|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Vilken färg tycker ni är fulast på en bil ? Jag har funderingar kring en röd BMW 330i, hade slagit till om jag inte tvekat om just färgen. Kul att höra era åsikter om denna! | |
|
z4 fanns på BMW solna i en hiskelig militärgrön, den var inte grann... Röd är ok, men kanske svår på just 330, en 330 köpes oftast av ngn med bmwintresse och de kanske inte är heltända på röd, vad vet jag, men jag skulle inte köpt den. /Christofer |
|
| Kanonfint med röd, men det gäller att vårda den. Sedan avgör ju karossform samt nyans en hel del också...kul med röda BMW's ist för alla svarta & silvriga nuförtiden! Har du bild på prospektet? | |
| ...Kanske skulle svarat på huvudfrågan också: Ljus-ljusgrön. | |
| Nu ska jag svära lite; Audis brilliantröda Avanter är grymt fina! | |
| Vad heter den röda kulör som många, många 325ix E30 har? Den blir fruktansvärd efter några år - i princip orange. Dyngful! | |
| Neongrön e nog den fulaste färge, fäljt av alla andra Neon kulörer. | |
| 330'an e röd:) | |
|
Acey kör imolaröd 330. Jag tycker personligen den är tokläcker. Den fodrar nästan m-sportpaket i mitt tycke dock. Bilder finns här Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
De fanns för övrigt 2 röda 330 i galleriet. Kika där. Den fulaste e46 färgen, humm, någon mörkgrön met eller kanske den där guld liknande kulören. I mitt tycke då. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det beror på vilken modell du kombinerar färgen med. Dakargul är en färg som _bara_ går att ha på en helt original E36 M3. Föreställ dig själv den på en E39 M5 ;) Tycker nog att de flesta BMW-färger har sin plats i programmet. Guld har jag väl lite svårt för förstås, gäller nog de flesta modeller... Själv är jag lite småförtjust i den "bajsbruna" färgen som 1-serien går att få i. Sobert som f-n. Men _bara_ på en 1a, inget annat. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Vita bilar är bland det värsta som finns. ----BMW ///M3--- |
|
|
Håller m Kontant totalt, vita bilar är nog det fulaste som finns... Sjöberg |
|
|
Håller inte med. Tycker vita BMW speciellt M bilar är kanon läckra i vitt. Däremot har jag svårt för bla zinnober röd och guld met. /Johan Min bil: Länk |
|
gangsta_toth |
Tycker själv att färgen på utsidan spelar mindre roll än den på insidan. En skrikig färg på lacken gör mig inte så mycket, medan en skrikig inredning kan framkalla spykänslor. |
| Hör att ni inte va med på det "glada(?)" 80-talet då de riktigt fula färgerna gjorde entré... Vad tycks om en E28a i Pustagrun eller Basaltblau...? Eller SAABs alla granna kulörer=) isblå t.ex, någon som minns en bajsbrun SAAB 96...? Och värre va väl hållbarheten i färgerna, efter något år såg det ut som grundfärg... Ja, det va tider det... | |
|
Själv har man 50% vita BMW i stallet ;) Som Olof säger så finns det oftaste en BMW för varje kulör. Den fulaste originalkulören måste dock vara den där vidriga guldkulören som återfinns på vissa nyare E46. |
|
|
Den rosa/lila färgen som E36 finns i är klart fulast! En väl polerad vit bil kan vara hur läcker som helst. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Vitt är en färg som verkligen passar tyska bilar, mycket smakfullt. Speciellt på bilar från 80-talet, tidsenligt och elegant! Men det verkar som att färgen verkar vara på väg tillbaka. Ähum, vitt är egentligen inte färg men ja, en lackering då. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Brunt och Rosa är vidriga färger, I övrigt är dom flesta färger acceptabla, Mer eller mindre förstås, Jag har lättare att säga vilka jag gillar Estorilblå, Pärlemovit och mörka Svarta färger " Ej Diamantsvart" är klara favoriter, Klarröd, Gul, Turkosmet, Silvermet, Vit, Lilamet är mycket snygga på dom flesta bilar Troligtvis är 330:in Imolaröd vilket är färg jag inte alls tycker är snygg den är alldeles för mörk, Hellrot är otroligt mycket snyggare, Tråkigt att BMW framhärdar med Imolaröd när Audi till exempel har både Misanoröd och Brillantröd och MB har Magmaröd som verkligen gör sig på bilarna medan Imola bara är pinsam. Olof Ovenholm; Jag bara älskar M5 E39 i Dakargult, Bara Estorilblått är vackrare, Även om Hellrot och Technoviolett delar andra platsen. Ps, Skickar en bild på en Dakargul M5 E39 så kanske du ändrar uppfattning?! Mvh Stephan |
|
|
Se själva ; Länk Den här 330:in blir det dock icke, skall vara med m-paketet. Jag har en gammal vit Audi 80 som är vit, ingen idé att tvätta den..efter en dag är den lika smutsig igen...jag kallar nästan färgen på den bilen brun/Svart ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.