|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Länk Har mailat då jag tyckte priset var rätt...Han ville ha 1500 Euro i förskott för att han skulle hålla bilen. Jag tyckte det var lite underligt så jag började söka lite på nätet. Verkar som de sätter in såna annonser hela tiden, vare sig det är Z4, VW, motorcyklar och alltid samma låga pris, samma typ av mail, samma krav. Mer att läsa finns: Länk Står ifs på tyska men alla mail från "bedragaren" finns skrivna på engelska... | |
| Den grå M3:an har tydligen 4-hjuls drift...finns väl inga sånna? | |
|
Jag var intresserad av den röda (den grå kom idag) och fick ett chassinummer. Jag kollade upp denna genom min vän på BMW tyskland. Jag fick tydligen ett chassinummer på en M3 från USA, med samma utrustning, samma årsmodell etc... |
|
|
Givetvis är det bluff. Det skulle inte förvåna mig om det är samma, eller liknande, organisationer som ligger bakom dessa bluffar som de berömda Nigeriabreven. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Länk Här finns RÄTT många trådar ang mobile.de bluffen...har mailat ang den grå m3..skall se vad som händer..väntar mig en kopia på samma brev som alla andra fått.. Plus att man får ett brev från mobile.de som garanterar att bilen finns och de backar upp transaktionen (skrämmande) |
|
|
Lustig den grå M3:an, den har både fyrhjulsdrift och automatlåda (fast med manuell växelspak, enligt bilden..)! ;-) Och den röda har både rött och svart skinn. Det man undrar är ju hur någon över huvud taget kan gå på dessa bluffar - Mobile.de har ju ändå en varningsruta i annonserna för denna typ av bedrägerier. /// Gunnar E. |
|
|
Enligt vissa på forumet jag läste ifrån var det en del som går på det. Och man får inga pengar tillbaka samtidigt som polisen inte verkar kunna göra något åt saken... |
|
| När folk lär sig att man inte kan köpa något till en fjärdedel av vad det är värt utan att något är konstigt så kommer dessa bedrägerier upphöra. Tyvärr så föds det väl en ny idiot i sekunden och därför kan dessa bedragare livnära sig och leva gott på att skriva fakemail och sättta in bilannonser på mobile.de. | |
|
Dessutom har den grå 366 hk angående värdelöst vetande. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
"Om det verkar för bra för att vara sant ..." Man kan aldrig köpa en juste bil för 25% av det normala värdet, det inser väl alla? |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
den tragiska sanningen är att det alltid kommer att finnas människor som är för korkade för sitt eget bästa. Var och en som har mer än luft i huvudet inser ju att folk omöjligen säljer bilen till en fjärdedel av värdet. samma sak med nigeriabrev; jag har fått massor med sådana till jobbet, och kan för mitt liv inte inse hur någon kan vara så urbota korkad att man går på det! jag skulle nästan säga att den som går på en sådan blåsning förtjänar det, men det som är mest tragiskt är ju att pengarna landar hos kriminella personer. jag tror att om man kollar upp den som lägger in annonserna så finns säkert personen inte ens i tyskland, och det är troligast att bankkontot finns utomlands. tänk bara på teknikens under, istället för att knivråna en pensionär på en hundralapp så får dessa personer hugade spekulanter att sätta in hundrafallt mer pengar direkt på deras konto! och köparna gör det dessutom med glädje.... mvh Johan |
|
Förmodligen är bedragarna lika korkade som intressenterna. Det måste vara större chans att få potentiella köpare om priset var högre men ändå lågt. "jag skulle nästan säga att den som går på en sådan blåsning förtjänar det" Håller fullständigt med. Flåklypa |
|
|
Jag har ägnat hela söndagen åt att läsa genom trådar från Tyskland, USA, England. Sanningen är att MÅNGA blir drabbade samt har drabbats. När en sån M3 säljs så billig VILL man tro att den finns, man tänker inte väldigt klart. Han som ville sälja de röda pratade med mig och jag sa att jag kunde skicka några killar för att kolla på bilen, då backade han direkt, snackade om oseriösitet etc. Tyvärr så är bilhandel inte det enda som folk luras på. Enligt Amazon, Ebay så finns 100-tals sådana annonser dagligen med telefoner, laptops, iPod, motorcyklar och folk betalar och ingen kan göra något åt det. Att säga att dessa bedragare är dumma är nog lite fel...De har en för stor kunskap om datorer samt bedrägeri...efter att ha läst forumen i Tyskland och läst vilka mail de skickat från mobile.de konton i Tyskland (rätt omöjliga att spåra ifall man inte är profesionell) så vet jag inte... |
|
|
Inte mailet bara spoofat från mobile.de? Sök på "anonymous mail" på google.se så kan du snart skicka mail som ser ut att komma från polisen. Egentligen så kan kungen själv ringa för att intyga att det är på riktigt, man köper inte en grej till 25% av värdet. När folk väl har fattat det så kommer dessa bedrägerier att upphöra. |
|
|
Tröttnat på att söka bilar i Tyskland! inte EN ENDA kan ju engelska!!!! vad har dom för skolsystem i det landet egentligen....? "Hellu...sory no pikture of car, I sent you anytime some any other , car loks verry gut, alles gut, sorry keine Serviceheft...gut price, heute heute, kartopfelkopf" |
|
|
Hehe. Det är alltid lite svårt med engelskan där..fattar inte varför egentligen..Verkar som om de är fransmän, dvs gör allt för att undvika allt som är amerikanskt... Mosse. Hur bra är din Tyska?:) |
|
|
Min Tyska....haha! Ja duuu jag läste 1:a & 2:a ring i gymnaiset, tog studenten 92... Så den är väl , lite bristfällig kan man säga! |
|
|
Aukt handlare verkar funka. Iaf BMW och Mercedes. Även stora 'bilvaruhus' brukar funka. Ofta har dom faktiskt även någon som kan svenska. Men tyskars engelska i allmänhet är bedrövlig. |
|
| Bedrövlig räcker inte...den är obefintlig! sorgligt är det... | |
|
Vänd på resonemanget i stället! Svenskar över lag är väldigt duktiga på engelska (för att vara ett land där engelskan inte är officiellt språk)! Invånare från de flesta länderna är generellt dåliga på språk som inte är officiella. Mycket beror säkert på att många länder dubbar sina filmer och tv-program till modersmålet! Jag tycker nog att det är lite förment att beskylla tyskar, fransmän, italienare etc. för att de är dåliga på engelska, i stället kanske man skall ransaka sina egna språkfärdigheter i det språk som är officiellt i det aktuella landet! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Du är helt ute & cyklar Johan! Engelska är sedan hundratals vedertaget som ett Världsspråk, & undervisas obligatoriskt i de flesta stora europeiska länder, den bistra sanningen är att Tyskar, & inte minst vitlöksätarna är för lata för att lära sig annat än sina egna språk! Så ere! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.