AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
6.361

Osäljbar BMW

Sida 2 av 3
Har han inte fått ett enda samtal, så är priset för högt i förhållande till efterfrågan. 60k är förmodligen i underkant...
Jag tillhör personligen dem som gärna betalar en slant extra för en lågmilad väldokumenterad svsåld bil, men tyvärr är det inte många som tänker så.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Har letat efter en rödmetallic 523 -96'a på både blocket och autopower nu, hittade ingen. Var annonserar han?
Skriv en ordentlig annonstext, inte bara "523 sv-såld, mycket fin". Ta många bilder, närbilder på allting lägg ut detta på en hemsida som ni länkar till. Mer än 65' ska det allt gå att få ut för denna.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag skulle nog annonsera för 80-85' och vara beredd att pruta upp till 10' beroende på hur varm telefonen går.
Går det inte får man sänka priset efterhand.

Svensksåld med de milen ska man nog få lite mer än 60' för.

Men att annonsera för 100' finns ingen mening med.

Så här är det den annonserades på blocket och motor börsen+lokaltidning i höstas men inge svar då lämnade han in den till en bekant som har bil affär i stan,nu begär han 115000kr och får ännu mindre svar.Så han måste nog ta hem bilen och annonsera själv vet ni någon som är intresserad.

thompa
Såg att han sänkt priset till 95000kr .

thompa
Bra miltal, fast den var manuell och det drar ner på e39.
Kanske inte var nån CD, och det kanske inte drar ner priset så mkt, fast antalet spekulanter dras ner.
Vinröd kan väl vara snyggt säger många, fast få vill ha det på sin EGEN bil, samma med dom gröna.

Minst 70, säkert 75, lågt miltal och svensksåld borde locka.

Bilen är nog värd mer i bruksvärde än han får betalt för den, jag hade behållt den ett par år för att jämna ut värdekurvan. Fortfarande en fil bil verkar det som.
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Det är oehörd skillnad på vad man begär och vad man får.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Man får dock skilja på vad som begärs och vad som fås.

Paulssons i Ängelholm hade en som gick för 58 000:- 33 000 mil, -97 men i väldigt fint skick.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

an
255
anma0572
520dA Touring -12
100 000 i utgångspris verkar mycket.

I december -04 köpte jag en 520 E34 -94 för 26500 av en handlare i Sthlm. Två olika generationer och två års skillnad visst, inte särskilt mycket utrustning men full servicebok. Det tycker jag indikerar att en E39 från -96 inte är värd det fyrdubbla. Inte är det så stor skillnad på modellerna och de två årsmodellerna. På så gamla bilar är skick viktigare än någon enstaka årsmodell hit eller dit även om det visst kan bli ett hopp i värde vid modellbyte.

Anders

Man kan säga att för 50-60 får man en butt för 60-70 en skaplig bil runt 20000mil för 75-90 en en jättefin bil med inte så mycket mil grundat på annonns läsning det finns dom som begär mer men eftersom ingen ringer så räknar inte med dom.

thompa
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fick en hundring jämt för min 528-98 förra våren, 14000 mil och rejält med utrustning.. bla beiget skinn..

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
djurmo,

det går högst sannolikt att få bilar på 13-15Kmil för 60-70KSEK enligt min åsikt. 20 000mil och över är mycket svårsålt, milskräcken sitter djupt. Det i kombination med att det skiljer enligt min åsikt för lite i pris mellan en 12 och 20Kmilare gör dem svårsålda. Hoppas slutligen att det ordnar sig för din kollega!

/Simon
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
kan ju bara säga att jag har min svensksålda 523 i touring 1997 på annons för 89.000 kr, och inte är responsen överväldigande precis. visst går den iväg när vårsolen börjar lysa, men det verkar ta längre tid än jag trodde. och blir jag inte av med en ett år nyare kombi som dessutom är billigare så är det nog svårt för honom.
jag tror han får annonsera ut den för 80-85', kanske tom 79', för att folk ska börja ringa.
min generella ståndpunkt är att om ingen ringer så är det lika bra att sänka priset rejält, för om man bara småduttar med en sänkning på en tusenlapp eller två i månaden så ligger man i takt med värdeminskningen. då ligger priset lika fel hela tiden!

mvh Johan
523Touring hur långt har den gått och är det import är det lite mil och bra dokumentation borde den inte vara svårsåld.

thompa
En annan sak nästan alla begär mycket mer an 60-70 så ska man få en för det så måsta man ringa och skambjuda.Vilket inte känns så kul,visst finns det för runt 60 men dom annonserna är väldigt ovanliga speciellt svensksåld lågmil.Jag aldrig sett en så billig som inte är långmil alt def.

thompa
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Bjud vad DU tycker bilen är värd för DIG! I slutändan är det det enda som betyder något. Om priset är si eller så spelar mindre roll om det känns rätt.
Personligen anser jag att oavsett skick så är +20 000 milare hopplöst fel ute när man begär fantasipriser.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Johan (Autopower): Skickade iväg min sv-sålda 523 Touring -97 som hade gått 9000 mil för 150 000:-. Detta var för ett och ett halvt år sedan. Tilläggas bör också att komfortpaket var den enda utrustningen.

Har de rasat så brutalt på senare tid? 89 kkr och ändå inte såld låter inte klokt.
bjoerck

/Simon
bjoerck

/Simon
bjoerck, blev fel sorry. Johans har väl 18000mil på mätaren om jag minns rätt. Dock är din observation riktig att e39 skåp har sjunkit massor sedan du sålde din(var nog i rättan tid verkligen) Uppfattningen om vad som är ett bra pris ändrar sig snabbt.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.