AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.848

[Fråga till webmaster] Bevaka en tråd utan att skriva inlägg.

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det har vi inte bestämt än. Troligtvis någonstans runt 200:-/år. Men den kommer ju att vara frivillig. Fortfarande kommer man att kunna besöka AutoPower på samma sätt som nu helt gratis. Men för de som betalar får man tillgång till mycket fler funktioner.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Jag måste flika in att jag inte menade något negativt med att fråga om summan på avgiften.

Summan låter rimligt tycker jag, förvisso helt beroende på vad som kommer ingå osv. Men det återstår som sagt att se.

Jobba på det, det blir nog bra.

/Anton
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tommie:
Låter som en utmärkt idé. Kommer nog ramla in pengar på Ert konto med tanke på att så många användare + många betalar gärna ett par hundralappar för detta eminenta forum :)

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Jag vet ett annat forum, som jag är rätt säker på att är bra mycket mindre än detta, hade en helt frivillig donation till forumets ägare/drivare.

Jag tror han fick in del pengar bara på det. Detta forum som har så många fler användare borde få in rätt bra tycker jag.

Det är alltså ett sätt som gör att man inte går miste om funktionalitet även om man inte betalar.
Det är ju en lagom stor avgift att betala! Gör jag gärna för de funktioner som räknats upp.

"Kvinnor gillar enkla saker...Män!" - Kary Lash, fotograf
Låter vettigt med en årsavgift i den storleksordningen för att få utökade funktioner.

Tommie: Kommer upload funktionen av bilder/text för galleriet även gälla frilansargalleriet ?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Vart betalar jag?

Frivilliga donationer tror jag inte på som långsiktig lösning. Vi glömmer bort gärna bort hur många arbetstimmar som läggs ner helt ideelt för användarnas skull. Klart man vill vara med och stödja det arbetet, tycker jag. För de som inte anser sig ha råd/är snikna kommer ju forumet fortfarande att vara gratis att använda.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
wendtan: Ja.

danielb: Man kan ännu inte betala för att få den utökade funktionaliteten eftersom den inte är klar. När den är klar kommer man att kunna betala via telefonbetalning eller kontokort.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Tommie-AutoPower: Låter som en kanon idé, menade också att 200:- är en baggis för att få tillgång till VIP-loungen på Autopower.

Nu har jag ingen aning om hur mycket underhållsarbete som krävs på denna sajt, men lite pengar rullar det väl in i alla fall..

De tre senaste månaderna har det kommit in 750 bmw-säljes-annonser á 60 kronor i = 15000 kr.
Rättning: Det blir 15000 kr per månad.
li
1.959
liste
535i -89
Sen ska du räkna av för 0939-numret vilket Telia knappast låter en använda gratis, utvecklingskostnader, inköp etc etc etc. Och då är det bara PowerBörsen vi talar om. :)
Att köra OCH hålla igång en webbserver på en dedikerad lina kostar en hel del. Tack på vilken belastning en sajt av denna kalibern har...

/// Olof

Länk
Faktum är att det som ojay tar upp angående donationer faktiskt fungerat utmärkt vid mer än ett tillfälle på det forum han berättar om.
Men, det kan vara så att den mindre användarskaran gör det enklare att komma nära användarna på ett annat sätt.

Att det kostar att ha en server av denna kaliber på ett hotell är det inget snack om. Det är inte gratis.

/Anton
"Tack" skulle vara "Tänk" i mitt inlägg... för mycket kaffe :D

/// Olof

Länk
Jag skulle betala.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.