|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hur tusan kan man lappa Sveriges mest eftersökta bil.... Nycklarna i och knepigt parkerad. Hur funkar datamackapären som lapplisorna har med sig, den är bara till att få fina utskrifter eller? Jag menar de måste ju skriva regnr. på boten - borde signaleras om bilen är lyst eller? För den var väl lappad idag? |
|
|
bjoerck: i gemene mans ögon tror jag inte att m3 e en superbil. Snarare en "vanlig" BMW. inte så många som lägger märke till eller har någon direkt koll om det inte gäller RIKTIGA superbilar. "Vanligt" folk som ser en riktigt extrem bil brukar ju tro att det mesta e en Ferrari, oavsett om den e tysk, amerikansk eller japanska, italiensk osv... |
|
|
tagge: I gemene mans ögon är till och med en BMW utan M-beteckning en lyxbil/sportbil. Gemene man gör heller inte skillnad på superbilar och sportbilar. Du måste skilja på hur den stora allmänheten ser på saken jämfört med ett gäng insnöade bilentusiaster. Jag gör skillnad på en BMW M3 och en M3 CSL men det gör aldrig medelsvensson. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
goobledigook: Bilen var med största säkerhet inte eftersökt när den lappades. Det går fort att bli lappad om man står så som bilen gör i majorna. Jag såg bilen igår vid 16 snåret och hade ingen aning om att den var efterlyst förens idag förmiddag. Iom att polisen hittade bilen redan kl 10 så är den säkert lappad innan informationen gått ut till allmänheten. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tack för tipsen, nu är det ju ingen "altartavla" till bil längre så diverse parkeringsfobier är nu eliminerade :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Det som är mest otroligt är att den fått stå fredad i ett dygn innan acey på ett snillrikt sätt lade märke till den. Kanske finns det hopp för detta land trots allt. Hoppas allt löser sig |
|
|
Jag har vid några tillfällen sett den omtalade M3:an stå parkerad utanför SIBA-huset vid Backaplan, och funderat över vem som kör en M3 i ur och skur... sist jag såg den var dagarna före jul. Nu vet jag.... hoppas killen hittas välbehållen! /// Gunnar E. |
|
|
Typiskt fenomen hos AB :) Om personen som skrivit artikeln i AB haft lite "bättre" kontakt med sin arbetskollega Robert Collin kanske han inte skrivit att M3 är en "Superbil". ///Foppa |
|
|
Jag tycker vi skippar snacket om Aftonbladets sätt att uttrycka sig i biltermer, dom är enbart ute efter att blåsa upp detta till stora rubriker. Jag tror bilvalet är ganska medvetet blygsamt gjort, han har aldrig varit mycket för att skryta. Vad jag minns så åkte Fabian gammal Zundapp i ungdomen. Jag hoppas att dom hittar honom vid liv och att polisen hittar förövarna innan dubbel-Bengt gör det. |
|
|
Tomas, jag håller till fullo med dig. Tycker det är absurt att en diskussion kan uppstå som mest är hårklyverier av vad media kallar en bil som figurerat i samband med en kidnappning. Insnöat och banalt. Nu hoppas vi istället att Fabian Bengtsson återfinns välbehållen och struntar i huruvida hans bil är en superbil eller har fula vinterhjul. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
| Länk | |
|
Eftersom det var Acey som tipsade polisen enligt tidigare inlägg, då är det alltså han som är på bilden!?Ååå, vi har en kändis här;-) /A |
|
|
Men enligt aceys användarinfo är han ju bara 23, åldersnoja månne? :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Möjligheten finns ju faktiskt också att det var mer än en person som ringde och tipsade... /Micke |
|
|
Vi får se, spännande fortsättning följer... Man skall nog ta all användarinfo med en nypa salt. /A |
|
|
Som ni vet så kan ju AB allt om bilar.Tänka sig att dom visste att det var en super BMW,hehe BMW e lag |
|
|
Spänningen är olidlig;-) /A |
|
|
Maila acey och red ut detta om det är så viktigt. En person är bortrövad och en hel del är oklart om händelsen. Det känns inte som att det är rätt tillfälle att reda ut hurvida användarna här på forumet anger korrekt information om sig själva då. Har jag fel? /Anton |
|
|
Det är inte viktigt! Men det skulle vara kul att veta om snubben på fotot är Acey, nyfiken som man är! /A |
|
| Frågan som man ställer sig är om det finns läckor inom polisen. Blir ens barn kidnappat och man går till polisen så brukar det vara en nackdel om kidnapparna får reda på detta. Oftast så brukar ju kidnapparna säga något i stil med "går du till polisen så ....". Detta får en att fundera på om det läcker hos polisen. Är det någon som får pengar för att avslöja saker för pressen? Polisen har ju hållit tyst om detaljer ändå kan man läsa på Aftonbladet om mobilsamtalen som Fabian ringde till sin far, hur mycket pengar som togs ut från hans konto, att det finns vittnen till uttaget osv. Dessa saker gör ju att man har stor förståelse för att personer i liknande situationer anlitar Polska Krystjow (obs.stavning) istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.