AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.011

Min tragedi

Sida 3 av 4
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Powerkjell: Önskar dig Lycka till med bilen och hoppas att det inte blir för dyrt att fixa, råder dig till att ta tag i det här direkt och låta en BMW verkstad fixa bilen och skicka räkningen till Specialbilar...

//Cosmos
E28 Registret # 160
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Glömde en sak...
Du kan ju skicka med: "Hade det rasat så hade det blivit dyrare" till Specialbilar tillsammans med räkningen....

//Cosmos
E28 Registret # 160
Kan ju bara säga att även jag har upplevt en stor tragedi idag. Jag fyller 19 år idag och mina "kamrater" tyckte att det va FÖRBANNAT skoj att vira in min bil med toapapper och kleta in rutor och bagaget med någon form av mejeriprodukt. Hur glad blir man för det?? Fick tvätta bort det fört som fan! ojojoj
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Grattis! Hämnden är ljuv.

MVH
Hasso
netsix
Ang. specialbilar så har dom en Alpina B6 -93 som dom har prissänkt 40.000:- !!!!!!
Vad är det för fel på den?

/netsix
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag vet inte vad det är för fel på alpinan, men den såg faktist helt ok ut när jag var där och tittade på den. Jag körde den aldrig, men om man kollar på priserna för en alpina i tyskland så ligger dom inte så högt över vad dom begär.

/Persson
Ka
131
Kanada
328i -00
Jasså Kjelle det är din bil som skrapat förbi här på Bäckvägen i Hägersten och hållit mig vaken de sista veckorna. ;) Låter nästan som en snöplog eller det kanske var en sådan jag hört. Ska kika ut nästa gång.

///Nicklas
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Powerkjell!

Nu blinkar den stora röda varningslampan.

Häv köpet omedelbart.

Lägg till lite pengar och köp en annan bil.
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Persson .. Bor du i Trollhätte trakten ?!?

** be as free as you want **
Soton
fan var inte så mesiga när ni köper bil...

Livet består av BMW o hockey alena...
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Deetoy:
Japp
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Jag tycker det är ganska intressant att folk tror att de kan få en ny bil när de är tio år gamla.
En begagnad bil har alltid saker som är i sämre skick än nyskick. Jag tycker att du borde sagt till säljaren att inte spänna handbromsen så hårt och sedan prova den.
Du har kollat på bilen, konstaterat att ett fel finns och köpt den med detta fel. Att säljaren sedan åtar síg att fixa detta tycker jag är ett under!
Det där med konsumentköplagen och en månads trafiksäkerhetsgaranti enligt vägverkets bestämmelser har nog någon ljugit ihop för dig.
Var tacksam att han vill laga bilen för dig och säg att du fixar det själv om han drar av priset lite.

Lycka till
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Hmm, väldans många svar man får. Vad kan det bero på? Kul att man engagerar...

Pompe>> Inte har jag medvetet gett intryck av att jag förväntat mig en ny bil, för det priset. Men väl en trafiksäker och fullt fungerande bil, det förväntar jag mig.
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Absolut inget påhopp på dig Kjelle.
Det är nog mer att jag är trött på folk som tittar på äldre bilar och tror att de ska få en bil som är i nyskick. Till exempel några som tittade på min gamla e23:a och klagade på att skinnet såg gammalt ut (öööh, det är gammalt!!).

För övrigt tycker jag det är kul att du hittat en fin Coupe, hoppas du får många bra mil i den.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kjell,

hur gick det med den här tragiska historien? Såg i annat forum att du sålt din compact.

Välkommen till de raka sexornas sällskap!
22
JörgenSt
320d(E91) -09 (min 2:a bmw)
Hej Powerkjell!
Vi som har blivit beroende av att läsa om historien med den "trillskande försäljaren" vill läsa hur reparationen gick? läste att du skaffat vita blinkersglas (så du bör iaf fortfarande använda bilen :) ).

/Jörgen
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Klart jag behåller bilen!
Exteriört: Nya vita blinkers runt om, M-sidokjolar och M-frontspoiler med läpp. Skall lackeras och monteras under April.
Interiört blir det chromade dörrhandtag, dörrlåsknoppar, chromade mätarringar, M-tech Chrome växelknopp, chromade sarger runt elhissar och runt växelspaksdamasken, chromad handbromsknapp. Aluminium-handskfack-handtag.

Just nu har jag bara 15" BMW alufälg med slitna vinterdäck... men jag hoppas få tag i några finare sommarhjul framåt juni när jag ställer på bilen igen.

Jag förhåller mig mao lite passiv då bilen får stå inne, men vi hörs mer vad det lider... kanske ses också, på någon klubbträff :-)

Mvh Kjell

Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar

Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Powerkjell: Hur har det löst sig med mätarringar? Tidigare var man ju tvungen att köpa hela mätarhuset från en Z3. Eller du har hittat en annan lösning på detta problem?

Mvh
Carsten
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Ring till MH Styling och fråga efter aktuellt pris. Jag minns inte numret, men de har rätt ringar. Lycka till!
sh
820
shu!
525i -91
hmmm kan det ens "vina" från handbrosen bara för att den är ny? Skulle jag ha hört ljudet skulle jag blivit väldigt skeptisk till bilen. Antagligen visste säljaren också att det var bakaxeln vinet kom ifrån. Får han ens göra så?

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.