AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.715

Extrapris på Ctek-laddare hos Jula!

Sida 1 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Såg att Jula just nu säljer den större Ctek-laddaren MULTI XS 3600 (1.2-120 Ah) för 489:-, ordinrie pris är 689:-: Länk

Hos Clas kostar den mindre ZAFIR 90 (1.0-90 Ah) Länk 495:-

Många här (inkl mig) har en C-tek-laddare och verkar mycket nöjda. C-teks hemsida: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hummm, inte utan att det kliar lite i köptarmen.
Tack för tipset Erik!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det verkar ju väldigt bra det där...nog dags att investera..lönen kom ju igår...och E30:n behöver ju lite ström i sin vinter vila

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Köp!! En av dom bästa investeringar jag har gjort till min M535! (står stilla på vintern).

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
ja det verkar ju vara en bra laddare min föra bran upp får bli att införskaffa en sådan

bmw forewer
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag var på Jula i Sisjön GBG i dag, men på lagret hade de inte hunnit packa upp sändningen ännu. Imorgon skulle den dock finnas uppackad, det får bli ett besök igen.

Erik

___
Kan bara instämma i kören köp en suverän laddare till ett bra pris.
Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Jag har precis inhandlat en pga att bilen har stått ca 1 månad och ni var batteriet halv slut. Det lyste i bilen väldigt svagt men den orkade inte starta bilen. Jula i Västerås hade ca 30 st kvar idag. Kanon pris tycker jag. Hoppas nu inte mitt batterie har tagit för mkt stryk så att det går att ladda upp det igen. Den har visserligen stått i varmgarage och ej ute.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Priset gäller även denna vecka, t.o.m. 6:e februari.

Erik

___
intressant att andra kunder som köpt laddaren även köpt en kräftmjärde, man kan ju undra va folk hittar på med en kräftmjärde och en batteriladdare ; )

Skulle det inte fungera att göra något slags fast montage av produkten i bilen för att sedan enkelt ansluta ström när det finns behov, har ett antal gånger funderat på att komplettera min motorväramre med en underhållsladdare men detta är ju riktigt prisvärt.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Pcdoktor: Länk

Erik

___
320-325
att inte köpa en eliktronisk styrd laddare är bra dumdristigt.. dom börjar ju komma överallt nu.. även till garage laddarna.. min köpte ja på ok macken.. för 698kr fast då på 12amp o lite mera inställnings möjligeter . sen båt laddare är har varit såna skit länge.. dom kostar lite mera men .. dom är bra .

Supra MKIII
Humm, ingen som bor i närheten av Jula som vill köpa ovanstående laddare åt mig?

Ordervärdet blir för litet så jag kan inte beställa bara en laddare och det är inget annat som lockar.

Maila mig om du känner för att ge en hjälpande hand.
Självklart mot rimlig ersättning!

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hej Micke!

Köper den åt dig om du vill, ring mig på 070 441 3939

Mvh Robban
rob_t_j72:
Perfekt, tackar för hjälpen på förhand!

jag köper den gärna oxå till dig micke!
du har ju lite på tillgodokontot då det snart är vår ; )

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Besökte JULA i Sisjön, Göteborg idag efter jobbet - slut!
Nya beställda, beräknades inkomma 10 mars...

Mvh. /Kjell
320-325: En 12A laddare för 698:- är inte att jämföra med en Ctek eller motsvarande elektronisk laddare (med flerstegsladdning, u-processor osv), tyvärr, Den skulle kostat det tredubbla eller mera, och tyvärr klämmer många tillverkare in "elektronisk" och liknande i produktbeteckningen utan större skrupler.

FP
En liten fråga bara... Om man nu har batteriet under skinnsätet i bak, kan man utan några som helst risker koppla in Julas Ctek-laddare ? Länk Bildas det inte några gaser, eller motsvarar en sådan laddare ungefär som om man är ute och kör och att batteriet laddas av generatorn? Man vill ju inte att skinnsätet ska bli förstörda av syrastänk tex...

Jag har ju ställt av bilen under vinter och får ladda upp batteriet en gång i månaden, men det skulle ju underlätta om man kunde ha en Ctek-laddare konstant påslagen med batteriet på plats i bilen...

// Jögge Länk

br
3
broddan
X5 4,4i -02
Du kan ha C-tek laddaren inkpplad hela tiden. När laddningen är klar går den över till underhållsladdning och "pingar" batteriet med pulser för att inte överladda batteriet.
Jag har kört den mindre laddaren på mitt batteri med mycket gott resultat. Jag öppnade inte ens batteriets celler, utan det var bara att köra på. Så du behöver inte vara orolig för skinnsätet.

Laddaren är egentligen framtagen för båtägare som behöver kräm till startmotorn.

mvh - Broddan
Ingen fara med sätet, dessutom har du nog en sluten låda runt batteriet, med avluftning ut i det fria. Locken på batteriet behöver man aldrig ta av annat än för påfyllning eller kontroll. Jämfört med bilens generator så är en laddare av Ctek-typ betydligt "snällare" och kan bara producera en brådel av generatorns laddström.
En sak att se upp med vid permanent anslutning är att pluskabeln till laddaren måste vara avsäkrad helt nära anslutningen på batteriet, en klämd eller skadad kabel kan annars lätt starta brand i bilen. Ev kan du koppla in dig på annan plats än just direkt på batteriets poler, det funkar lika bra.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.