AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.770

bmw.s fulaste kaross?

Sida 2 av 2
Jag tycker det ser sådär ut i verkligheten också även om den ser värre ut på bild. Av bilarna i den strl klassen tycker jag Audi A3 sportback ser överlägeset bäst ut. Mycket mer harmonisk och snygg i formerna. Sen är ju 1-serien lite för dyr i mina ögon sett till vad man får för pengarna.

sw
den skulle vara riktigt ball i 2-dörrars verision, större fälgar , några snygga kjolar , spoilers osv...130in såg riktigt fräck ut
Jag hoppas att vi får se två- eller tredörrarsversionen av 1-serien inom en ganska snar framtid. Nu när BMW beslutat att inte sälja 1-serien på den nordamerikanska marknaden och därmed förmodligen slopar den för ändamålet ägnade fyrdörrarskarossen, kanske krutet läggs på två/tredörrarsversionen i stället...?

Ska bli intressant att se hur BMW kommer att utveckla 1-serien. Jag hoppas på en "Touring" á la Audi A3 Sportback/Volvo V30 och en 2-eller 3-dörrars coupé á la Astra GTC... Och en plåtcab vore ju inte helt fel, i kombination med 3-litersmotorn!

Mvh.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
1:an är underbar.. jag provkörde en 116i och jag var såld på en gång! Motorn saknade det där som jag vill ha emn nu komemr ju 130i och ja, jag SKA äga en sån, nån gång i framtiden... Sedan hålelr jag med Chrilel och ber om en 130i Touring. Då är jag hel nöjd!. Roligare bil har jag nog inte kört med så få pållar under huven! Och jag visst anses den ha konkurenter men.. egntligen så är den i ett ensamt segemnt! RWD småbil.. Kan bara vara BMW.. men att säga att bilen är en skam är befängt och dumdristigt ju! Bilen säljer ju som smör!

Tycker 1:an är väldigt lyckad, och ser verkligen fram emot andra varianter på plattformen. En två- dörrars 130i med targa- tak och CSL- lättning låter optimalt..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
mbolo: Fast ett targatak väger ju en del extra ;), och det är inte alltid man kan ta av det ;)

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Tycker att 1serien, nya 3serien, nya 5serien, nya7serien, nya 6 serien är otroligt fula....det ser inte ut som bmw längre!
Detta är ett ämne som kan diskuteras tills döddagar utan att man kommer fram till något...

Men jag tycker nya generationen BMW-bilar har en mycket lyckad design. De klassiska BMW-dragen finns bevarade och det är ingen tvekan om varumärkesidentiteten, tycker jag.

Men då hör ju jag till den kategorin som tycker att allt innan E34 ser ut att höra hemma i kattlådan! ;)

//Chrille
Vi lär aldrig få veta hur bilarna hade sett ut idag utan Bangle vid rodret. Dom där concept elbilarna från början av 90-talet såg för gräsliga ut och dom gjordes ju innan Bangle. Tycker att bilarna ser väldigt lyckade ut idag, det tog ett tag att vänja sig men utvecklingen måste ju gå framåt. Det enda jag klagar på att dom har en mer plastig inredning på dom nya bilarna.

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag är så vrickad att jag uppskattar i stort sett alla designepoker som BMW gått igenom. De klassiska 30-talarna är otroligt vackra och harmoniska, 50-talarna (barockänglarna, 503, 507....) likaså.
*Neue Klasse' (00- och 02-serierna från 60-talet) var väldigt nyskapande och debatterades livligt på sin tid, men var både stilbildande och tidlösa. E3 och E9 var och är eleganta som få, 70-talarna E12, E21, E23 och E24 hade en mycket tydlig identitet som även den var omdebatterad - men vackra är dom allihop!
När E32 och E34 kom i slutet av 80-talet tappade världen andan av beundran för linjer och proportioner. E28 och E30 är försiktiga vidareutvecklingar av sina föregångare. E36 är en lite udda fågel designmässigt, men snygg i mina ögon. E38, E39 och E46 är mycket eleganta och tidlösa. Z3 är brutal och tuff. Sen kom Bangle och vände uppåner på BMW:s designspråk, men jag tycker alla dagens modeller har vuxit efter hand - identiteten är tydlig, formspråket börjar bli stilbildande och försäljningssiffrorna skvallrar om att designen är omtyckt!

/// Gunnar E.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
gunnare: sen så sville BMW:s lednign att något drastiskt skulle hända, och så bytts ju design teamen ut varannan generation. Så att något skulle hända var givet, men att det skulle bli så bra trodde jag inte!

BMW:s nya bilar är väldigt futuristiskt formgivna och de kommer gå hem! Kanske inte ibland den konservativa skaran, men ni har ju SAAB ;) el volvo som ser likadana ut hela tiden. Fast BMW flörtade då rakt inte med de som var hel nerkärade i E39:e eller E34:an. Utan troligtvis de personerna som vill ha en bil med egen design och teknologi som färmsta ledord! Se bara på de nya sexorna! Saknar motstycke i bilvärlden idag! BMW har en egen nisch i bilvärlden och så även design mässigt, men BMW:s design kommer och har ju redan börjat efterapas. När ens design kopieras och efterapas så har den helt klart lyckats!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.