|
Sida 12 av 13
|
|
|---|---|
|
Klart man varnar för motståndarlaget! ;) Glöm inte att krama dina medtrafikanter. |
|
|
"Om föraren befinner sig i samma bil som jag färdas i, ja." Vad menar du med samma bil? Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
|
Om jag är passagerare och ser en polis kan jag påkalla chaufförens uppmärksamhet, genialt eller hur? Det var ett dåligt skämt, men jag hade själv roligt när jag skrev det. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Convikt förstår din tanke. Folk är så jävla rediga när det gäller såna här grejer "Näe jag skulle aldrig varna osv.. De som gör fel får ju ta konsekvenserna utav det" Undra om samma rediga personer skulle våga hindra en misshandel på stan ? Eller gå fram till en person har ramlat ihop. Det passar ju att stå för vad som är rätt när man kan göra det passivt (genom att inte varna) men om man måste agera... Då blundar många och bara går förbi. |
|
| Alltid! | |
|
Det verkar som det går runt lite i debatten. Det handlar inte om att vara redig och inte varna för att jävlas, det handlar mera om att "riskera" hjälpa t.ex en rattfyllerist. Detta har inte att göra med om det är 10 eller 90% dylika ute i trafiken att de är många vet nog de flesta, andra kriminella element oräknade. Vad har detta att göra med hindra en misshandel eller agera vid något visst tillfälle? Har vi inte kommit rätt långt från det specifika som handlade om en poliskontroll vid vägkanten? FP |
|
| Nä. Kör man ex för fort och blir stoppad så får man väl stå för det. | |
|
Varnar för fartkontroll men inte för rutinkontroll. Tråkigt att många här inne är själviska och inte varnar dock... :( |
|
|
Zed82: Konstigt sätt att tänka där. Varför varnar du då inte för rutinkontroller? Är det bara de som kör lagligt/sakta som är onyktra eller liknande? Varför är du inte självisk då du struntar i att varna för rutinkontrollen? ///BMW - Was sonst! |
|
| Enkelt"problem". Vill du själv bli varnad? Om ja så varnar du själv./ Varnaren. | |
|
Beror HELT på vart dem står någonstanns samt vad för typ av kontroll det är. Ser jag dem på motorvägen varnar jag. Inne i stan etc, nej. 30 och 50 finns av en anledning. Vid rutinkontroller varnar jag ej mina medtrafikanter! Tycker det är bra mkt allvarligare att köra rattfull/påverkad än att köra för fort. |
|
|
Och du kan inte tänka diga tt kombinationen rattfull/drogpåverkad kan förekomma? Jag personligen varnar om jag känner för det, har man en bra dag är allt möjligt! 30km/h är ingen ide att hålla heller då det motsvarar 22km/h i verklig fart typ, alla borde hålla 40km/h där så skulle folk lungna ner sig och hålla 40 istället för att irriteras av alla sölkorvar som kör i 25km/h mätarfart och gör folk vansinniga, då blir det tokomkörningar också! Ibland kan ökad hastighetsbegränsning rädda liv, sug på den Tingvall!! |
|
| Ahh menade att Bekeris inte kan tänka sig att skippa varningen för fartkontroll då rattfull och drogpåverkad förare också kan köra för fort? | |
|
Varnar aldrig för poliskontroller. Vill någon köra för för fort får han stå för det. Är någon rattfull/drogpåverkadär det bra att polisen hindrar personen från att köra vidare. Hurvida andra tycker jag är självisk eller cynisk strutar jag i. Var och en ansvarar för sina egna gärningar. "Undra om samma rediga personer skulle våga hindra en misshandel på stan ? Eller gå fram till en person har ramlat ihop. Det passar ju att stå för vad som är rätt när man kan göra det passivt (genom att inte varna) men om man måste agera... Då blundar många och bara går förbi." Hur fasen man kan jämställa en polisvarningsljusblink med civilkurage att gå mellan ett bråk på stan fårstår jag inte. Finns inga som helst paralleller. |
|
|
Precis dom aspekterna du anger Bones är samma skäl till att jag inte heller varnar. Jag sätter alltid Farthållaren på 95km/h mätarmässigt när det är 90 i hastighetsbegränsning för ja vet att då har jag inga problem med kontroller, verklig fart är då ca 90 km/h verklig fart. Att hålla högre hastighet än så och hela tiden vara orolig att det skall stå nån poliskontroll och stoppa mig för fortkörning är det inte värt för att jag 10 mil senare kanske skall komma fram några få minuter fortare. Dessutom kommer det upp fler och fler kameror på vägarna. De som vill hålla hastigheter som ligger vid gränsen för körkortsindragning får stå för sina böter. |
|
| Samma här varnar alltid. | |
| varje klok förare bör göra det, | |
| Johan B... håller med dig till 100%. Blev förvånad över att det fanns så många omogna personer på det här forumet | |
|
"varje klok förare bör göra det, " Förväxla inte klokhet med dumhet. En klok förare förstår konsekvenserna av en varning och avstår. En dum förare tror han gör en annan en tjänst men är dessvärre kvar i tonårens frånvaro av kausalitetstänkande. |
|
|
Det är lätt att bli hjärntvättad men svårt komma tillbaka, för vissa blir det alldrig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.