|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det nån som har en länk till bild på en e39 med M5 fälg som sitter på nya M5 e60? "Riktiga män luktar diesel" | |
|
Jag är också nyfiken på detta. ;-) Kan inte någon gå ut och ta lite bilder på sin E39:a, de som har E60 M5 fälg, och ev. skicka kanske? /Hammar |
|
|
Men tror du man måste man ha 18" för att det ska se bra ut eller räcker det med 17"? 18"-däck är inte billiga direkt, jämfört med 17"... :-/ Men som M.Nilsson skrev, en länk till bilder vore inte helt fel. /Hammar |
|
| Är det ingen som sett bild på E39 med E60 M5 fälgar ännu? Blir 8.5x18 Fälg+245/40-18 & 9.5x18 Fälg+275/35-18 för brett på en 540iM ? | |
|
M5 E60 19" fälgar passar inte på E39 pga mindre navhål, samma som E34. Men ni kanske menar kopiorna? Tunga... |
|
|
Tunga? Hur mycket skiljer det på original och kopior? (Om kopiorna finns i 19".) Vad väger en 18" kopia med däck? Hur påverkar extra kilo ofjädrad vikt bilen? Det kunde vara kul att veta om det spelar någon större roll. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Ja, jag menar kopior. Blir det för brett med 275 & 245 på 540 ? | |
|
bood: Man vill ju inte ha tyngre fälgar, sämmre prestanda och sämre väghållning... Birger: Det är ju orginal dimentionerna på M5 E39 så det är inga problem. |
|
|
Jag tror det kommer se lite märkligt ut. Här finns en kille som monterat dessa på en e46 Länk De passar säkert bättre på en e39a, men jag tror som sagt att det kommer se lite otidsenligt ut. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ser faktiskt inte helt fel ut... Nu blir man lite sugen på att skaffa sådana, hoppas bara att de inte är så tunga som det sägs här. Men jag har också kollat på ett par M5-fälgar i krom så jag står och väger mellan dessa nu... (Har kromat en del på bilen, lagom mycket enligt min smak) /Hammar |
|
| wendtan: Det var ju riktigt snyggt! | |
|
M femman: märks det tydligt om hjulen väger några kilon extra? Själv kör jag varken på bana eller 1/4-mile så jag undrar om det påverkar bilen vid "normal" körning. Själv hade jag gärna skaffat 18" kopior av M5 E60 fälgarna. Jag tror det skulle bli väldigt snyggt. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Vid normal körning så blir det nog ingen större skilnad kanske lite högre förbrukning men väldigt marginellt. | |
| Tyckte det såg bra ut på E46 med E60 fälgarna. Slår nog till på dessa til E39'an. Hoppas det blir vår snart.... ;-) | |
| Håller med Wendtan att E60 fälgarna såg konstiga ut på E46an. Lite pimpstuk på något sätt? | |
Buspelle |
Snygga fälgar men inte helt rätt på E39/E46. |
|
Vilka ideér ni kommer med... ;) 65M eller 66M parallelleker sitter ju ändå bäst? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
Reven |
Slängde ihop den kombinationen lite snabbt i photoshop=D kolla på medföljande länk så får ni ser ungefär hur det kan se ut på e39an! Länk Länk |
|
Ingen vidare kombination... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag tycker det va läckert på alla bilar :) Skulle va kul o se hur dom sitter på en e34! Länk |
|
|
Här sitter de på en E39: Länk Nu blir det en beställning på sådana fälgar.. ser ju kanonsnyggt ut ! :) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.