AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
25.250

Varnar ni andra bilförare om polisens fartkontroller?

Sida 13 av 13
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag varnar alltid.

__
Bilblogg:
Länk
Jag gör det ALLTID, och hoppas på att andra gör det med,

Jag hoppas att ingen drabbas av de över 16000 rattonyktra förare som färdas på vägarna i Sverige, varje dag. Jag är tämligen övertygad att chansen att de åker fast minskar om alla varnar för trafikkontroller. Vad är din inställning till detta, KoEn?

FP
Folke!
Där har du fel.
Jobbar du kaske på den gubbiga VV.
Att tänka ut nya skatter och avgifter är det inte so svårt så länge finns folk som tror att allting kommer på plats om straffar vanlig folk.
Det är rena utopiiiii tro att de bryr sig om dig eller mig, vi är statens KASSAKO.
Du tror säkert på NOLLVISION i trafiken, men varför har vi inte NOLLVISION när det gäller antallet självmord , jo det finns inga pängar att tjäna,
Jag skulle inte bli förvånad om du är ETANOLFANS.

SKITSNACK

co
8
convict
325 Ti/cpt-02
Jag varnar alltid och kommer att varna i framtiden också. Hur många hederliga förare kör med 110-120 [eller 80-85 på70 väg] på en rak väg under sommaren [förutom "folke"..no offence]? Tror att det är en stor % som gör det. Man ska inte förväxla och blanda in dom som är brotsliga [som i och för sig är oskildiga tills åklagaren bevisar motsatsen] och inte agera polis själv på vägarna [men gärna AGERA om man har civilcourage och HJÄLPA sina medmänniskor]

Tycker att denna tråd blir pointless att sitta här och diskutera varför man varnar och varför inte.. Dom som är insnöade i deras tankesätt kommer tyvärr att förbli så.

”Vampyrer är bara på låtsas. Precis som älvor, småtomtar och eskimåer.”
/Homer S.
KoEn. Kan du komma fram med lite konkreta fakta då, på vilka siffror du anser gäller angående rattonyktra förare i trafiken? Var jag jobbar, hur staten agerar osv hör ju inte hit, nu diskuterar vi konsekvenser av av ett visst agerande i trafiken, inget om har med visioner eller bränsle att göra osv.
Sluta svamla och stå för din ståndpunkt istället.

FP
convict: Det framstår som att du har fått hela diskussionen om bakfoten. Åter igen, hur jag eller andra kör eller inte har inget som helst med kärnan i diskussionen att göra.
Skulle du personligen vänta in en åklagare om du drabbas av en drog eller alkoholpåverkad trafikant? Behöver du hjälp av en åklagare för att avgöra status på en sådan förare?
Tycker du då det är en "hjälp eller civikurage" att underlätta för denna typ av förare? Klarar du ens av att hålla isär begreppen i denna diskussionen?

FP
Det är nog ingen som inte förstår att på alla de hastighets eller andra kontroller som görs av polisen varje dag i trafiken så ertappas åtskilliga rattfulla, drogpåverkade förare, de som kör utan försäkring eller inte betalar skatt, de som kör i trafikfarliga bilar, de som kör i BMW eller andra stulna bilar som kanske till och med tillhör en del av de som är på detta forum, eller de som faktiskt struntar i de regler i trafiken som är till för att göra säkerheten för ALLA trafikanter bättre. Att förvarna dessa förare är enligt mig ett brott det med.

Att köra för fort ÄR ett trafikbrott. Att köra för fort är något jag tror att ingen förare behöver göra, de som kör för fort gör det för att dom tycker det är roligt. Men det är då bättre att ha roligt på en bana avsedd för att köra fort. Det är roligare och dessutom lagligt.

kilroy
Fördelen med poliskontroller är att man också stoppar rattfyllerister, förare som kör obesiktigade/oskattade/oförsäkrade fordon. Med andra ord...man eliminerar temporärt kategorier av förare som vi övriga vill bli av med vilket är alldeles utmärkt.

Förhoppningsvis eliminerar man också temporärt den förarkategori som inte har de mest elementära kunskaperna i fortkörningens ABC vilket enligt min bedömning är utmärkt. Det minskar incitamentet för att vi får fler poliskontroller på vägar där det faktiskt går att köra för fort utan att tumma på säkerheten.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Ingen har sagt att poliskontroller behövs inte, men det verkar som polis satsar mest på de områdena där staten tjänar penga på. Vad är det med våld i sammhället, oavklarade brott, våldtekter, bankrån. jag är inte övertygad att ratfylon är det största problemet, statistiken ska man inte litta på . Enligt mig är TRÖTHET mycket större problem.Ska vi ta bort alla trötta från trafiken, vem blir kvar då, ska vi straffa folk som måste jobba.
Det är inte så enkellt som många tror.
JAG KOMMER ALLTID ATT VARNA FÖR POLISKONTROLLERtÄNK ER EN STACKARS ARBETARE BÖTA 3000 KRONOR , SOM TJÄNAR 12000 I MÅNADEN EFTER SKATT. SÅ cinisk är jag inte.

DUM SPIRO SPERO
kilroy
Den här tråden handlar inte om vi skall ha poliskontroller eller inte. Den handlar om lämpligheten i att varna andra bilister. Effekterna av att varna andra bilister blir som jag angett i min tidigare tråd.

Tråden handlar inte om trötthet heller.

När det gäller problemet med rattfylleri finns det utmärkt information på nätet för den som är intresserad av att vara påläst innan man uttalar sig.

På vilket sätt fortkörningsböter individuellt drabbar enskilda fortkörare är helt ointressant i sammanhanget. Med det resonemanget kan ju domstolarna frikänna bankrånare och våldtäktsmän därför att straffet rent ekonomiskt drabbar brottslingen och hans familj.

Det verkar som om vi återigen börjar närma oss hamsterforumet när det gäller nivån på vissa inlägg.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Vissa har egentligen svårt att fatta sammanhanget, och att ha egen uppfatning finns väll inte många sam kan njuta av det.
Att pratta om APEL och inte nämda äpple det har jAG SVÅRT ATT TRO DET.

DUM SPIRO SPERO
KoEn, du hade väldigt bestämda uppfattningar om mig, vad jag jobbade med, om jag hyllar etanoldrift osv. Hur skulle det vara om du svarade på grundfrågan?
Du varnar andra bilister vid poliskontroller, fine, men hur är din inställning till att detta kan hjälpa även t.ex alkohol eller drogpåverkade till att komma undan kontroller osv?

FP
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Sist jag varnade så fick jag ett LÅNGFINGER som tack! Hygglo kille. :-O

Hoppas han åkte dit. Det var nåt lantispucko som åkte E34 med både halv- och dimljusen på mitt på dagen. Hoppas han åkte dit för det också.

I övrigt så brukar jag blinka, fastän jag vet att jag nån gång säkert har varnat ett rattfyllo....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.