AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.449

soppapump rasar på m3 94 hela tiden! fel?

Sida 1 av 2
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
riktigt skumt problem :( soppa pumpen gick åt skogen, liksom "sögs" upp mot fsyet så att säga... köpte självklart en ny... ut å tukta i ca 10 min... samma fel igen...tvär dog! väntar man i nån minut så hoppar den i gång igen... liksom sugs upp så att den där slang snutten på pumpen klämms i hop... skit mysko!! fattar inte nå vad som är felet!!

Kanske blir det vacum i tanken? Byt tanklock eller testa utan.
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
har redan testat! ingen skillnad..

Mr M3
har du kollat så tanken inte har en massa skit i sig som tex rost mm
hur ser soppan ut som når pumpen och den som kommer ut ifrån den?
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
nope...inge skit i tanken/bensinen... grejjen är den att det liksom suger mer framifrån än vad pumpen orkar... och om jag hajjat allt rätt finns det bara den pumpen som sitter i tanken!

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Hur kommer du åt pumpen?
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
ja jag sliter ur baksätet, så sitter en lucka i golvet där... sliter även bort den så är tanken under där vetu...

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Då finns de nog bara en pump. ska byta min pga bilen kommer behöver mer soppa ;)
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
oki... vad har du gjort åt motorn?

Mr M3
lite dum fråga men har du kollat så den går åt rätt håll :/
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Det är inte fel på pumpen som sitter under insuget då?? Såg att det satt en där när jag skruvade isär min bil igår, jag hade soppa läck mellan motorn och torpedväggen, mycket slangar och rör där under må jag säga och inte helt lätt å komma åt.. Har Beskrivning på hur man demonterar insuget om du vill ha sen, om det är något där under som spökar.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Oj läste lite fel.. Måste vara skit i tanken... eller något..
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
nope inge skit i tanken! själva pumpen sitter i en plast kopp så att säga! hela den spricker å pumpen flyttar sig uppåt så slangen klämms så då får den ingen soppa..2 st pumpar har pajjat på samma sätt nu. köpte en helt ny pajja helt efter typ 10 min.....

ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
kom igen nu!! nån måste juh veta nått om d?!?!?

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Låter jätteskumt.. Har du satt dit allt på rätt sätt? Har hela BMW original reparationshandboken över M3 på datorn hemma.. kan försöka fixa över bladen på det åt dig lite senare kanske..
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
ja klart allt sitter rätt.... bus enkelt att byta tar bara typ 5 min... vill gärna ha rep boken...

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Vad har du för mailadress?? Ska föröka få ut just den delen ur programmet.. å resten av bränsle systemet.
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
kom igen nu grabbar :)

Skulle kanske vara lättast om BMW byter den, kanske nåt du inte märker som en erfaren mek på BMW gör, dessutom om den pajar efter 10min byter dom nog den pånytt utankostnad + att de då gärna vill hitta det som förorsakar problemet.
ra
22
ragzler 74
m3 coupe 94
528im 00
felet sitter inte i pumpen!!! nåt annat som jävlas så pumpen pajjar......

Precis, därför kanske du lämnar in bilen "ovetande" till BMW, kanske de direkt får reda på det på diagnosen, annars byter de pumpen, den paijar, sedan kan du ju INTE hamna betala för den, och då söker de nog upp felet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.