|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har kollat endel på BMW:s M3 och fastnat ganska mycket för den modellen, medan flickvännen tycker att jag ska köpa en Z3. Om så ska ske, ska det givetvis kompremissas, alltså föll mina ögon mot Z3 M Roadster. Någon som kört båda bilarna? Hur är de i jämförelse? Vad gör Z3:an 0-100 på? Tack | |
|
0-100 5,1s enligt track-challenge. Jag har för mig att BMW angav 5,4s men jag ligger givetvis på låga 4'or... eller not... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| Aha, det låter ju helt okej. Hur är bilen annars? Komfort? Får man plats med golfbagen i bagaget? | |
|
Vill du ha sportbil eller familjebil?? Komfort= nja, men det är ju ändå en sportbil. Men ändå bättre än man kan tro( lite för bra nästan....) Golfbagen borde få plats, enligt polarna som utövar denna sysselsättning (jag gör det inte) Jämför man M3 med Z3M så tycker jag M3 är en tung klump vilket också känns, både i svängarna och rakt fram. |
|
|
Sök lite på trådar om bagageutrymmet. Det har diskuteras många gånger. Enligt en del går 2(!!!) bagar in i bilen enilgt andra ingen. Beror säkert på olika bagars utförande. Drivers brukar få ligga vid sidan av säger de insatta.. Bilen är ingen komfortbil, men det är inte heller meningen. Sedan har vi lite olika uppfattning om vad komfort är.. För mig är det mer avslappnande att köra en bil som sitter klistrad i backen än en med mjuk dämpning tex... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Är det en E46.a isf Daggen? Är du intresserad, kommer min M Roadster att läggas ut på annons till våren. Dock har jag inte 19" fälgar på bilen längre utan 17" orginalfälgar. Hör av dig om du är pratsugen! MVH Fredrik |
|
|
Yatooil: E46? Grejen är att jag inte alls är inne i bmw.. så det säger mig inte mycket!:P Enda jag vet är att det ska vara en Z3 M Roadster 1997 årsmodell... Sen vet jag inte vad det är för E...;) Tell me... Oj, två golfbagar?! Ska söka lite och se vad jag hittar! Tack. Har en till fundering... kan det verkligen vara möjligt att köra en sån där på vintern? Låt säga att det är 20 minus, blir det inte väldigt dragigt och jävligt? Hah. Hur pass bra håller den värme? |
|
|
Om du funderar på antingen Z3 eller M3 så kanske ska du satsa på M Coupe i stället? Då får du lite av mellanting mellan M3 och M Roadstern. Dubbel så styv om man nu ska köra lite skojigt med den och med plats för flera golfbags och som tål kyla och regn (om man nu har en M bil inreggad på vintern vilket har ju diskuterats på Autopower miljon gånger). ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Värmen är definitivt inga problem och tycker man att man vill gosa till det ännu mer så finns det alltid hardtoppar att sätta på. Dessutom riktigt snygga till Z-bilarna, som ser kaxigare ut med ht på. Det enda som ev är sämre med en Z'a är rostskyddet. Obekräftade rykten säger att det skall vara sämre än på 3-seriebilarna (som har förträffligt rostskydd) E46 är den aktuella generationen av 3-serien (M3 bla) som kom -98 Länk Z3 Roadster/Coupe Länk är baserad på förra M3'an, dvs E36 som fanns -91 tom -00 Länk och heter på E-språk E36/7 resp E36/8 Z4 Länk är baserad på E46'an och heter på E-språk E85 Snart kommer en ny 3-serie som heter E90 Länk /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Men ja tror nog flickvännen vill ha cab, o därför tror ja inte coupé är så hett? :) // Pantzare |
|
|
Z3c: Jo, jag har faktist tittat på den och tycker den e riktigt frän.. men men. Nu har jag ju en flickvän.. haha. Ska visa upp den och höra vad hon tycker men jag vet nog..;) haha Casper: Tack för klargörandet!! Nu blev det lite klarare bild av det hela! Pantzare: Haha, du hänger då allt me du;) /Draggen |
|
|
Draggen: hehe, klart som f*n tjejen vill åka cab :) // Pantzare |
|
|
Klart det skall vara en cab, oavsett vad tjejen tycker!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| Är det lätt att få tag i hardtoppar? Och vad kostar de? | |
| Det finns för tillfället 2 st till salu på PB för 15 alt.18 tusen kronor stycket. Det är nog inte några större problem att hitta en hardtop be. marknaden. | |
|
En ny hardtop går annars på runt 29000 kr lackerad och klar. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Okej, tack du vet jag. Om man ska vnterköra, rekommenderar ni dessa eller klarar man sig med sufletten? | |
|
33K får man betala för en cab ink montering om bilen inte är ht förberedd.. Köpte min i höstas så.. Beg finns det hyffsat ofta på powerbörsen, men då vanligast i silver eller svart... Så det beror lite på färgen.. Man klarar sig med sufletten utan problem, däremot tror jag att sufletten är känslig för saltet, körde min gamla 2,8a på vintern och sufletten såg rätt sliten ut efter 2 vintrar.. Få M bilar som körs på vintern så det är nog svårt att få tag på en med ht direkt.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Okej.. 33k. Det är ju endel pengar, kanske är bättre att köra en vinterbil då.. hm. Jasså, saltet ställer till problem? Men som "tur" är så bor jag i norrbotten.. här är det ju inte så jäkla mycket salt iaf.. |
|
|
Klart bättre med en vinterbil!! Du får ändå inte ut det man vill få ut med en Roadster på vintern, nedcabbning så bara onödigt slitage. Vad gäller ht / suflett så klarar Du dig ju från saltet, men.. Jag har förvisso kört vinteråkning med bara suflett vilket jag också skrev ovan, men inte i Era temperaturer.. vet faktiskt inte om det blir för kallt i bilen vid 30 minus med bara suflett.. nedåt 20 har funkat men inte jättevarmt då.. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
men det finns begagnade: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.