|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Soton, det där med olika återförsäljares attityd har jag också blivit varse om,vilket föll till min tidigare återförsäljares vinst. Jag har visserligen inte köpt så många nya bilar som du, men väl 2 st på 3,5 år och dessförinnan ett antal ett par år gamla stormotoriga "Beemers". Då jag flyttat över 15 mil från min tidigare återförsäljare kollade jag upp tre st närmare varande återförsäljare. I Linköping tog det tid innan någon överhuvudtaget intresserade sig av mig i butik. Efter kontroll av min dåvarande, som de tyckte mkt välvårdade bil, bad de att få återkomma om mellanpris på en ny!!!?. I Vimmerby tittade i mrf:s prislista och gav mig ett skambud utifrån denna lista utan att titta på min bil. Norrköping gav mig visserligen ett ganska bud, dock verkade detta vara ett slutbud varför jag inte kunde se någon affär i sikte. Kontaktade därför åter mina tidigare hemtrakter i Kalmar där jag fick " an offer you can´t resist".Priset var helt avgörande för att det blev en affär vid denna tidpunkt. Konstigt att inte övriga återförsäljare va mer angelägna om att sälja bil. Their loss!!Nämnas bör också att Linköping återkom efter 2 mån!! med ett bud i paritet med MRF-listor. När jag då berättade att jag köpt i Kalmar för 60tkr bättre blev det tyst i luren. | |
| Soton: Har man dyra bilar och mycket stålar så jobbar man nog inte på BMW solna :) | |
Soton |
acey: And your point beeing...? Livet består av BMW o hockey alena... |
Soton |
Måste hålla liv i tråden... Imorgon torsdag gör jag en uppföljning hos BMW Sverige angående BMW Sala... Livet består av BMW o hockey alena... |
|
En liten instickare.. Vad tycker ni om Carlsson bil (BMW) i Örebro, ni som bor i närheten? Jag tvivlar mer och mer på dem....jag lämnar hellre in bilen hos en mindre verkstad i Karlskoga istället för att betala de dära snubbarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.