AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.007

Min tragedi

Sida 2 av 4
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Vad jag har hört så skall han inte vara så jätte seriös, så jag blev lite förvånad när du sa att han skulle fixa en reparation som normalt kostar 20000:-

Kolla såatt han varkligen har gjort något när den är färdig!!!!

/Persson
Var inne och kollade på Specialbilars hemsida, kul grej den där 325ic'an från -93 som var chippad och hade 240HK. Hur fick de sån sprutt på oturbo motor med hjälp av endast ett chip och sportavgas??? Hur vet de att den är på 240hk, har de bänkat bilen eller? Med chip och sportavgas lär de knappast komma upp i 210hk ännu mindre 240hk.
Men men...

//Wille
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Han verkar rätt schysst så här långt. Han sa i tfn att alla delar var beställda - att nöjda kunder betalar sig i framtiden.

Angående muskelbilar som exempelvis den superchippade 325iC; Innan jag lämnade Trollhättan fick han in en E30 ALPINA som spöat både Porschear och Mercor. Dubbla turbo och bänkat 450 hk!!! Så vill ni vara snabbast och råast utan tanke på kvalitét skall ni lägga upp 99000... :-)
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Är inte alla försäljare sådanan?

Han är säkert ok, och fixar din bil men jag tycker fördet att det låter mycket med 20000:-

Jag vet att han är inne ibland på denhär sidan och läser så det kanske är därför som han verkar så snäll. Jag har sett många av hans bilar på BMWBörsen.
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
jag var också och provkörde den bilen för ett antal dagar sen. hörde ljudet från bakvagnen och säljaren sa till mig att det va nya bromsar och att det var därför det lät som det gjorde! hoppas han är såpass schyst att han tar på sig reparationskostnaderna!
lycka till..
/martin
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kan du inte få ha den som lånebil ett tag, nåt att prova Ikeakurvan med?:-) Billigt med 99.000 för att vara värst.

MVH
Hasso
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Läs konsumentköplagen, paragraf... minns ej. Men enligt denna skall en bilhandlare med org-nummer bekosta alla betänkliga skador som ställer bilen utom vägverkets ramar för trafiksäkerhet. Han är skyldig att hålla en månads trafiksäkerhetsgaranti enligt vägverkets bestämmelser.

Men jag tycker Micke verkar schysst iaf. Hittilss har han varit varit tillmötesgående.

Mvh Kjellen

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
jajaja......Huvudsaken är juh att du blir nöjd med din bil.

Soffan är bokningbar på Söndagar mellan 16.00 och 18.00 (vid akut behov även måndagar efer 16.00)men det är inte billigt....hmmm....en sänkningssats skulle juh sitta fint.

/persson
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Persson>>
jag nämde för försäljaren (micke tror jag) att jag brukade va inne och läsa om bmw här på bmwpower, men han sa att han inte kände till sidan..lite skumt.
/martin
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Persson>>> Sänkningssats? Har du tjuvlyssnat...? Tyvärr gick Hamann-dämparna med i försäljningen av Compacten. Dumt av mig.
Jo
26
Jockeahl
328iA -98
powerkjell >>> Inte för å strö salt i såren... men ja känner/vet vilka ägrarna e. Hade personligen inte ens köpt en Bingolott av dem. (Om ja nu spelat Bingolott) Kan iaf glädja Dig me att blir Du långvarig i Thn så har vi ett ledigt gästrum.=)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Fan, detta är ju bättre än Dallas! :-) To be continued...
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Powerkjell: Det var juh synd.....
Det kanske blev lite väl mycket negativt om specialbilar, men skit ska ha skit som det brukar heta.
Du kan juh alltid glädja dig med att du har köpt en av dom finaste bilarna som jag har sett att han har haft (då körde jag den juh inte). Fixar han det som du har problem med så tror jag att du har köpt en superfräsh bil. Skulle man hitta en 9år gammal bil utan ett enda fel så bör man nästan bli misstänksam, småfel hittar man juh alltid på en begangnad bil. Som tur är kan man juh leva med vissa utav dom.

Jag tror du har gjort ett lyckat köp och välkommen till 320 klubben.

/Persson
Hej Kjell och alla andra!

Jag tror förmodligen att jag är en av få som har åkt med i Kjelles "nya" 320... Om jag fatta det rätt så var det en person som hade provat den tidigare men iallafall. Måste säga att bortsett från Bakväxel och det förmodade hjullagret bak så var bilen hel schysst! Det fanns inte en vibration i cupén och allt känndes "tätt"!. Sätena var uuur sköööna och de knarrade inget allt. Lacken såg ut att vara i mycket fint skick, med tanke på att det e en 93:a. Så som helhet så verkar din bil toppen Kjell!

Det kostar säkert 20000:- för BMW Solna att laga den men de e ju inte de billigaste. Dock så tar de ju fram helt nya delar o.s.v. så visst blir det dyrt. Som jag sa till sig tidigare... Be om en offert från BMW Solna och visa den för Killen i trollhättan. Om det går, så stå bredvid honom när han servar bilen så att han gör ett bra jobb ;-) Jag tror iallafall till 110% att detta kommer att lösa sig och att du kommer bli kanon nöjd med bilen i fortsättningen. Lycka till på måndag!

Ha det!

Mvh Tobbe

P.S. Kommer å hälsar på dig när bilen är klar =)
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Hmm, Det var jag som köpte 325ic -93 med dem påstådda 240 hk under huven .. :)

Drar kompisens 325ic -92 utan större problem och annars går bilen som en dröm.. allt funkar m.m.
Hur go som helst ..

** be as free as you want **
Coolt! 325-93:an var ju inte ful om man säger så =) Jag bara älskar de där M-Contour fälgarna *ler* Den är perfekt stylad enligt min smak :---)

Mvh Tobbe
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Nej, den är grym .. fastnade för den direkt och provkörningen lämnade mig inte oberörd ... :)

Fast 240 hk är nog att ta i överkant ..

** be as free as you want **
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Powerkjell: Hur gick det egentligen? Fick du något bytt?
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Nej. Så här i efterhand kan jag vara väldigt självkritisk; jag hör nog till de sämsta förhandlare i världshistorien...

Jag mötte upp säljare o mekaniker (som f.ö. kom 45 min sent) vid Specialbilar i Trollhättan. Mekanikern tog en vända med bilen och sade sedan "Det låter för lite för att man säkert ska veta vad som är sönder, det är ingen ide att börja skruva nu för det finns risk att vi inte kommer åt det egentliga problemet..."
Så jag fick nöja mig med en förlängd garanti där säljaren åtog sig att bekosta alla reparatiner och reservdelar när väl felets art går att lokalisera. (t.o.m. 31 Augusti)
En kompis som själv handlar med bilar tyckte att det skulle ha varit motiverat att kräva 6-8000 i prisavdrag för att själv fixa defekterna. Synd att gjort är gjort...

To be continued...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Märkligt att dom själva inte "upptäckte" det innan
utan skyllde på handbromsen, så egentligen en resa utan
värde , kunde ju lika gärna förlängt garantin brevledes. Hoppas att du har skriftligt på allting och att firman finns kvar efter semestern och med samma ägare.Bmw,s diagnos var kanske inte fel.
Kör försiktigt i Ikeakurvan-)
Ha det.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.