|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Som jag har skrivit förut min bil (318is) gör 0 - 100 km/h (mätarfart) på 7,3 - 7,5 sekunder och med helt annan utväxling än orignal och flyttat varvstopp. Inget konstigt alls som jag ser det. Dessutom är den duktigt lättad. JohnC |
|
Ekin |
vart tog den OPEL-frälste izzyzzi vägen? söker han fakta om superbilen kadett Gsi? |
| Ja man kan verkligen undra, förmodligen kröp han tillbaka till det hål han kom ifrån. | |
| min 318is gör 0-100 på 4.5sek ungefär.. dock med MT slicks och Turbo.. :) | |
|
En Kadett 16v är snababre än en 318is 16v .. så är det bara... Den har lägre luftmotstånd Bilen bäger mindre och har fler hästar och mindre transmisions förluser.. Jag ser tyvärr inget konstsigt i det hela... har ni föresten läst bilsports banbygge av deras Kadett GSi? Nog för att det är en Opel, men nu får ni nog ge er... |
|
|
MrVain , va artig du var då som kallar OPEL-frälste izzyzzi för ni , tyvår är ju inte jag lika artig inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
|
Kadetter är väll ett lika stort busfrö som en 318 is och dem körs på bana en del med,När min Granne tog körkort så tog det inte länge förens vi hade hämtat upp en kaddet Gsi med Extraktorrör och enemkamaxlar med ett avgassystem utan kat,och herregösses vad den gick! Liten bil med det (påkostade) chassit gjorde att jag nästan slog i sidorutan när vi var ute och körde på dem kuperade småvägarna runt Hovmantorp :-) när det gäller toppfart på kaddeter så kan jag bara tala för den han hade och 235 km/h kom vi upp i och då varvade kraftigt minst 7000/varv vad jag kommer ihåg, givetvis mätarfart då, men underskatta inte en kaddet Gsi med lite finare chassi och kammar!!<Det var mellan 170-190 hästar i den bilen :-) Mpower |
|
|
Lustigt det här, diskussionen gäller inte att 16v kadett GSI får stryk mot en BMW 318is, det är ju 8v kadetten som har jämförts (medan någon enstaka har hävdat att han varit med om att en 318is körde ifrån en kadett 16v GSI vilket är teoretiskt omöjligt då den har övertag på i stort sett alla prestanda mått. Släpp 16v Kadetten den är inte jämförbar med en 318is så är det bara, den måste jämföras med 325E30 i så fall och det handlar inte denna diskussion om! |
|
| oj vad gammalt jag lyfter nu men det är dom som lättat en is 200kg och kört låga 6 sek till 100. men det är ju an helt annan femma. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.