AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
16.051

700hk i en 318

Sida 4 av 5
m528: Vad fan vet du vad han kan göra eller inte, hur mycket pengar han har? Och det är inte alls omöjligt utan svårt.
Det sänker inte alls nivån på forumet utan tvärtom, den höjer den, att folk slösar sina pengar på sina bmw är bara positivt och att dom försöker. Sluta vara en jävla pessimmist.

Hoppas han klarar det så att många nördar kan gråta.
Jag bryr mig faktiskt inte vad han kan göra,hur duktig han elr hur mycket pengar han har.Men hela denna tråd är juh oseriös.
Kan väl också påstå att jag ska pressa ur 12000hk ur min V8.Det är bara ord som sagt.Denna tråd starta i januari och redan då nångång skulle det komma bilder,fakta etc,vart är dem???Ska det ta 1år för att plåta lite bilder och skriva lite info???
Som sagt tomma ord kan alla slänga ur sig.

Ps. man skall ALDRIG gråta åt andras lycka elr glädje.
Ci
531
CiM
325ciM-04
hehehehe

han har inte kvar några pengar till en kamera bara, därför har bilder uteblivit.
eller kan det vara så att han ska koppla 700 kusar, som får dra bilen.
trodde alla va stolta bmw ägare här mendet verkar bara va skeptiker,går det att ta ut 500 hk ur m20b25 o använda som bruksbil utan större ingrepp på motor så ska det väl gå att ta ut 700hk ur en 318 med lite lullul grejer,fan finns dom som tar ut 700-800 ur en jäval volvo ska det inte gå med bmw då?? sen hur länge grejerna håller beror bara på vad han använder för stakar,kolvar mm
Ekin
De kommer att bli jävligt svårt..men e han duktig så klarar han de..
ja vet inte om nån av er läser Bilsport. men ni som läser så vet säkert vem "Den rosa helikoptern" e..
En rosa Audi A4 1.8T quattro Avant. med 2,8 bars laddtryck..
den ger 584hk vid 7.700rpm och 634Nm vid 6.190rpm..
men där snackar vi om ett väldigt seriöst bygge med många misslyckande...bl.a. 12 st turbo(!), 7 block, 5 topplock...o.s.v.
men nån budget på 75000kr får han glömma...
vi kan också ta ett annat exempel.. Dahlbäcks Golf RSI. men den e 5 cylindrig och 2.133cc...och han hade ju hoppats på ett fyrsiffrigt effekt-tal men det stannade väl nånstans runt 800-900hk.. och 927Nm...men det bevisar ju bara hur svårt de e att skapa nåt körbart monster...för Dahlbäck har både kunskapen och pengarna och ändå...
men nu vill inte jag låta som en pessimist utan tycker att Madman ska försöka å berätta hur det gick...för det finns väl inget intressantare än sånt här..Lycka Till!!!
ju nyare bil desto sämra kvalite så e det å gällar alla bilar, sen att dahlbäck bara får ut si o så många hästar den femcyl motorn e fan spräng säker imsa motorn tog dom väl ut ca 1200 hk om jag inte mins fel
Ekin
visst fan kan man ta ut hur mycket hästar som helst ur en motor om den bara behöver hålla 10sec.!!!
Man kan ju göra som dragracingbilarna också, som har upp till 6000hk, ta isär motorn efter varje lopp isf.
Man måste ju kunna använda bilen också...och då menar ja inte att åka till ICA å handla med den..men måste väl kunna bränna däck eller tävla med den nu å då...
sise
fan vill ju se bilder, info nu ju :D

St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
det vore intresant o se 700 bromsade ur en 1.8 l.. men var tog bilderna vägen.. ?

en del säger att det inte går.. varför? det är ju bara titta på herr dhalbäck vad har han 2 l.. den bilen verkar ju även (minst sagt) körbar

go go madman!

/Strengbohm
Free your mind, E30

Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel!
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
oj missade det Ekin skrev.. sorry

/Strengbohm
Free your mind, E30

Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Strengbohm tänk på att Turbo femman har fyrventils teknik precis som en nyare M50 motor...

Att pressa ur dom här effekterna ur en 8 ventilers topp som MADMAN tänker göra kommer kosta en förmögenhet, hade han ist sattsat på en 16v motor så tror jag mer på att det är genomförbart.. Men vem vet, han kanske dyker upp i vår och visar oss alla motsatsen :)
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Sen angående Rosa helikoptern så har den motorn 5 ventiler per cylinder och på så vis totalt 20 ventiler på 4 cylindrar, detta ger toppen en väldigt svag uppbygdnad pga styrningen etc till alla ventiler.. därför håller den inge bra, ett bra exempel på detta är ju alla Volvo fyror med 16 ventilstopp som somliga plockat närmare 800 hk ur..
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
Vart går balansen mellan för många ventiler och för klent topplock?
16? som 318 is bilen har..? för som jag fattar det då är m42:an en "4 cilindrig m50"?...

eftersom 20v var för många/för klent?

kan tänka mig att en vanlig 318 (8v) blir lite svår. Men om han byter topp till en 16v så är det i ochförsig fortfarande en 1.8l... eller hur?

/Strengbohm
Free your mind, E30

he
24
helgonet_80
325 86:a med 2,7L motor
Min sponsor har 1000hk i sin M10 2,0L motor
Och har tiderna
0-402 m 8,399 s, sluthastighet 265,47 km/
0-100 km/h 1,5 s
0-214 km/h 5,4 s

och han renoverar inte efter varje race

Så inget är omöjligt

Lycka till med bygget och skaffa jobb som Manshora så att du har råd för pengar lär det gå åt =)
Ekin
har projektet dött ut eller varför skriver han inget om det?
har han gett upp redan?
Visa användare
47
M-Tech88
BMW 325 -92
Bmw plockade faktist Över 1.400 hästar ur sina formel turbomotorer byggda på gamla M10 block med volymen 1.5 liter ;)
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Någon som läst senaste bilsport? "Spjuvern"... Kan det vara vår man? Visserligen bytt till en turbokonverterad strokad M20, men förmodligen över 600 kh... Det var en 316 från början i alla fall. :)

DANNE
Min bil:
Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Nä spjuvern är här
Länk
Ekin
jaså, vi har spjuvern här på sidan också...
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
jag vill se en 700 hk i en vanlig 318.. om det nu skulle vara möjligt

/Strengbohm
Free your mind, E30

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.