AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.803

När planeras första Z träffen för 2005?

Sida 2 av 3
jag ska försöka lägga merparten av flytten på 30 April så att jag kan komma i från 1 Maj.

O.T. När man nu pratar om sörre samanhang: varför inte en Riksträff på t.ex Mantorp någon gång i början på Juni? Z3Mpower ordnade en sån för 2 år sedan och det var välbesökt. Mantorp ligger nästan lika långt för västkust och östkustbor och körning på den eminenta banan borde locka även såna som inte är så pigga på träffar längre hemifrån . Men det är så klart ämne för en annan tråd...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Blir så sugen på träff! Var i garget, i helgen, hemma hos farfar där bilen nu står i vintern. Blir ju inte så sugen på att köra!

Hur många finns det i Skånelän egentligen som kan tänka sig vara intresserade av en träff i början på maj?

Lite drygt att köra upp till Sthl från Malmö :(

HenganZ3
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
En stor Z-träff här i Jönköping eller i någon annan del av vårat vackra land, hade ju varit helt fantastiskt roligt!

Jag måste erkänna att jag har en önskedröm:-) ... och det är att vi alla Z-ägare gemensamt beslutar, utan krusiduller bara bestämmer en plats/datum/tid ... och för en gång skull inte tänka så mycket på avståndet. Boka in en denna speciella dag/kväll ...det ska väl inte vara så svårt? Det är ju egentligen bara att bestämma sig !

Vad kan vara mer minnesvärt/roligare än just en STOR Z-träff ? Vem vet ..är alla bara positiva till detta, kan den här träffen bli den största någonsin (iaf i Sverige;)
Tänk att se alla dessa vackra Z-or ...vilken syn det hade varit ..och roligt!

Det är min dröm ... kanske kan den bli verklighet ?

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Visa användare
142
luis
BMW M5
håller helt med maria!! skulle vara minnesvärt!!!!

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Som Tomas nämnde så arrangerade jag en Z-träff på Mantorp för två år sedan, tillsammans med BMW-klubbens banträff. Jag måste nog tycka den var ganska lyckad, klart man kunde gjort ett och annat annurlunda men i det stora hela så tror jag nog att de flesta var nöjda.
Nu vet jag inte om BMWCS har några banträffar längre, de stälde ju in den stora träffen förra året pga några försäkrings krongel.

Hur som helst skulle det vara intressant att ha en Z-träff vid tex Mantorp för att få prova på lite banåkning??

Z3MPOWER
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Alternativ är ju annars Kinnekulle och Gälleråsen.
Kinnekulle ligger kanske lite väl mitt ute i landet på landet och Gälleråsen annu längre bort för de södra Z:orna.

Om nu inte BMW har någon ban-träff som vi kan snylta på, så kanske något annat bilmärke vill dela med sig? vad tror ni om det?

Z3MPOWER
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Kan nog bli trixigt det där med banåkning, har precis läst på BMW SC hemsida om hur lagen för banåkning gäller.
Kort och gått, alla som ska köra på bana måste ha licens.

Följande datum gäller för att ta licens i BMW SC.
20 mars
27 mars
29 mars
3 april
14 maj
4 juni
2 juli
13 augusti
8 oktober
Kurserna hålls på Linköpings Motorstadion, Kostnaden för kursen är 1000 kronor då ingår kursmaterial. På lördagarna serveras en lätt lunch och på fredagarna en rejäl fika. På lördagarna börjar vi klockan 09oo och är klara ca. 17oo. Fredagar startar vi kl. 14. 00 till ca. 22. 00

Men det kanske kan vara kul att träffas på en motorbana och kika på BMWs somsusar fram även om vi inte får delta (eller om vi inhar licens även kan deltaga).

Z3MPOWER
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3MPower: Låter som en strålande idé!! Jag ställer givetvis upp som medarrangör och det gör Masten också (bara så Du vet Masten, så är Du numera min högra hand i Z frågor!! :-) ). Maria & Yatooil har ju ett förflutet som förträffliga arrangörer liksom Masten här hemma. Så om vi slår våra kloka huvuden ihop kan vi säkert få till en suprtträff på/kring en bana!!

För er som inte tagit licens och gått kursen på Linköping så rekommenderas det VARMT!! Hobbe och jag mös där i höstas, tyvärr blev det inga banbilder men väl lite runtomkring Länk

Det finns även trådar i ämnet banåkning med Zäta, Hobbe ha drivit på ett hård lobbyarbete för att BMW CS skall tillåta även öppna zätor på banträffarna. Kolla in

Autopower tråd: Länk
Zätaforum tråd: Länk
BMW CS tråd: Länk

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Wtf, jag har varit din högra hand ända sedan jag visade att min mountainbike är lika snabb som din M Roadster :P
Hur som helst, självklart är jag med på ett hörn och hjälper till med arrangemanget.

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Vi myste även utanför banan :)
BMW SC kommer att fatta ett beslut denna vecka så håll tummarna.

Blir det körning på bana så ställer jag upp på alla Z-träffar oavsett var, när, eller hur...

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Hobbe: Jaså det var därför ni kom hem så sent därifrån... ;)

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Nu har jag lagt upp en tråd under Träffar och sammankomster ang årets första Z-träff. Se Länk

Vi hoppas att många har tid & möjlighet att starta säsongen på det bästa sätt som går, en stor Z träff i solen!!

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Masten : duly noted att kallelsen till träffen gick redan ut! Glöm inte att köra en till lite närmare träffen.

____

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Will do!

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
På Sviestad i Linköping finns ju också möjligheten att rasta bilen på bana, ingen licens behövs. Är man några som går ihop kanske man kan deala med priset också?

"Prova på banåka i din egen takt med egen bil. Körning med gatbilar kommer att ske:
28/4, 9/5, 2/6, 20/6, 11/8, 8/9 och 3/10. Vi jobbar även på att få till en heldag på en helgdag.

Första utsläpp kl 17:00. Banan stänger kl 20:00. Du kan komma när du vill under den tiden. Vi släpper in bilar i depån så ofta vi kan.

2 pass (2x15 min) kostar 300 kr. 6 pass (6x15 min) kostar 750 kr. Åkpassen kan sparas till senare tillfälle."

/Rikard
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
z3cab,

En prova-på-licens kommer med all säkerhet att utfärdas, och då måste klubben vara SBF-ansluten, vilket innebär vissa skyldigheter.

Jag tror nämligen att det är hemmaklubben som erbjuder det du skriver ;)

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
...nu ser jag att du själv kör racing på Sviestad så min allmänna upplysning lär inte var en nyhet för dig.

z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
Jupp, började köra långlopp förra året på Sviestad och Mantorp. Är medlem i LinköpingsMotorSällskap som ordnar prova-på kvällarna.

Jag var ute en kväll förra året och körde några sansade 15 min, som jag kommer ihåg det var detta:

Länk

det enda man behövde fylla i, sen var det bara att "besiktiga" bilen och åka. Som alltid är ju försäkringen en intressant fråga.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
z3cab,
Bling-Caspar här på forumet, och jag tog våra debutlicenser på Sviestad förra året. Riktigt kul. Perfekt bana tycker jag för alla som vill prova på.
jag siktar på 14 Maj. Richard, när tänkte du ta din?

____
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.