|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Tjena Stämmer det verkligen att den ska göra 0-100 på 9.9sek? låter lite mkt eller har ja fel? tycker det låter tok för mkt, borde d itne vara ungefär hög 7a till mitten 8a? ni med orginal 16V motorerna hur snabbt kör ni? ni me lite trim kan väl skriva oxå för skoj skull. /Timmy | |
|
Skulle nog kunna tro att det stämmer. Har en m3 e30 nu och den går på ca. 7 sek hade en 316 innan och den gick på ca. 12... |
|
|
Tycker alltid att det är lika komiskt när någon säger att deras 318is 16V spöar eller hänger med en M3 E30 0-100 men att BMW bara inte skriver ut det på papprena... visst säkert... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Med tanke på att jag inte blir totalt frånkörd av 318is när jag kör min 518is så stämmer nog 9,9 väldigt bra. 518is gör väll sprinten på ca 12-13sek (en bra dag). ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Min gamla 318is gjorde 0-100 på drygt 9.2 dock mätarfart, så höga 7or är det då knappast tal om... | |
|
Mugge: Intressant! Jag har aldrig träffat på någon 318is ägare som faktiskt överskattat bilen styrka när det gäller "rivstartsprestanda". Jag funderar men kommer ärligt talat inte på någon alls. När det gäller bankörning eller liknande så kan jag medge att det ibland blir lite väl uppblåst, men inte annars. /Anton |
|
|
en lagom 9 sek repa är nog relevant...om det är en fräsch maskin...men under tvivlar jag ju på... samtidigt är det ju alltid svårt att känna när man själv kör liksom att uppskatta tider... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Anton Lillsund: Läs på sid 2! Länk V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
9,4 när den testades mot Kadett GSi 16v i Teknikens värld nr 23 1989. Av testen framgår att Kadetten t.o.m var snabbare än M3 vid axande på 4ans växel. Så vad ni än gör, axa inte mot en Kadett 16V ;) |
|
|
Isåkare>>>Precis,och Opeln gjorde det på 8,3sekunder...Bra gjort för att vara en framhjulsdriven bil ;) Mvh Janne. |
|
| jag gjorde på 9.3 sek med vinterdäck o lite hjulspinn. Detta var enligt en g-tech, vet inte om den stämmer så bra? | |
| Med G-tech uppmätte jag 0-100 på 7.63 i snitt. Då får man lägga på en sekund ungefär för att få det trovärdigt. Detta med min 318is -90 med annat avgassystem och Mariochippet, på 7 år gamla Firestone Fuelsaver. | |
|
Ok, jag har en 92a. bil alltså, haha. O en kompis bredvid, men det spelar nog inte så stor roll... |
|
|
Mugge: I stand corrected. :-) Men faktum kvarstår att ingen sagt att M3 E30 ser sig frånåkt eller jämsnabb med en 318is. Nåja jag tänker nog inte utveckla detta mer. Vi vet båda vad som gäller och någon tråd med en massa länkar till vad andra sagt orkar jag inte fortsätta på. :-) Jag trivs i min 318is trots allt. /Anton |
|
|
Anton är din E30 is i vintervila? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
M3 E30 är klart rapp till 100, det krävs en 330 för att sätta den på plats. Jag hade ett tillfälle och prova mot en kompis M3E30 -90 mot min 328 E46 och de var dött lopp till 100. Jag är fullt medveten om vilken potent banbil m3e30 är. Den är byggd för underbar balans och banåka och inte rödljusrace vilket iof inte 330 är heller :=). Någon 318is E30 har jag faktiskt inte fått nöjet att framföra, men de verkar vara en omtyckt "CSN" race:er för banåkare, vilket tyder även där på underbar balans osv. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Mugge: Japp påställd men inställd kan vi väl säga. Det blir ingen is på sjöarna verkar det som, så den får vila. Snart är det vår!! :-)) wendtan: Välkommen på någon banträff där jag befinner mig. Jag ger dig nyckeln och sätter mig i passagerarsätet. Du kör! :-) /Anton |
|
|
Vi kan testa... du kör din jag kör min... jag är nyfiken på att se hur snabb den egentligen är... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Anton: Man tackar för erbjudandet! Jag skall försöka bättra på mitt träffåkande i vår/sommar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Mugge: "Vi kan testa... du kör din jag kör min... jag är nyfiken på att se hur snabb den egentligen är..." Vill du se hur snabb min E30 är? Den är inte så snabb.. ;-) Ska vi svänga eller köra amerikansk rivstartstävling? /Anton |
|
| Håller ni på att skapa en ny JÄTTE-lång tråd ang 318is..?? ;)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.