|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Säg att man slänger i en F1-motor i en bil så måste du byta den ungefär 400-500gånger för att motsvara livslängden på en normal motor. Skulle du lyckas bygga en 1,8l på 700hk så ska du vara glad om du kommer ett par mil innan den säger upp sig. Hoppas du tar alla de här "skeptiska" inläggen på rätt sätt och visar oss att vi har fel. =) Om vi nu har det. MVH |
|
|
Johan...jodå 75k fixar grenröret;) Nya titan vevstakar får man för 4500 euro osv. Finns en komplett m12/13 show maskin till salu i schweiz för endast 20,000 euro..som hittat ;) |
|
|
*MADMAN*: Varför lägga så mycket pengar på en 1,8 liters maskin? |
|
|
ja jag vill göra nått eget gå i mot strömmen och sen framför allt få allt till att lira som det ska med andra ord en kul grej eller kallas man dåre :-) *MADMAN* |
|
|
Ne, du blir ev. kallad "miljonären" :-) Mvh Henke |
|
|
hehe mycket intressant tråd... ska bli kul att se uppföljningen på de hela..! och *MADMAN* ett stort lycka till B-M-W |
|
|
Ja det är rätt, Williams renault skulle det förståss heta. Jasså var det bara 1,5 liters motor, helt otroligt. Nisse |
|
|
Hejsan jag säger ingenting men ett är klart att denna tråd tänker jag inte släppa tycker det skall bli intressant att få fälja med på denna resa MADMAN kör hårt jag skulle själv inte våga och heller inte ha råd men det är kul att nån annan vågar hoppas på att få se bilderna när du lägger ut dem Bimmer |
|
|
det är absolut ingen omöjlighet att plocka 700 hk ur en 1,8 l spis Jocke sahlin har ju 745 hk/8.300 varv och 738,9 newton/5.000 varv ur 2,3 liter och den bilen säger han själv är relativt körbar. kolfiber-PV:n har 952 hk ur 2,1 liter men det blir nog några kr / hk om man vill någorlunda tillförlitlighet... lycka till MADMAN ska bli intressant att följa detta projekt. /Tony |
|
|
ska bli roligt när det kommer bilder och förklaringar hur detta monster ska/kommer födas:=) Lycka till *MADMAN* Alpina Power! |
|
|
Om nån är nyfiken på BMW F1 turbo historia. Kika på bifogade länken... //M// Länk |
|
|
vet inte om detta är sant... men har för mig att det finns en kille i karlstad elr nåt som har plockat ut över 1000hk (1050hk elr nåt) ur en golf gti 1.8l... men som sagt..om detta är sant elr inte vet jag inte, rykten har ju en tendens att ändras på vägen... e de nån som vet nåt om den golfen... så om detta är sant kan MADMAN mycket väl lyckas få ut effekten, men jag är väldigt tveksam att 75 papp räcker om inte han har GRRRRYYYMMMMA kontakter.... ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
| Jag är gift med britney spears! Bilder kommer snart! Jocke i Gävle vet att jag talar sanning.. ni som är i branschen vet vem det är. | |
| Justin Timberlake? | |
SpineKracker |
Tror inte han kommer alls långt på 75K heller.. bjoerk: Justin Timberlake var väl aldrig gift med Britney Spears? =) E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
"madman" snart sommar borde det inte finnas lite bilder nu vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
| Jamen nu måste det ju finnas bilder på detta monster? Eller? | |
| Hehe, man tycker ju det borde finnas nån bild som sagt.. Fortfarande skeptisk. | |
SpineKracker |
Jag blir väldigt impad om du lyckas med ditt projekt till satt budget. I annat fall är du bara vad ditt namn antyder../P E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
De där ska nog gå bra tror jag eftersom Honda själva har tagit fram en 1,1 liters motor på 1100hk till deras F1 bil. Men men de gäller bara att ha pengar så går allt=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.