|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ja okej. du frågade hur man kopplade in tryckvakt!! du kan använda en oljetrycksgivare som tryckvakt. fast du får koppla den till ett växel-räle så att du inte har soppa från 0bar till 0,3bar och sen inget när du vill ha de. om du har ett växel räle, då när oljetrycksgivaren slutar att jorda (slutar att jorda=över 0,3bar) då släpper rälet ström fram till spridaren/spridarna och likadant när du släpper gasen och laddtrycket går under 0,3 bar då jordar oljetrycksgivaren och då släpper inte rälet igenom ström till spridarna. e.x om du vill att en extraspridare ska slå til vid 0,3bar. men om du vill ha dom vid 0,5bar så sätter du en oljetrycksgivare som jordar vid 0,5bar. Förstår du ? Är inte så jätte bra på att förklara men någon annan kanske kan förklara. En känning hade det sådant. funkar likadant som en tryckvakt.. /Jeppe |
|
|
Hmm, okej, men oljetryckgivarna ska inte sitta vid loja väl? ska dom sitta på bränsle sidan? eller i insuget? eller ska dom sittta i oljeledningaen!!!!!?? JAg förstår fortfarnade inte...men om det har samma funktion som tryckvakt, varför inte skaffa sånna då? ;) ///JOhan |
|
|
jag köpte min tryckvakt på alutec.se eller nått sånt (ställbar) funkar kanon. jag kopplade två volvo 740gl spridare (214cc) på icröret innan gasspjället och öppnar dom fullt vid 0.2bar. funkar kanon. förstår inte vad du inte förstår?? man sätter tryckvakten där du har tryck, på insuget tex. man matar ena sidan med 12volt, andra sidan kopplar man in sin/sina extraspridare och från extraspridaren ner till jord. när turbon sen laddar det trycket du förinställt tryckvakten på (i mitt fall 0.15bar) så slår tryckvakten till och leder igenom dom 12 volten till spridarna och spridarna öppnas. hoppas det klarnade! mvh Jimmy -kan du svänga kör du för sakta- |
|
|
Ja, men som jeppan sa med oljetrycksgivare istället för tryckvakt. det förstår jag inte... Det du skrev nu, det förstår jag perfekt :) ///JOhan |
|
|
precis som tryckvakt! sätt den på intecooler röret. funkar som han säger men du behöver ett växel räle så funkar de exakt likadant ett räle är typ gratis. men köp du en riktig istället för de kan vara lite krabb att koppla in den om du inte fattar. /Jeppe |
|
| Köp en på Gik Turbo teknik. gik-turbo.se typ nått sånt. kostar 280kr + ev. fraktkostnad | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.