AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.556

Inför den kommande F1 säsongen

Sida 2 av 4
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
GM äger 10% av Fiat, medans Fiat äger 5% av GM och 56% av Ferarri, som i sin tur äger Maserati till 100%. Glasklart? ;)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wendtan: Haha, det var faktiskt just den anledningen som fick mig att tveka på imolarött. Jag har fått höra det ett antal gånger. Tur att Imolabanan inte är Ferraris hemmebana.

Jag väntar med omdöme tills nya FW27 har körts. Ser man på BAR och Toyota som lanserat sina nya bilar så verkar de klart långsammare än de konceptbilar som de körde tidigare och som Williams kör med nu. Å andra sidan så var Williams väldigt snabba på "försäsongen" ifjol bara för att floppa i melbourne. Inget är givet fören efter första loppet :)

Hoppas nu bara att Nick får styrningen istället för Antonio.
co
33
common
523i Touring
530iA
wendtan: OK, men de är lite svåra att få tag på. Kan också bli lite problem med betalningen.

Hur som helst så finns det ingen kombi i deras modellprogram. Men visst, har man tillräckligt mycket pengar så kan man få som man vill...
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Kommer ni ihåg vad som satt i Williams när de dominerade? Då när de vann allt hela tiden? Just det - Renault.
Så länge Frank Williams bara var en buffel mot sina förare gick det väl an, men sedan han skrämde iväg sin chefsdesigner också har hela rörelsen legt på deken. För tillfället är det nog mest BMW:s motorer som håller farten uppe.
Renault däremot har nog både anda och kunskap att gå igång på allvar snart!
Allt relativt den röda måttstocken då...

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hoppas att Nick Heidfelt blir andre förare hos Williams. Förtjänar ett break efter att ha harvat i Sauber och Jordan hela karriären.

Mr C
Jag instämmer i Heidfeld påhejar skaran.
Jag tror dessutom de skulle vara grymt bra PR för Bmw med en ny tysk F1 förare.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Räknas inte BMW Williams som engelskt?

/Johan

Min bil: Länk

Johan: Absolut. Men bra PR för bmw-williams skrev jag inte :)

Bra PR för Bmw williams är Nick Heidfeld + Jenson Button men man kan inte få allt :)

Länk
Aha du tänkte så :) Börjar bli trött ;)

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Renaults utvecklingen har avstannat och eftersom dom nu signat Fisichella så kommer 05 gå åt skogen. Fisi alltid i fel team vid FEL tillfälle. Dessutom är detta den första bilen utan Mike Gascoyne. Tror på mellanår för Renault. Ska bli intressant att se om BAR kan följa upp fjolåret.

Tror det kommer stå mellan de stora i år. McLaren, Ferrari och Williams.

Williams dominerade väl i mitten på 80-talet med Honda motorer.
Samt med förare som Keke Rosberg,Nelson Piquet,Nigel Mansell
och före det var det Williams-Ford med Clay Regazzoni och Alen Jones som var Williams toppdrivers.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nick Heidfeld är klar som stallkamrat till Mark Webber 2005! Härligt!

Acey: De var väl för skönt! Förutsättningarna finns för en spännande säsong!

Länk
Jag tror också att Renault kommer gå dåligt i år, varför i h-vete köpte dom Villeneuve?! Han är slut!
Williams ser rätt bra ut med Webber iaf, spännande att se vem som blir 2:a förare..
Mclaren ser grymt starka ut på förarsidan i år och jag hoppas och tror på revansch för deras del! Däremot kan man misstänka att de ligger efter på 05ans bil eftersom de jobbade på en ny bil till 04 förra säsongen istället för att börja på nästa som övriga stall..

Ferrari borde inte få det så lätt ibörjan eftersom de som vanligt inleder säsongen med fjolårsbilen men den här säsongen är det ju så markanta regeländringar så lär de ju få problem med balansen när alla större aero-delar måste flyttas...

För övrigt inte konstigt att alla nya bilar verkar söliga, det tar ett tag att få till setupen och dessutom -25% downforce på alla 05or..
Schnee: Angående Williams andraförare, läs ovan :)
Beskedet kom idag.

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Schnee: Villeneuve kör för Sauber.

Wendtan: Ja så jävla skönt. Bilen ser bra ut, intressanta sidepots där utblåsen blir en "extra" vinge. Om man nu kan dömma en bil efter hur den ser ut :o). Roll on 2005!

Jag hoppas hoppas verkligen att det går bättre denna säsong än förra,för som den utvecklade sig så fanns det ju ingen spänning efter 1/2a säsongen.
Tittar man på stallens test tider så ser det jämnare ut nu. Regeländringarna bör göra att de kommer förbli så hela året. Så det bör nog bli ganska underhållande.
Vad är det för regeländringar som kommit till iår egentligen? Har inte hittat det i nån bra text direkt. Kan nån dra rätt så kortfattat vad som egentligen har hänt i regelboken så skulle jag uppskatta det :-) för övrigt....Forza Schumi!! 8VM-Guldet i år hoppas jag....och BMW tar mästerskapet då :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
"Schnee: Villeneuve kör för Sauber."

Jo jag vet men jag menade förra året, iofs de kanske aldrig köpte han mer "hyrde", hursomhelst var han ju årets fiasko!
Sen att Sauber valt honom ändå denna säsongen kan jag inte förstå..

Läste att vid gårdagens test 0102 i valencia hade mclaren stora tekniska problem med nya bilen, klarade bara ca 20 varv med den under hela dagen. Hoppas bara det inte blir som förra året!

Nya regeländringar är i stora drag, Bakvingen sitter längra fram, Nosen med framvinge sitter högre, endast 1 uppsättning däck för kval och race (!) en motor måste hålla i 2 race-helger, och dessutom förminskas Diffusorn bak vilket resulterar i mkt försämrad venturi-effekt jämfört med 04.
Här står äringarna:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.