|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
I 325i utan vanos anser JAG att man har tillräckligt med kraft för att inte behöva varva längre än till 3000 varv i vardaglig körning. Trots att en med vanos givetvis går bättre på de varven. bjoerck: Tjaaa. Jag skulle snarare säga att det är synd att 323i inte har dubbla rör eftersom den presterar nästan likvärdigt. Sen låter uttalet "323" som en svagare bil än "325". Jag skulle vilja påstå att man omotiverat dragit ner på manligheten runt 323i. Lite trist, men det är väl för att 328i skall verka mer attraktiv. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: Ja, nu kanske inte BMW 325 är världens mest manliga bilmodell men visst känns 323 lite mer timid. Det är därför jag anser den vara bättre. Billigare att äga, trevligare effektkurva än 325 och i princip lika snabb. Angående bottendraget har jag kanske blivit lite förblindad. Vid 2400 rpm levererar min brittiska trotjänare lika mycket effekt som 325 maximalt klarar av att prestera. Det är väl därför jag tykcer det gick trögt när jag senast körde en 325. :-) I övrigt tycker jag 325 är en trevlig modell. Absolut inget fel på den. Fast 323 känns modernare och bättre, vilket den också är. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
| Jag var helnöjd med min 325 innan. Sen tycker jag du ska satsa på en cab också, även om vi kanske har mest soldagar i världen i vårt avlånga land, så är det svårslaget att få cabba ner och köra en fin sommardag. | |
|
bjoerck: Haha, nej, givetvis finns det mer manliga bilar än 325. Men en sexcylindrig BMW skall ha dubbla ändrör, tycker jag. Visst är 323 modernare. Men har 323 trevligare effektkurva än 325 med vanos? Givetvis bleknar en 325 jämfört med din Jaguar, men det är ungefär som att jämföra en 325 och M5. ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Ekan: Hur upplever du skillnaden mellan 323 och 325? Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Olof: Det var ingen jämförelse utan mer en ett förklarande exempel varför jag tycker 325 är tunn på låga varv. Jaggan och 325:an är två väsenskilda bilar. Det är få bilar som är starkare än jaguars kompressorladdade på låga varv. Däremot bjuder inte jaggan på samma körglädje som exempelvis en BMW 325. Angående ändrör tycker jag det klart snyggaste är ändrör som mynnar ut på båda sidor av bakstammen. Det skänker symmetri. Något som jag älskar. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
323(e36) är ett bättre val tycker jag inte minst med tanke på den modernare motorn och bättre vrid. Vill man ha dubbla rör, då är det bara och skaffa. I övrigt så är alla 323(e46) med dubbla rör:) ------ Länk Länk |
|
|
Bjoerck: Jag tycker 323:an går bättre genrellt sett. Vet inte om det är så lätt att göra en rättvis bedömning, 323:an är ju trots allt 7 år yngre. 323 är grymt mycket mer jämn i accelerationen än vad 325 var, där hände inte så mycket förrän vid 3500 varv. Nu kommer då nybörjaren i mig ut, men visst säger man att 323:an är bättre över hela registret då, eller har jag helt fel? |
|
|
BjörnB: Hoppas du syftar på 325:an då du säger att 323 och 328 inte skiljer mycket åt prestandamässigt... "En gång BMW, alltid BMW" |
|
| Personligen har jag fastnat för en E36 318is (Coupé alltså). Tycker den levererar lagom mycket åt alla håll. | |
parolof |
318is coupe!! en av de snyggaste formerna jag sett, prestanda och ekonomi, köp, köp köp:-) |
| För att ytterigare snöa in på E36 coupé... Jag tycker den är fullständigt underbar i den där beige/champagne-färgen... Självklart med några originalfälgar! Inga vingar eller tjafs. Tokfin bil! | |
gammal man |
Prova med 323ti ! |
|
Jag tillhör den falang som tycker sedanmodellen är snyggast av E36. En grön M3 limo i strikt originalskick är inte helt fel. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Favoritmodell; M3 3,2 4-D i Estorilblått, Fungerar även i Alpinvit III, Cosmossvart, Hellrot, Technoviolett men allra bäst i Estorilblått aj aj vilken bil. Bland dom mer normala modellerna gillar jag 318iS, 318Ti bäst en bra kompromiss mellan effekt och kostnader, även om 323Ti också är tilltalande. Mvh Stephan |
|
|
Jag har kört rätt mycket 323 och 325. 323:an går jämnare, drar mindre soppa och accar i stort sätt lika bra, men den har inte en lika go karaktär som 325:an tycker jag. 325:an formligen skriker efter mer varv när man drar ur den (vilket jag gillar skarpt). 323:an mattas av på ett annat sätt när man börjar nå 6000, men å andra sidan är den ju lite sarkare runt 3000 istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.