AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
12.844

BMW 325iX Turbo 230-250Hk

Sida 4 av 5
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

det är väl normalt, tror att jag hade runt dom siffrorna också.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Länk

Liten sida på hur jag gjort å hur det ser ut nu...

Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
rawsezx: Har du fått hem grejerna ännu?

Länk
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
trevligt liten sida, inte snygg eller flashig men ändå bra och underhållande,

skall snart börja med ett liknande projekt med min 320ik

o du behöver väll ingen IC, svetsa bara på några kylflänsar på tryckröret så blir det nig skit bra =)

lycka till med byggandet

har du provkört än? såg att du starat IAF.

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Är lite tveksam på olje returen! Du har alltså dragit den till avtappnings pluggen? (rätta mig om jag har fel) min erfarenhet av olje returer är att noll mottryck är att eftersträva. om du tänker på vad avtappningspluggens uppgift är så är det ju att ta bort olja inte tillföra vilket betyder att det ligger tryck emot pluggen vilket i sin tur betyder att du kommer att få ett mottryck så oljan inte roterar med den mängd som det är tänkt vilket kan resultera i att turbon skär ihop av värme och brist på smörjning.! det kommer att behövas tryck för att få in oljan den vägen + att du kommer att trycka upp all skit som ligger på botten av tråget förutsatt att oljan orkar ta sig in den vägan. Borra ett hål i blocket gänga och dra in returen där i stället! hålet du borras skall vara lite över olje nivån i tråget så oljan kan "rinna" in i blocket.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Var ute och provkörde idag, först så fick jag inget ladd alls pga att propellern satt fast i och med att en liten låsningskil som jag missat stack ut och gjorde så att turbon satt fel på huset. Fixade detta och provade igen. Nu gick det mycket bättre. Synd bara att det var så pass halt ute, men jag fick upp 0,3 i ladd på tvåan sen vågade jag inte gasa mer på mina 18" och snöunderlag. Den brölar som en V8 då jag inte fått på ljuddämparen ännu =) ..

Kalle: Vill du kika i hegen??

Länk

040: Turbon är så pass bra och liten och sen har jag vatten kylning så den lösningen borde fungera för tillfället. Ska se över det där sen iaf.

Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ny bild efter provkörning ute i kylan.. Brrrr... Länk

Länk
mi
447
min528
525tds Touring -93
bra text å allt bill bilderna, bra bilder *tummen upp*
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tackar =)

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Bra bilder!

Mvh
Sw
212
Switte
325i -88
Helt kalrt intresseant :)
Hur mycket kan man ladda innan man måste kompsänka? Är det 05-06 lr?

mvh peter
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Switte: Ungefär.. Vad jag hör i alla fall.

Tack kalle ... Provtur på asfaltsraka idag med bredbands lambda ... Gick lite snålt ... Kanske för att vi mätte på bakre ljuddämparen ... Har inte tätat systemet utan bara dragit ihop det med klämmor ... Ska fixa en till bult på downpipen så vi kan koppla in den där istället för att få ett mer rätt värde ... Annars så blev det bra skjuss jämfört med original ... HADE

Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag måste säga att jag är mycket inponerad av bygget och att du lyckats hålla ner pengarna så pass ändå....

Fan va sugen jag är...... Var ute och buskörde lite innan idag och har redan tröttnat på orginal effekten :(

---
/Chrille
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jo tack.. Blev faktiskt ganska så snygg installation också.. Den gör sig inte till sin rätt på bilderna riktigt... =)

Ååå längtar till sommaren.....

Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Nya bilder på länken nedan.... Nu är den ute på gatan...

Länk
Sw
212
Switte
325i -88
ska du inte ha nån IC?=)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jo men jag har inte hittat någon som passar.. Har en 600x300x100 helpolerad i aluminium som jag vill byta bort mot något mindre eller sälja.

Länk
TE05 12b ligger bra på gränsen vid 250hk!!
Det är en liten turbo.
M.V.H.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Mirre hade bänkat en sådan turbo med 265hk och det var max, så ja den är liten..

Länk
Sw
212
Switte
325i -88
ppf har IC som passar fint i fronten på e30...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.