AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.817

Svensk vd försvunnen i BMW M3

Sida 1 av 3
ne
165
nedde
320i -06
Läste precis på aftonbladet om detta, tänkte ifall ni ändå hade koll på bilar, så om ni ser en sån kan ju va till hjälp ;)
Länk

MVH //Nedde
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
"Super BMW". Det kunde åtminstånde varit en CSL.

Men allvarligt. Det första jag tänkte när de publicerade stadium-vdns hot igår eller om det var i förrgår så var det att detta är startskottet för flera kidnappningar. Tyvärr visade det sig vara rätt. Mycket otäckt.

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Exklusiv BMW står det....

Bilen: Länk
Thorssa det står så här på första sidan : Fabian Bengtssons super BMW-en av fåtal i Sverige
Glömde länken: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
TGB474 är regnumret.

Thorssa: Lite ner länkas det till artikeln "Fabian Bengtssons super-BMW - en av ett fåtal i Sverige"
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Sverige blir värre för varje dag som går. Mycket obehagligt med såna här händelser.

Tesen kring att kidnapparna var ute efter hans bil håller nog inte då de knappast behöver hålla honom fången för att förskansa sig bilen.

Och i gemene mans ögon är en BMW M3 en superbil.

Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6
Skrämmande! Hoppas att detta får ett lyckligt slut, och att de ansvariga åker fast. Något större straff är väl tyvärr för mycket att hoppas på i tycka-synd-om-alla-kriminella-Sverige.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
li
1.959
liste
535i -89
Aftonbladet har lika stor koll som alltid - Fabian köpte bilen ny, men enligt tidningen har bilen haft en tidigare ägare "En man i Stockholm". Man kan inte begära särskilt mycket av den tidningen, men det känns som rejält dålig research med tanke på att just bilen anses vara en central del i denna historia. Dåligt.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Aftonbladet såg förståss ett nyhetsvärde i att den stackars VD'n åkte BMW, är ju bara bovar och banditer som gör det!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Törs man åka till Götet på fredag :)) Dom kanske kidnappar alla BMW :))

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hasso: Ska du på Automässan? Länk I så fall kan det vara läge att undvika vissa parkeringsplatser i närheten till mässan, om du vill ha bilen ifred.

Erik

___
haimaul
Knappast bilen de ville åt. Den hittades i Majorna - med nyckeln i: Länk

De tänker nog begära lösen för Sibas vd i stället, och de summor jag antar att de kommer att kräva räcker nog till både en och två fabriksnya M3:or.

__
When in this charming car,
this charming man...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tipsade poilsen om det faktiskt. Eftersom bilen bara var parkerad 300m från mitt garage. Bremo bromsar och sjukt fula vinterfälgar var det på den. Konstigt parkerad på en korttidsparkering. Konstigt att den överlevt minst 24 timmar med nyckeln i.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Erikw: Jäpp får väl vara glad om man hittar nån parkering :)

///MVH Hasso
Länk
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Jo hade ju varit festligt om de bergär mindre i lösen för honom än vad de kunnat sälja bilen för, men det lär nog inte hända, tyvär. Hoppas verkligen han klarar sig undan helskinnad och att kidnapparna åker fast, även om de som någon var inne på ovan, lär vara ute fortare än rimligt ändå...

Ot: Den som inte gillar p-husen kring mässan i götet, kör med fördel under E6 och parkerar nånstans på villagatorna kring St:Sigfrids plan. Det (örgryte) räknas väl till de bättre områdena i stan och där står nog de flesta bilar ganska lugnt. (förlåt till den som ev bor där och får gatan full med bmw nu:)
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
acey: Att ta en BMW som idagsläget var sveriges mest eftersökta bil hade väl varit ganska obegåvat? ;-)
Snacka om att sno fel bil i det läget...

/Hammar
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
hammar: Jo, fast när jag såg den runt 16 snåret igår så var det bara en vanlig M3a :) Dock hade man väl fått lite panik idag om man precis lagt ut den på blocket för försäljning ;)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Bra gjort, Acey! Min fru och jag sa imorse att det är säkert någon här som har sett bilen...

Hasso: Du kan också prova att ställa dig längs med Eklandagatan, undvik parkeringshusen vid mässan. Det är skyltat Guldheden i den stora rondellen untanför Mässan (Korsvägen), se karta: Länk

Erik

___
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hasso: Jag har garage i majorna annars ;o)

Erikw: Ja är man BMW-nörd och det står en M3a parkerad så lägger man märke till det. Lite sjukt när jag i morse insåg att det var den bilen som polisen letade efter. Det finns inte så många gråa E46 M3or som vinterkörs i GBG.

"det finns bara ett fåtal exemplar i Sverige"??
Bara i malmö finns ett hav av sånna...
Låter som om de talar om nån ferraitrimmad Bentley Cabriolet.
Hoppas händelsen får ett lyckligt slut i alla fall.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.