AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.579

Z3 fick stryk inatt, igen!

Sida 1 av 2
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag blir så less. När jag kikar till z3an imorse så ser jag att något rikspucko har sparkat sönder ena spegeln. Lördagnatt i Göteborg är inte bra för z3, hon fick stryk igen.
Förra gången var det samma visa, ytterspegeln som var sparkobjekt för mindre begåvade människor, då, för ett och ett halvt år sedan stod jag på balkongen och såg eländet.
Inatt så slapp jag iallafall vara vittne till tragiken.
För en månad sedan så var det någon som på juldagsnatten pulveriserade Mini Cooperns båda speglar, så jag har inget flyt på spegelfronten....

Sitter du med en uppsättning z3 speglar du vill bli av med, så är jag köpare!

Mats

ArctisZ3
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Man blir så trött! suck för alla idioter.. kanske dags att hyra garage... måste bli billigare i ängden...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Helt plötsligt känns USA:s vapenlagar riktigt trevliga.
Alltid tråkigt när sånt här händer :(

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Olof: Näe.. Du tar buset en gevär och skjuter sönder speglarna på avstånd istället.. :-(

Mats: Lider med Dig, kör Du bilen under vintern eller varför står den på allmän väg?? Jag fick ju bilen påkörd av en Opel-idiot förra vintern, han parkerade dock i min grill och lät bilen stå i en vecka så det var inga problem att bevisa hans skuld...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
"Då tar buset ett gevär..." skulle det såklart stått. När kommer edit funktionen till autopower??

/Caspar
bmw320cab
polaren blev av med sitt fram/bak bmw märke samt 3,0i texten på sidorna till sin Z4á kostade han 1500kr att fixa nya på bmw...

Får la se till osmmaren om det kommer någon "luffare" i en Z4 som har dom märkena fast inte motorn..

Göteborg i ett nötskal avundsjuka idioter finns det gott om.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mats: Var i Göteborg var detta?
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Tack för det moraliska stödet!
Jag använder z3 året runt med vald omsorg. Sedan Cooper blev av med speglarna har z3 rullat lite mer...
I Majorna har jag min hemvist, närmare bestämt vid Stigbergstorget. Tyvärr finns en pub runt hörnet så efter att flickorna dissat pojkarna framåt stängningsdags så blir dom odödliga på parkeringen med sparkreflexer som bieffekt... vilket leder till ökad omkostnad för mig. Utslaget på den 5årsperiod jag bott här så överlever min plånbok, men det är mest förtroendet för mänskligheten som minskar.
Finns ett garage i närheten, men jag är skeptisk till att bilarna står säkrare där. Vill gärna kunna kika ut och se att allt är som det ska, gärna från horisontalposition i dubbelsängen.
Mats
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mats Landh: Jag har min bil i ett garage i närheten av stigbergstorget. Du borde kanska söka plats där? Annars är majorna för jävligt. Mina föräldrar har fått sin bil vandaliserad på djurgårdsgatan.

Jag var också skeptisk till garage, eftersom platserna med bur har lång kö. Men på något sätt så känns den här risken för att "slumpmässigt" bli vandaliserad mindre. Har man otur så kan du stå var som helst men ändå råka illa ut. Dock känns garage bättre av flera andra anledningar. Du slipper skrapa rutorna, det finns många gånger tvättplatta och du slipper många kallstarter på vintern.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Mats: Har du möjlighet till garage, tveka inte. Bättre investering för bilens trygghet är svår att hitta.

Så länge det bara är speglarna som ryker så räcker det med några tusen per gång, men dörren kan ju också få en skada med bucklig plåt och då är det riktigt tråkigt. På en dörr syns i regel omlackningen.. :-(

/Caspar
det är riktigt för djävligt! Jag fick min bil vandaliserad förra sommaren, jag lider med dig!
Jag har ett par speglar, you got mail.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

"Göteborg i ett nötskal avundsjuka idioter finns det gott om"

Precis, vad är det för fel på deras mentalitet, jämt när man går ut i Gbg får man höra "Stockholmarjävel". Det måste lida av allvarliga mindervärdeskomplex, har fått flera bilar vandaliserade när jag varit där på besök.

// Jim Profit
Det tråkigaste med hatet mot oss BMW ägare är den ständiga tron att vi tjänar så mycket mer än dem som sparkar sönder våra bilar. Det går inte att resonera med folk heller. BMW är jättedyra att äga och alla som har en BMW är skattesmitare som lever på andra, bla bla bla. Man bara suckar...

Som Caspar säger, ett garage är en bra investering.

Lider med dig Mats och hoppas du får ha din bil ifred i framtiden.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det lustiga är ju att t.ex. en ny Z3 2.8 för sex år sedan kostade 340000 kr, alltså ungefär samma prisklass som en V70 T5. Såna vimlar det av på landets vägar men vem sparkar av en backspegel eller repar en dörr på en sån?

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: tyvärr ganska många... Fick min S40 T4 vandaliserad 3 ggr.. :-(

/Caspar
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Nu är z3 på bättre humör igen.
Det här forumet med dess medlemmar gör att man blir lycklig! Ovärderlig kunskap som är samlad. z3c4ever och Caspar har bjudit till satan och hjälper oss dalmasar i exil, så inom kort är ersättningsspeglar på väg till Göteborg och saker och ting kan återgå till det normala igen. Tack för allt!

Tack ni andra också för er input.
Mats

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Mats: Kul att du får ordning på det såpass lätt...

Jag har förresten inte fått hem Z3-prylarna ännu så jag får skicka linserna senare istället.

/Magnus
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Mats,

Jag har ett par originalspeglar till övers, i Göteborgsområdet, om du nu inte redan löst detta?

Jim och andra,

Det eviga bråket mellan Stockholm och Göteborg tycks inte ens lyckas hålla sig borta ifrån ett BMW-forum?! Jag hoppas ni skämtar när ni på något sätt tror att det är vanligare med bilvandalisering i Göteborg, och att vi har mindervärdeskomplex gentemot Stockholmare? Det är just såna puckade uttryck och fördomar som skapar det problem ni gnäller om.

Ursäkta min upprördhet men nån måtta får det faktist vara

/Vol
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Volatile: Tack för erbjudandet, men nu ligger ett par arcissilverspeglar på vardagsrumsgolvet.
Jag återkommer nästa gång packet har skuggboxats på parkeringen, är nog bara en tidsfråga...
Mats
Mats,
jag glömde tala om kormfilmen som sitter på kanten av speglarna. Det tar du lätt bort på samma sätt som du tar bort solfilm.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Volatile: Tyvärr är det nog så att Sthlm & Gbg har ungefär lika mycket vandalisering av bilar, då de båda är storstäder. Som turist drabbas man oftare av problem..

Problem med att komma in på krogarna i Gbg har jag dock upplevt. Absolut inget riktat mot Stockholmare utan systemet med gästlistor som iallafall tidigare var mer utbrett i Gbg än här. Enligt vänner nere hos er så var det inga problem att komma med på en gästlista för hela stan, typ ett VIP kort, men svårt att fixa när man kommer utifrån bara över kvällen.. :-(

Annars tycker jag nog att Gbg är en väldig go stad och har kännt mig mer än välkommen jämt när jag varit där..

Håll käbblet på en lagom glad nivå, med glimten i ögat så är det helt ok... tycker jag då..

/Caspar
Z-träff 1 maj Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.