck... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Starre: Likväl som Nokia inte är bäst på allt :DD, så är det inte säkert att Michelin är bäst på allt och det finns inget som säger att det är ett säkrare däck än nån av sina konkurrenter, det är helt beroende på vilken bil och vilka egenskaper man söker. Finns heller inget som säger att Michelin är slitstarkare, det var många år sedan då hette dom Michelin X och höll 7000 mil ´BAK på min Mustang :) Michelin är mycket bra , men inte speciellt prisvärda för normal bilen. Men behöver man det lilla extra som på din racer, så kan det vara en självklarhet, men inte på en bruksbil. Att säga att Michelin är det enda däck som är säkert är som att säga att Ericson är den enda telefon som går att ringa på.:) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.