|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
maserati |
Är lite besviken på Toyota, med deras enorma resurser så borde dom va ett av toppstallen men det bevisar ju på att pengar inte är allt. Hoppas det går bra för Trulli han e en bra förare när allting stämmer. |
| Acey: joo det stämmer jag läste nån statistik på det där, har för mig att Schumacher hade kommit i mål i 99.6% av loppen som han startat i de senaste 5 åren!! | |
|
Rättelse till mitt tidigare inlägg! Det ska stå att han ej har brutit pga tekniska/mekaniska fel!! han har ju trots allt skrotat några ferraris under årens lopp.. =) Maserati: Jag tror toyota kommer bli ett toppstall inom något/några år, men det tar inte bara resurser att skapa ett bra stall, det tar tid också! |
|
|
acey: Kommer verkligen däcken att hålla? |
|
maserati |
Det känns som att skillnaden mellan topp och dom mindre stallen blir större för varje år. Blir mycket roligare att titta på när det är jämnare. Minardi finns dom? *s* Vilken är er favorit bana? SPA är min, helt underbar. |
|
Håller med Maserati, Spa är så jävla bra!! |
|
| Hittade just en sida med massa troliga regelförändringar till 2006 och 2008, kan vara intressant: Länk | |
|
Med alla grejer de förbjuder kan man ju snart kolla på stcc eller nåt...är det inte tänkt att Formel1 skall vara det värsta, dyraste, mest tekniska och utmanande som finns inom motorsport? Standard bromsar, mindre motorer, rpm-begränsning......vart skall detta sluta....mkt trist... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Starre: Renault och Fisichella påstår att han har kört 320km på ett set däck redan in december. Så däcken kommer hålla, frågan är bara vad man gör när en förare får punktering två gånger i ett lopp? Första gången så byter man däcket från ett utav de set man hade på fredagen/lördags träningen. Problemet blir också om en förare får en "flat spot" vilket resulterari kraftiga vibrationer ökar risken att åka av. Det känns inte mer säkert med endast ett set däck. Vi kommer se att förare med extrem mjuk körstil (fisichella, button, heidfeld) att gynnas utav detta. Det kommer också bli intressant att se när en förare kommer "pusha" och när de gäller att spara däcken. Det borde bli något mer intressanta lopp i år. |
|
|
Däcken kommer göras/görs så hårda att jag misstänker att "blistering" kommer bli mer vanligt. Det skall bli spännande att följa däcksutvecklingen iaf :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
acey: Så alla förare som kör hårt kommer att drabbas av denna försämring? Känns det som man inte tummar lite på säkerheten? |
|
|
Inatt smäller det! Såg första kvalet imorse, vilket tyvärr blev väldigt orättvist eftersom himlen öppnade sig mitt i fältet. Det är därför svårt, för att inte säga omöjligt, att avgöra resultatet utifrån kvalet. Men det mesta verkar ändå handla om Renault och McLaren i Melbourne. Jag tror på följande topp 5: 1. Juan-Pablo Montoya (McLaren) 2. Kimi Räikkönen (McLaren) 3. Fernando Alonso (Renault) 4. Jenson Button (BAR-Honda) 5. Giancarlo Fisichella (Renault) Detta baserat på att ingen av dom gör ett katastrofalt andra kval ikväll. För Williams-BMW tror jag att tävlingen slutar med Mark Webber på en sjunde plats och Nick Heidfeld på en trettonde. Vad tror ni andra? |
|
|
Wendtan tror: 1. Skomakaren 2. Barichello 3. Kimi om bilen håller ihop. 4. Alonso 5. Webber De skall bli intressant att följa däcken under loppets gång. Troligtvis ligger Bridgestone på framkant även här fortsättningsvis. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Wendtan - Bridgestone verkar inte vara på topp inför detta race - en fjärdeplats som bäst under träningarna. Enligt ryktet har Michelin lyckats förträffligt bra med utvecklingsarbetet under vintern. Ska bli spännande att se hur det går! :) | |
|
Liste: Jag är väl underrättad om hur de gått på träningarna. Tyvärr speglar de nästan aldrig verkligheten särskilt väl. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.