|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har en arbets kamrat som äger en 523-96 svensksåld i mkt fint skick har gått 13000mil,nu har han annonserat den i ett halvår för 100000kr men inte ett samtal.Vad är rimligt att begära för en sådan bil,det var den sista Bmwn han någonsin kommer att äga med tanke på värdeminskningen som har varit brutalt dyr att äga.Annars var han nöjd med bilen. thompa | |
|
100.000 är på tok för dyrt. 65.000:- slutpris. begär 74.000:- |
|
|
Ojdå är dom så värdelösa men att den är svensksåld har det ingen betydelse. thompa |
|
|
Jag fick 125KSEK för min 528i 97:a med 14000mil 020410, dvs snart tre år sedan, ganska mycket utr, imp med uppkollad mätarställning. 65KSEK känns som ett rimligt slutpris. 100KSEK känns orealistiskt. /Simon |
|
| Saknar den skinn så är den osäljbar för över 70. Saknar den annan trevlig utrustning så är fallet än mer hopplöst dessvärre. | |
|
Den har allt utom skinn och automat den är vinröd metallic,men om man vill köpa en sådan här bil så är det säkert omöjligt att hitta något jämförbart för 65000kr dom flesta är ju import bilar med okänd historia. thompa |
|
|
utbudet är enormt. 9 år gamal |
|
kilroy |
Kan man få en 540 -97 eller-98 för runt 100-120 kkr så låter 100 kkr för en 523 -96 som ett "rövarpris"...ursäkta uttrycket...Mvh kilroy |
|
Problemet med 540 är väl att ingen har råd att äga dom så köp marknaden är nog begränsad en 523 har väl lite mer sansade drift kostnader.Så är det någon pris skillnad på dom modellerna, vanliga mäniskor faller ju i gråt av skräck över över att ens tänka tanken att köpa en v8 bmw. thompa |
|
|
Varför argumentera? Face the fact. Bilen är inte värd 100k. Det finns uppenbarligen rätt många som tittar på de största motoralternativen när begpriserna sjunkit så lågt. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
"Den har allt utom skinn och automat ". Har det t ex elstolar, navigator, GSMtelefon, sportstolar, PDC, bakrutegardin och kylskåp? Bara lite av den utrustning som går att få till en 523 e39. Har svårt att tro att påståeendet stämmer. Dessutom är det inte svårt att ha en KÄND historia på en importbil om den är ärlig. En felaktig schablonisering av bilar som sålts som nya i ett annat land. /Simon |
|
|
Nej den är inte värd 100000 och den har inte navi mm,men vad jag menar så trodde jag att bilen skulle vara mer intressant när den är svenksåld och pedantskött och kan verkligen få tag i såna ex för runt 60.Håller själv på med bilimport och har hört alla argument varför man inte ska köpa en import bil.Men jag tycker väl lite synd om honom för han köpte bilen mycket på grund av svensksåld men nu verkar det inte spela så stor roll. thompa |
|
|
Att den är svensksåld gör den generellt mer _LÄTTSÅLD_ jämfört med en identisk privatimporterad. Men man kan inte räkna med att få ut så mycket mer pengar för den. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Han får nog prova 80000 eller ha kvar den det är ju ändå en fin bil. thompa |
|
|
djurmo, Visst finns det svensksålda 523:or att köpa för runt 60'. Min kompis köpte för 2mån sedan en svensksåld 523 -96 med 12000 på mätaren som var pedantskött med skinn och "normal" utrustning. Han gav 60' för den, så visst finns de att få tag på... /Fredrik |
|
|
Svensksålda står runt max 10 kkr högre än importerade såvida skicket är motsvarande. Relativt få mil för en 96:a. Vad fick Hasso för sin? Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Kan man köpa en fin import 523a för 40-50 som gått 10-15000mil i fint skick då köper jag den gärna själv.men läser man annonserna så finns det knappt någon under 70 en på blocket.Så den som köpte en för 60 gjorde nog ett fynd men det kanske är svårt att få ut mer om man vill sälja.Vilken bmw är mest attraktiv om man ska importera en för att sälja eller är alla modeller opoppis i svea rike. thompa |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
528/530 är nog mest lättsälda om dom inte är klent utrustade. Men importera enstaka ex för att sälja, är knappt lönsamt, då det är "överetablerat" med begagnade E39 och priserna inte skiljer sig så mycket mellan tyskland och sverige längre. Men importera för eget bruk istället för att köpa en i Sverige kan ju vara en vinst i utrustningshänseende och nån krona över kanske, man måste ju räkna in resekostnader också. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag tycker den här diskussionen har angett lite väl låga beg. priser. Kollar man på blocket, bytbil eller vilket ställe som helst så är det svårt att hitta en motsvarande bil för 70'. Däremot finns många långmilare, tvivelaktiga och 'slitna' e39 för de pengarna.... Dmi's kompis måste haft otrolig tur att hitta en pedantskött 12tusenmilare för 60'. Jag kanske har fel, det kanske är 20-30 tusen billigare i södra sverige... Här i Sundsvall skulle man inte hitta en under 80'. De flesta säljs för ca 100' och begärt pris ligger runt 100' (Av de jag kollat upp) 528 verkar betydligt mer lättsåld och ligger 15' högre. Ett tips, kolla vad man får i inbyte på ett par olika BMW handlare och dra av några tusen. Det är vad du borde få ut för den. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Vilken modell efterfrågas är det z3 eller 3ser 4cyl v12 ? thompa |
|
|
Tycker också dom är lite väl negativa i sina priser läser man annonser så finns inte dom priserna men bra tips och åka och fråga inbyte. thompa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.