|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Nöjd E30 ägare |
Söker efter bilder på E38:or med 20" Alpina fälgar påmonterade. |
|
Här är en. Länk |
|
Nöjd E30 ägare |
WAN: förstår att det är Din bil, riktigt trevlig. Då har jag en följd fråga, har du någon form av sänkning på Din bil? Har nämligen köpt likadana fälgar och är nyfiken hur det kommer att bli. Min är helt original i fjädring/stötdämpare. Hur är den för övrigt att köra med 20"? Min sjua: Länk I do it only for the glory. |
|
vad jag vet så är de original fjädring/stötdämpare,hur de är å köra så blir den lite spår känslig vid dåliga vägar,komforten är den samma,drar lite mera bränsle.dyra däck. Länk |
|
|
20" Alpina passar väldigt bra på E38:an. Bara att däcken kostar en hel del. //Schnitzer |
|
|
eller denne link Länk |
|
|
Också otroligt fin! //Schnitzer |
|
Nöjd E30 ägare |
åhhh, de e så vackert:) I do it only for the glory. |
| bland det snyggaste man kan ha till e38 | |
| Den var verkligen snygg! E38 passar verkligen med 20" Alpina fälgar. | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Vad kostar sådana fälgar? Och sommardäck till dem? *nyfiken* |
|
Gamla bilder som inte alls är bra, men bilder på 750IAL med 20" Alpina iaf. Länk Länk MVH / Jacob |
|
|
Nöjd E38 ägare: Min erfarenhet är att det skiljer lite från bil till bil, vissa E38:or är höga som hus med sina 20" (inte kul), vissa ser mer "normala" ut med sina 20" (helt ok), trots att det är standard fjäd/dämp på. Mitt förslag är att du (till våren) slänger på Alpina-hjulen och ser hur det ser ut helt enkelt. Peronligen tycker jag att en diskret sänkning (30/15) är klart snyggast då 20" sitter på bilen. Byte av dämpare är då ej nödvändigt. Alpina 20" är aldrig fel, särskilt på mörka E38:or. /Lazze Länk |
|
|
Så grymt läckert på "joernhaugan"´s länk med amerika blinkersarna....damn va snyggt |
|
| Nöjd E30 ägare: Avståndet mellan däck och skärm bör bli samma med 20" som med originalhjul, om det är rätt dim på däcken vill säga, det som kommer skilja mest är ju att 20" fyller ut hjulhuset på bredden jämfört med original. | |
|
Men vad är "rätt" dimension på ett par 20"`? |
|
|
245/40-20 fram och 275/35-20 bak. |
|
|
Eller 255/35-20 fram och 285/30-20 bak. /Lazze Länk |
|
Nöjd E30 ägare |
Räknade ekrarna på 20" alpina fälgar och det är 20 st. Är det 19 st på 19":arna och 18 st på 18":arna etc? |
|
hahaha, sluta räkna ekrar o ställ på din häck så vi kan ha en träff;)! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
Nöjd E30 ägare |
Hallå Seven, jasså du tycker de:) hehe! Mina entusiastbilar: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.