|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Försöker dyka upp i sommar på någon träff. Jag har haft förmågan att jobba eller vara utan körkort när det är träff. // Dogge ---- M Coupe is the weirdest thing you've ever seen. | |
|
Jag tycker att vi skapar en tradition och fortsätter som förra året med första träffen den 1'a maj. Fast det är väl en bit till Brostugan från Ö-vik?? :-( /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
1 Maj låter utmäkt! kanske kan vi göra detta till en liten happening med lite sponsorer osv ? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
oj jag kom just på att jag flyttar 1Maj...ni kan hjälpa bära katonger så kan vi ha träffen i Frösunda :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Caspar: Långt? nja det ä ju bara ett stenkast.... ;) ---- M Coupe is the weirdest thing you've ever seen. |
|
|
jag ska försöka komma på en träff ja me iår! :D Men det är ju inte så smart att lägga träffen dagen efter "sista april", lär ju inte vara så många som är körklar då, elle? dessutom söndag.. hellre en lördag, typ 7e !? //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Vi blev 14 bilar förra året, så dagen funkar alldeles utmärkt. Det blir dock fler träffar för dem som inte kommer igång i tid. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Kom lite mer söderut så hänger jag och några z-polare med. Fanns många här nere som va intresserad av att dra ihop en träff. Vad säger ni om Jönköping? |
|
|
yatooil, Fixa du till något så dyker vi säkert upp i den småländska djungeln. |
|
|
Jönköping ligger ju så förbaskat långt bort bara, det är ju ändå runt 30 mil från Stockholm. :/ En Z-träff 1 maj vid Brostugan här i Stockholm som förra året röstar jag på! /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: Yatooil bor iofs i Växsjö.. fast det är ju inte bättre det.. 1 Maj kör vi på Brostugan, men det hindrar ju inte att J-köping, Växsjö mfl tar senare träffar. Jag har ingen större lust att åka på långträff 1 maj, lite för kallt... En idé kan ju vara Västervik någonstans mitt i sommar, Ok avstånd för de flesta som inte bor i norrland. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Masten, Givetvis upplevs Jönköping som långt bort när man kör ekonomiskt, och försöker undvika alla insekter från att träffa bilen :) ToR Jönköping är inget problem. En enkel resa tar ca 2,5 timme om jag minns rätt. Dessutom så lovar jag att du får tillfredsställa ditt putsbehov på alla 08:a Z:or i Jönköping. |
|
| Eftersom jag inte haft fömånen att vara med förrut så tycker jag det låter trevligt.. Stockholm låter bra, och brostugan är ju klassisk mark.. ;-) | |
|
Hobbe: Köra ekonomiskt? Vem? Jag? Det säger du till mannen som under nio landsvägsmil lyckats få en snittförbrukning på 2,2 l/mil :P matzz: I allra högsta grad! Redan de gamla grekerna vallfärdade ju till Brostugan för att beundra varandras vagnar och inmundiga en kakbit på kaféet :) Bilder från tidigare Z-träffar vid Brostugan: Länk /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Då är iallafall årets första träff bokad, den traditionella 1 maj Z-träffen!! Masten är Du arrangör i år igen? Jag ställer givetvis upp som glad assistent. Masten: Inte ens i 235km/h konstant fart, nercabbat drar 2,8an (automat) mer än 1,7 liter milen. Hur lyckas Du?? Eller räknade du körsträckan som avståndet mellan punkt A och B och glömde räkna in de extra 7 milen pga alla avåkningar där gräset behövde klippas?? :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Vi kanske behöver informera Masten att Z3:an har mer än en växel... Brostugan 1/5 spikat ! |
|
|
Jag tror att mastens 2.8 gasreglage bara har 2 lägen= Antingen med en sköldpadda eller en kanin som symbol!!! Dessutom borde det gå åt en del soppa för att driva kniven också..... |
|
|
När jag fixade en träff i Växjö i somras kom det folk ifrån Mamlö, Göteborg osv. Om vi ses i Jänköping har ni Stockholmare 30mil dit, Malmöborna har 30mil och dom ifrån Gbg har väl något liknande, sen vet jag att intresset för z-or i Jönköping är stort, vilket medför att vi kan bli orderntligt många. Jag kan tänka mig att omkring 50 bilar kan dyka upp, vilket vore skysst! Sthlm blir för långt för mig, jag har 45mil upp till er, minst ;) Så....finns intresset att ses i Jönköping så fixar jag ihop dom som befann sig i Växjö i år, samt några nya z-ägare..och träffen kan väl vara lagom i mitten av juni då värmen är här?!? MVH Fidde Hoppas jag hittat några nya 19" tills dess. Har ett par Breyton Magic på G, är de ok? |
|
|
Fidde: Växsjö - Stockholm: Shortest Route 415km, Preferred by Michelin 465km... Som sagt det är några mil. Breyton fälgarna, inte min smak, men det är din bil.. :-) On-Topic: Jag kommer gärna på någon sommarträff i Jönköping i sommar, om Maria och Yatooil slår sig samman borde det kunna bli en rejäl sådan. Vi hade 4 träffar i Stockholm förra året och det lär bli lika många i år, men det ena utesluter ju inte det andra. För Er som inte räds att åka några mil så är det en megaträff 21 augusti i Schweiz, dit några av oss tänkte bege oss, se vidare i tråden Länk och Länk Den allra första träffen för året är dock i tyskland 2-3 april, men det tycker iallfall jag är för tidigt även om Hartz tidig vår kan vara nog så läckert. Jag vill dock kunna åka nedcabbat hela vägen till en träff om det är sol... Se mer info i tråden Länk /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Nu finns det en tråd upplagd om årets första Sthlms träff. Länk /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
För er vars Webläsare inte klarar ÅÄÖ finns denna länk till tråden istället.. Länk /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.