|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
O.T. -som vanligt :P Caspar: Visst är nog både dämp och fjädrar slut. Ska nog inte köpa nya ännu. Inte hunnit titta på allt som finns på marknaden och bilda mig en uppfattning ännu. Är ju världens djungel. Dessutom har jag lite olika erfarenheter av eftermarknadsprodukter. Morsan (!) körde en toksänkt touring innan, åt en uppsättning 18 tums däck på 300 mil. :P Vi lämnade in bilen på 3-4 olika ställen men ingen lyckades få rätt på inställningarna. Gör det inte att ställa camber & caster? Verkar ju rätt mysko, är det många BMW som det inte går att göra det på? /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Japp det är samma sak men olika namn! |
|
|
ViccoA: Nope, inga sådana inställningar på Z3.. även toe bak är fixerat. Det finns eftermarknadsgrejer för justerbar camber/caster fram. Kolla min gamla tråd i ämnet Länk /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
ViccoA: Kul att höra att Arnes bil lever vidare och har fått en ny ägare. Hur ser den ut i dag? några förändringar? Någon som har koll på vart Arne tog vägen, vad han kör nu när han sålt sin Z:a? Z3MPOWER |
|
|
Arne dyker upp här då och då, han kör en Ford för tillfället! En folkvagn, f'låt Porsche, lär vara nästa mål! /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Arne kommer säkert tillbaka hit någongång ;) När han förstår att han hör hemma här. Nästa bil blir väl en cab för hans del ;) ingen dålig cab dessutom! Ja de skulle va trevligt o höra lite nyheter om hans förra monster, hänt någe mer Vicco? hunnit fixa nåt? Hamann Short-shift, No2-kit, nya mätartavlor från Hamann, omkröning av mätaren, mer kolfiber? detta är väl planerna, hoppas någonting har hänt :) // Pantzare |
|
|
Pantzare: Har hänt alldeles för lite i garaget, men än är det gott om tid kvar, har hjälpt lillebror en hel del med hans E39 540, så inte blivit så mycket tid över. Har fått passagerardörren omlackad (ett par repor som var på den när jag köpte den, gick tyvärr inte att polera bort). Har lagt en order på fyra nya sommarsulor, ska lägga på dem så fort vädret tillåter. Håller på att se hur man skulle kunna bygga om stereon. (Byte av huvudenhet, installation av tft, +lite mer djupbas). Short-shift är planerat, som sagt, men jag ska byta alla lager i lådan samt synkringar samtidigt, och det har inte funnits tid till det ännu. Angeleyes kommer det absolut att bli innan maj. No2-kit har jag kollat på en del, men tycker inte att företagen som säljer den kan svara på frågorna man ställer, så är lite tveksam, dels väger det en del när man inte använder det och sen säger "alla" olika saker. Mätartavlorna från Hamann skall handlas på plats, ska ändå köra förbi när vi ska köra till Italien, i början av juni. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.