AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.766

Fulaste bilfärgen

Sida 3 av 4
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Den turkosgröna som Masten länkade till hade jag på en B-Ascona. Då hette den ASEA-grön och var en av nyanserna Mecanlack gick att få i. Blev faktiskt rätt stiligt på den bilen.

Sex på alla fyra, roligast så!
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Vår första BMW var en sandbeige 518 -84 (köptes ny på det viset)och det var väl sådär ball när man var 18 att åka omkring i, men det var ju dock en BMW.

Neonfärger passar sällan på bilar överhuvud taget. Samma färg passar olika på olika bilar. Det blir liksom en helhet på nåt vis. Fälgar, interiör, chrome eller inte spelar ju oxå in förutom bilens kaross.

Dakargul e39kombi med M-pkt är det fulaste jag sett på länge!!!

Min svarta tycker jag är snyggast i vart fall!! :)

Fransosen
Min 330C är som nämnt Helrot, Helröd alltså, länk finns under min användar info. Tycker den passar som röd, men det gäller ju att ha puts på den! Det är ju en känslig färg, men min M5'a som CarbonBlack kräver änn mer uppmärksamhet.
Här direkt länk:Länk
Så ni inte behöver jobba så hårt:)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
bayerishemotor: Hellrot med två l om jag får be, alltså ljusröd :P Väldigt, väldigt röd är den dock i vilket fall som helst, har samma färg på Z3:an :)

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
Precis, hade en lite snabb översättning där, men inte ljus som i betoningen "ljusröd" för detta förknippas med färgen på Barbies bil, utan mera som i betoningen "klarröd". För bilen är ju absolut inte "ljusröd".
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
bayerischemotor, din bil är tok snygg tycker jag!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Tack Abbe, färgen är nog en sådan som man antingen gillar skarpt eller tycker är asful, tyvärr.
"Din bil är verkligen jätteröd" tyckte en kille på mack när han såg min Hellrot M3 3.0 coupé, älskar den färgen! Snygg på e46 också!

Mvh,
/Wille
Off topic! Liten kul historia om just färg på bil.
Min kompis har en M3E46 som har invidiuell lack "brass". Hans bror försökte en gång förklara för en kompis hur denna färg ser ut, och sa då att den ser grön ut men ändrar sig beroende på väder och ljus.
Någon dag senare såg denna personen min kompis Brass gröna M3:a parkerad utanför en mack och senare när han passerade igen så hade jag kommit och parkerat min dåvarande M3:a på precis samma ställe, efter att min kompis kört.
Killen blir helt förvirrad och frågar min kompis nästa gång de träffas: Du din brors M3:a som byter färg beroende på ljus, kan den bli röd??? =))

Tycker förövrigt att Imolaröd är skitsnygg på E46:an, men som Wendtan att det skall vara med M-paket.
I en gammal tråd har någon nämnt en bils färg som "Hörapparatsbrun". Den låter riktigt hiskerlig tycker jag. Kommer dock inte ihåg vilket bilmärke som hade den smaklösa färgen.
Su
213
Sune
E60 535d -05
"Hörapparatsbrun"

HAHAHAHA Ja, till och med namnet låter som en färgkatastof!

Sune
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
goobledigook: Det var VW som hade den färgen till Jetta-modellen, vill minnas att Claes Haglund (Haglund2306) myntade uttrycket :) Tror att det är färgen på den här bilen som menas: Länk

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
Jag tycker nog den Blå-lila ej metallic som man kan se på vissa V40 är hemskt ful färg!
to
50
touring_andreas
BMW 525 TDSA E39
mercedes taxibils färg i tyskland (w124)....urk...

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Saab har i ett par år haft en solid ljusgrå färg till 9 3... Skitfult! Möjligtvis om man jobbade innom flottan vore den ball...

DANNE
Min bil: Länk
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Vinröda & Skodagröna bilar får mig att må illa!
Svarta och BMW:s estorilblå är nice!
Visa användare
183
lier
320ia -94
Ska man hålla sig till bmw så tycker jag att bostongrön eller (containergrön) som jag åxo kallar den e absolut den fulaste färgen. Vet att det finns fler namn med liknande mörkgröna färgkulör.
Gubben min höll på att få psykbryt på mig när jag inte ens ville titta på bmw med den färgen.
Hur det än är så blev det en grön bmw hahaha!!! Fast den e ljusgrön den har så konstigt namn så jag kan inte stava till det
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Läckraste färg på en Superoriginal E28, tidig, o med Pärlbeige volleder, måste vara den underbara Hennarot solid! Vagnen bör vara utrustad med original 14" plåt, täckta med original kromkapslar!!! MUMS!!!!

Jag känner mig nostalgisk...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KRAFTWERK; Jag förstår att du också fått BayerischesBlatt?!

Det här är väl också nostalgi?
Länk

Var det dessa hjulsidor du tänkte på? Länk eller dom på Polizeibilen?

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.