|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Inte mycket till utmaning för ngn här kanske... Kan meddela att jag hade alla rätt! (wooow), dock inte helt säker på antalet tillverkade M5or... Testa själva! Länk V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
Alla rätt men fick tänka efter lite på antalet M5:or (skäms). Bra men på tok för enkla frågor :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Alla rätt här också :) Även för mig orsakade antalet tillverkade M5 E34 huvudbry... /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Inte alla rätt här:( Sorry killar, ska gå över till gti forum. | |
|
Skulle det vara svårt, eller?!? ;o) Alla rätt! ///Tobbe |
|
|
Utan fusk så fick man alla rätt.......))))) ///Magnus |
|
|
hade fel på den sista.. ja ja man kan inte alltid vara bäst. Ler* MvH Bmw 4-ever |
|
|
Svarade fel på sista. Har helt klart kunskapsluckor längre bak i BMWs historia. :( Men vissa frågor var ju liiite för lätta. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Den frågan sista var den enda jag hade lite problem med. Inte så insatt i 70-talsproduktionen som man borde, kanske? :| | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Chansade på antal M5 och Kügelfischer sprutet och därmed alla rätt för en gångs skull. Ren tur bara har ingen historiabakgrund inom BMW längre bak än E39:) så frågorn var nog ganska lätta egentligen. ///MVH Hasso Länk |
|
Lyckades faktiskt få alla rätt, fast jag fick tänka till på M5 E34- och den sista frågan :) |
|
|
Alla rätt förstås, men det finns ett faktafel i 'facit': Den Kugelfischerinsprutade 2002Tii var tamej tusan inte direktinsprutad, som det påstås. Direktinsprutning är det man har på dieslar och på 'GDI'-motorer (Mercedes 300SL 'Måsvingen' var direktinsprutad redan på 50-talet, men det var en ytterst känslig konstruktion). Den inprutningsmetod som används i Tii:n och de flesta bensinmotorer idag är indirekt, dvs bränslet sprutas in i insugskanalen innan insugsventilen någonstans. Och så heter det Kugelfischer och inte Kügelfischer..... Plus att LuxeMburg är felstavat. /// Gunnar E. -- självutnämnd språkpolis och besserwisser -- |
|
|
Om folk tycker att det var enkelt så kan man ta fram lite svårare frågor.... ;-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
En annan fråga som är fel är "vem är Bmws nuvarande Chefsdesigner"? Inte är det Chris Bangle iaf :) Adrian van Hooydonk (tidigare chef för Designworks i USA) Har tagit över som chefs designer. Så alla ni som tror ni hade alla rätt kan börja deppa nu :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
För er som är nyfikna på vad han jobbar med nu så är numera förflyttad en bit uppåt och skall jobba som samordnare bland designavdelningarna för m-avd, BMW Motorrad, Mini och Rolls-Royce. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag vet att Hooydonk jobbar som chefs desiner på BMW men det fanns inte med bland alternativen V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Mugge: Du får guldstjärna i kanten, men dom andra får skämmas. Framförallt Hasso tycker jag skall skämmas :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Nej, vi som svarade Chris Bangle hade INTE fel eftersom frågorna var från 2003 och således ska besvaras med de svar som var rätt vid tillfället. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: Jag misstänkte att någon skulle anmärka på det. Men om du gjorde testet idag och läste texten idag så har du gjort fel, inte sant? Frågan är väldigt tydlig: vem är Bmws nuvarande Chefsdesigner? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Nej, jag anser mig inte ha gjort fel eftersom BMW:s chefsdesigner _2003_ var just Chris Bangle. Jag förstår hur du resonerar men jag håller inte med. Om frågorna däremot hade gjorts idag och det hade stått 2005 så hade naturligtvis Adrian van Hooydonk varit rätt svar. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Så ja wendtan, spela besserwisser tjänar inget till. Adrian van Hooydonk stod ju inte ens med i texten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.