|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mycket enkelt, Men ingen har ännu gissat på utslagsfrågan? där gissar jag med hjälp av dom som gjorde tipsrundan-2003 på 24884mil. Mvh Stephan |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag får stå i skamvrån, jag gissade fel på mittenalternativet på antalet tillverkade M5 E34, att det var så många tillverkade...hmm...men det är väl därför de är ointressanta för mig och som en följd därav som jag saknar kunskap om dem ;) Kugelfischer var däremot lätt, undrar varför? ;) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Vill ni att jag ska plocka ut en del frågor som är såpass svåra att det blir en riktig utmaning för folket här? kan man kanske man fixa ngt pris till vinnaren eller något? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Mugge: Du skulle ju kunna sätta ihop en tävling online. Sedan får man maila över sina svar, och vid ett visst datum utser du en lycklig vinnare. Betydligt roligare än nu, fullt möjligt att många ljuger om att de fått "alla rätt" :P Vill man göra det riktigt seriöst och prestige så får man erlägga en avgift på säg 20:- som sedan går till förstapriset, ett Williams-paraply eller dylikt - vad vet jag :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Dom där frågorna är från träffen i Gävle 2003. Då lyckades jag bränna en fråga och det var effekten i 760, jag fick för mig att det var 333hk (som i 745:an). Totalt hjärnsläpp alltså. Däremot fick jag gissa på M5-tillverkningen. Det var om jag inte missminner mig en som hade full pott och oroväckande många "BMW-fantaster" som inte alls hade bra resultat. Utslagsfrågan var att gissa hur långt en gammal 323 e30 hade gått. Flåklypa |
|
| jag hade lite svårt med vad tii betyde annars var det inte så svårt | |
|
Olof: nu ska du inte sno min idé! Grr.... Morrr..... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Men olof vi kan göra detta tillsammans... jag har tillgång till lite BMW litteratur som jag kan rota i och jag har en del frågor i åtanke.... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jag hade inte själv tänkt arrangera något, Mugge. Jag bara spånade vidare på din idé... Jag har inte ork eller tid för att själv arrangera något. Men du får gärna maila om du behöver min expertishjälp *host* ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Satt bra länge och grubblade över första frågan, innan jag kom på svaret. Var lite osäker på tempomat, även om ordet tempo förde tankarna till hastighet. Men visst finns det ett vanligare ord för detta? Tii hade jag råkoll på, eftersom jag spanade efter en sådan 1976. /A |
|
|
Wendtan: Du har inte alltid rätt :) Btw, jag hade 2 fel.. Antal tillverkade M5-or samt Tii-n. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Var påstår jag det? I detta fallet så är det en tolkningsfråga, men jag tycker att jag har det lika mycket som Masten tycker att han har det. Det finns ingen anledning att älta det vidare. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag har nya, svåra frågor klara nu! jag skulle vilja ha 1 till 3 testpiloter som får frågorna via mail och kommenterar dem och skickar tillbaka dem.... givetvis får man då inte vara med och tävla.... någon som är sugen? maila mig... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.