|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Stephan735i: De på Polizei-bilen!!! De är ju så vackra :-) Jag har en 60-årig Tysk bekant här i Eskilstuna, vid namn Helmut, som kör en tok-original 1986 BMW 525E, Hennarot o med dessa kapslar :-)))) Han köpte bilen ny i Tyskland -86! Jag har velat köpa den i 10ÅR!!!, men den rackarn VÄGRAR vänligt men bestämt, sälja... Vad skall man göra då??? Bjuda på sauerkraut o bratkartoffeln tills han storknar o säljer???? Nej, så kan man ju inte göra... Det verkar omöjligt i sin helhet...Han ÄLSKAR sin bil, o jag förstår honom... Inte ens hela Lüneburger Heide med dess vackra flickor, skulle få honom att släppa den, tyvärr... Jag smider vidare på mina planer...dock...hmm... ;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
KRAFTWERK; Jag förstår Helmut, vad skulle han köpa i stället? En ny E60? Nästan ny E39:a? Fastnar man för en bil, som jag med min 540iM, så är försäljning inte ett alternativ, är den i bra skick? För 1-1,5år sedan var jag sugen på en 525e E28 i Tyskland med låga mil och ett utsökt skick, men obekantskap med E28, men framför allt oviljan att använda den som bruksbil gjorde att jag stod över, speciellt på vintern, men nu står jag ändå med två omöjliga vinterbilar, underliga är ödets nycker;) Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Skicket på 525E:n är riktigt bra faktiskt. Dock bör man nog byta framskärmar, om man vill ha den kalas, samt byta bakre stötfångaren pga en mindre buckla :-( I övrigt redigt sund o fin :-) Dock fortfarande Tyskreggad!!!! Hehe, han "pendlar" sedan slutet av 60-talet, mellan Sverige o Hemlandet... viss ekonmomi i detta tydligen.... han har en hel del egna idéer om saker :-) Helskön man, med mycket humor :oD Jag skall nog ta ett snack med honom, snart igen.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Fulaste färgen kanske det inte är men Stålgrå E46 känns ju som alla beställde 03-04. Då blir det ju inte så kul längre även om det egentligen inte är något fel på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.