AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.209

vad menar bilförsäljaren med detta.

Sida 1 av 2
bmw,m3
Hej hej!

jag är intresserad av en bmw 540ia-98 som är importerad från italien.

bilen har stått i sverige ett tag. har varit å tittat på den flera gånger men varje gång säger han att han inte fått papprena på bilen de är nåt med att vägverket här i sverige vill ha orginalpapprena på 540 men dom i italien verkar inte vilja ge ut dom.

bilförsäljaren pratar nåt om att de är krånglit med eu å sen babblar han på om nåt hit å dit är dåligt insatt om import.

är de någon som förstår vad han menar varför de ta sådan tid med inregistreringen till sverige. han hade visst 4st andra bilar på firman som de va likadant med.

tacksam för snabbt svar vad han menar.

Mvh
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Leta efter en annan bil...

Länk
bmw750@
finns många sånna gubbar i sverige....kolla i sökfunktionen om oseriösa gubbar o säljare så finns det o ta på...

MEN LETA EFTER EN ANNAN BIL

vad låter om natten??jo alla som sover dåligt för att dom inte har en bmw
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vanligt trick att blåsa folk på pengar.... leta upp en annan bil

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Sök lite på forumet. Jag har för mig att jag läste här på autopower om att italienarna, eller om det var vi här i sverige, som har ändrat på nån regel angående regbeviset så att det har ställt till det för en del som har imorterat bil från italien.

:)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
540ia i italien... nej!

Vet du hur snuskigt dyr en bil blir när motor volymen överstiger 2.0 liter i italien? Där har man straffskatt så det slår härliga till...

Tänk på att M3 E30 inte kunde säljas då den hade en motor på 2.4 liter och blev pga skatten för dyr... hur går BMW in och minskar motorstorleken på en M-bil för att den ska bli billigare?

bmw,m3
Hej! han sa att de va ändrat något från italien till sverige i oktober om jag nu inte minns fel. är riktigt sugen på den bilen är en pärla. även bra pris tror ja fullutrustad som ny i lacken (tror den är omlackad ena sidan men inte riktigt säker begärt pris 130papp 13000mi med full servicebok hur mkt man kan lita på de?)

Mvh
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
hur ofta går BMW in

skulle det stå...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Låt göra det stora M-testet på den... och köp inte bilen så länge den inte är svensk reggad.

Service bok går att förfalska men det kollas när man gör det stora M-testet, mätarställningen kontrolleras också...

Kom ihåg, om ett erbjudande verkar för bra för att vara sant, så är det ofast det.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Mugge, M3 E30 med 2,4 liters motor? Det finns väll bara 2,3 och 2,5?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Menade givetvis 2.3 liter...

BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Precis som du säger Mugge. Det är orimligt dyrt med en så stor motor i Italen pga straffskatt.

De som händer är därför att rikingar köper dessa feta bilar nya. sen är andrahansmarknaden stendöd och man kan köpa dessa ofta mycket fina lyxbilar svinbilligt.

Och det är väl inte fel....
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Mugge"

Exakt hur menar du att bilsäljaren ska försöka blåsa en på pengar? Om detta är ett vanligt sätt så har jag då aldrigt hört talas om det tidigare! Så länge han inte betalar nån handpenning eller dyl så torde det vara lungt. Vad ska bilsäljaren annars säga om det nu är så? Ska han ljuga ihop en historia eller? Det är aldrig fel att tänka både en och 2 ggr innan en affär men ibland är misstänksamheten väldigt stor här. Be handlaren ringa dig så fort allt är klart, på så vis hinner du ju före ev andra spekulanter.
bmw,m3
Precis så jag tänkt om den bilen (bmw 540-98)

Mvh

Mugge,

det är sedan runt 2000 ej längre strafförsäljningsskatt på bilar i Italien med cylvolym större än 2l. Däremot är vägskatterna höga för dessa bilar fortfarande.

/Simon
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
ppeellee:

sök inlägg, det finns mycket skrivet om detta...
dessvärre så att en del folk på forumet råkat ut för detta innan.

Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Nu får du förklara bättre, Vad menar du att han ska luras med? Han har än inte begärt några pengar och han säger rent ut att det är strul med pappren. Jag fattar inte vad han gör för fel så att han ska förtjäna att kallas bedragare men det kanske du vill förklara för mig. Hur ska han lura bmw,m3 på pengar? Är själv bilförsäljare så jag vet att det kan dra på tiden vad det gäller myndigheter och dyl.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Köper du bilen nu så får du kanske inte se röken av papprena.... utan kommer stå med bil, utan pengar och papper tills polis eller rätmätig ägare (han som har alla papper) kommer och hämtar bilen.

Vill du ha bilen, så köp den först när den är svensk-reggad.

varför man är misstänksam (inte bara jag som är det... läs alla andra inlägg), jo många har lämnat handpenning på bra bilar som kommer registreras "när papprena kommer från italien/tyskland mm imorgon" och sen inte fått se röken av vare sig, bil, säljare eller sin erlagda handpenningar. Till och med på bilfirmor...

Som sagt sök.. det finns de som har råkat ut för detta innan.. finns en del trådar om det...

sista killen jag läste om köpte en 740 E38 facelift tror jag det var...

sen måste ju inte just detta vara bedrägeri.... men det låter väldigt likt de andra trådar jag läst...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
i ett tidigare inlägg skrev jag:

"Låt göra det stora M-testet på den... och köp inte bilen så länge den inte är svensk reggad."

Är den reggad o så så köp den...

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
* även bra pris tror ja
- Kan vara kanske, men den är inte reggad än...

* fullutrustad
- Lovar dig, den e inte det. Du saknar förmodligen både det ena o det tredje...

* som ny i lacken (tror den är omlackad ena sidan men inte riktigt säker)
- Hela sidan omlackad? JAG hade iaf blivit skeptisk

* begärt pris 130papp
- Säkert rätt ok..

* 13000mil
- Har jag lite svårt o tro, men kan stämma

* full servicebok (hur mkt man kan lita på de?)
- Inte ett smack innan du gjort en riktig djupdykning i den, samt kollat mot Italien (svårt om man inte kan språket)

Summa summarum så hade jag rusat iväg från denna bilen, hur fin den än är. O vad du än gör; köp den inte förrän den är reggad o klar med alla papper i Sverige.

Mvh
Patrik - superskeptisk ;)

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Patrik_N

Många av dina tveksamheter går att använda på de flesta salubilar. man får ju själv avgöra om detta verkar trovärdigt.

Mugge"

Självklart ska han inte köpa bilen utan papper eller att den är svenskregad. Bara för att säljaren är ärlig och säger att han har problem med att få intyg från Italienska myndigheterna så gör väl inte detta honom till en skojare? Ser inte att det nämns någonstans att säljaren överhuvudtaget vill sälja bilen obes utan svenska papper?

Det enklaste vore att tala om vilket företag som säljer bilen och sedan se om företaget är en seriös handlare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.