|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har frågat mig själv många gånger sen jag såg den första gången...men HUR KAN MAN FÖRNEDRA DET FINA MÄRKET BMW MED EN SÅN FUL KAROSS????? SKAMLIGT......... Johanna | |
|
Smaken är som baken! Om det förnedrar märket tvivlar jag på då 1-serien är kritikerrosad i pressen. ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
Som sagt...smaken är som baken. Jag tycker 1:an är superfräck, kanske en av marknadens läckraste karosser just nu. Och ställer man en 1-serie bredvid t ex A3 och Golf så ser man ju klart och tydligt vem som jobbat mest med designen och lyckats -BMW! Dock ser 1-serien väldigt knepig ut på bild i vissa vinklar, t ex ser baken lite hängig ut och fronten verkar lite "glosögd". På gatan däremot ser den helrätt ut! Garanterat en design som kommer att stå sig länge då den är tämligen unik i sin form. Och nån förnedring är den då knappast! BMW har lyckats med konststycket att bygga en stor bil i kompakt format. I fråga om komfort och väghållning motsvarar 1:an många större bilar. Endast yttermåtten och baksätesutrymmet, egentligen, gör den till en "småbil". Mvh. |
|
|
Tycker modellen är rätt fräck. Har inte kört den, men provsuttit den vid ett par tillfällen. Lite väl klaustrofobisk i mitt tycke dock! /A |
|
|
Trams. En 1:a med sportpaket och lite större fälgar ser riktigt, riktigt inbjudande ut. Det är att se som en liten modern tolkning av 02/E21/E30, tycker jag. En liten bil som kan bjuda på grymt mycket körglädje, vill verkligen provköra den i sexcylindrigt utförande! /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag gillar min 1:a, designen "växer" ju mer jag tittar på den. Och den är körglad så det räcker med diesel-fyran.... /// Gunnar E. |
|
|
Jag tycker det är synd att den inte finns som 2 dörrars. Tycker alltid bilar i den storleken ser bättre ut med 2 dörrar. /Johan Min bil: Länk |
|
| Ja, tur att vi inte tycker lika alltid. Själv tycker jag ettan är snyggare än nuvarande trea (nu får jag väl stryk). Att min favorit är Z3M coupé är det ju sedan inte alla kan förstå.. ;-) | |
| som kan förstå, ska det ju stå ;-) | |
|
*hmm* dålig smak ni har hehe.. kanske för att det är ett forum för 1-serien *ler* ha det Johanna |
|
|
Att det är ett forum för 1 serien tror jag har föga betydelse, dock måste jag hålla med ovanstående om att den är grymt fräck. Har själv samma bil som du (bmwtjejen) men har planer på en 120 när den får nåt år på nacken. Finns inga pengar till en ny just nu. Mvh Erik |
|
|
Varje gång jag vänder mig om och tittar på min etta innan jag går in så slås jag över hur snygg den är! Fast jag håller med om att den kan se lite konstig ut på bild. Men bättre ha en bil som är snygg i verkligehen än tvärt om :) /Leif |
|
|
Jag håller med LeifA.... För den som är nyfiken är det Leif och min bil på bilderna här: Länk (den röda är min). F.ö. tycker jag E46 Coupé är bland det snyggaste BMW gjort, nästan lika snygg som 1:an... ;-)) /// Gunnar E. |
|
| Gunnar e och leif, grymt snygga bilar ni ligger inne med. Dock tycker jag att den japanröda faller mig bäst i smaken. | |
|
Tackar! // Gunnar E. |
|
haimaul |
Ja, 1-serien är snygg, och ändå inte. Jag tror att det har med linjen i karossens nederkant att göra, det ser ut som om bilen har hängbuk ibland. Samma fenomen finns på Z4 men blir av någon anledning inte lika påtagligt där. __ When in this charming car, this charming man... |
|
Hej.. Vet inte varför men denna kaross får mig att tänka på pensionärer eller polska bärplockare..... Kanske hög medelålder här inne?...60+? Ok...bara retas lite! kul att det finns utrymme för alla smaker. Mvh Skalman |
|
Zafiro |
SKitsnygg. Den säljer dessutom väldigt bra så det är många som gillar den :) |
|
Jag tycker också den är snygg.. speciellt "linjen i karossens nederkant" som någon annan klagade på.. Den skapar en känsla av tyngd, trösklarna markerar liksom det. När man ser på den rakt ifrån sidan så ser den brutal ut, som ett monster med det överdimensionerade frontpartiet.. men ändå otroligt vacker.. Jag vill banne mig ha en 1:a.. |
|
|
Tycker att 1:an är en sån bil som ska ses i verkligheten. Alla bilder jag sett på den ser lite ... ehh .... småskumma ut - men om man kan gå runt å betraka alla vinklar "samtidigt" den så tycker jag den funkar riktigt riktigt bra. Klart den bästa Bangle-designen hittills. Även om det kanske inte är en klockren referensram. =) |
|
|
nej nej nej!!! den funkar inte alls..............:( Johanna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.