|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon mening att fixa oljesprut på en M30b34 om man vill plocka ca 550 hållbara hk??? Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk | |
| Det är bättre, men inte nödvändigt nej | |
| Länk | |
|
De flesta turbobilar även med måttliga effektuttag brukar ju ha kolvkylning, så det borde du nog ha. Så länge motorn är lös är det ju relativt lätt att fixa. En tryckstyrd ventil måste du ordna så att du inte svälter vevaxeln på olja, då har det ju säkert rakt motsatt inverkan på motorns livslängd. |
|
|
Har för mig att en del använder Saab's munstycken. Men det är bara ett vagt minne. Sitter säkert en inbyggd liten kula och fjäder i de. |
|
| vi kan fixa | |
|
Haha. =) Ingenting är omöjligt för PPF... Hehe. |
|
| bmw-andreas: Vad ska ni ha för munstyckena,om ni säljer dom lösa? | |
|
Det finns att köpa bmw original. Samma munstycken som sitter i 745 motorn! Blanka däck AB |
|
|
Stämmer. Dom vi använder till det Problemet är att fräsa exakt ner i stam oljekanalen, men visst går det:) |
|
| När jag byggde min m30 tic så borrade jag in dom från oljekanalen som ligger under ramlagren och snett ut så dom sprutar under kolvarna.. samma som 745 motorerna.. käpte olje munstckena från bmw 100kr styck. det sitter en fjädebelastad kula i dom som tryckvakt | |
|
Finns det någon vänlig själ som har en bild på detta! Hemsida: Länk |
|
|
Nu finns bilder på min hemsida från montering av oljesprut. Hemsida: Länk |
|
| er det der det er vanlig å sette dysene? trodde kanskje jeg måtte borre og gjenge opp noe i siden på blokka for å få det til. Så jo fint ut å ha de der. | |
|
Jag vet inte heller, vi får se om det funkar! Hemsida: Länk |
|
|
spretten: Tackar för bilderna! Nu vet jag hur jag ska göra... var inne på att bygga med kopparrör som man drar in genom blocket först... men detta är ju jädrigt mycket enklare och dessutom åtta gånger snyggare! Tack än en gång.... ska beställa munstycke nu :) Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
|
Jag körde 11 grader i motorns längdriktning och 5 grader mot avgasventilen! Det är ju helt klart av det inte skulle bli lika bra utan frässen. Fick provborra flera ggr i min testmotor innan jag vågade köra på riktigt. Hemsida: Länk |
|
|
Behöver man inte brotcha hålen innan man driver i munstycket..? (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Brotscha varför då? Däremot får man ju vara noga med att ta bort skägget som sticker upp ovan lagerytan! Hemsida: Länk |
|
|
Man brukar ju brotscha upp dia. för att få exakt mått på diametern (presspassning)..men det kanske inte behövs till dessa munstycken..Var bara en tanke.. (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Jag kommer att köra med ca 20 grader i längsriktning och ca 13 grader mot avgasventilen för att få en lämplig träffbild under så lång tid som möjligt, längst upp i loppet sprutar då oljan på kolvväggen och "glider" ner på kolvtaket.... ju längre ner gålven går, dessto mer "rätt mot avgasventilen" träffar strålen... Tror detta kommer att funka... problemet är bara att luta blocket nät man ska borra... men det löser sig nog! Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.