AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.847

[Fråga till webmaster] Bevaka en tråd utan att skriva inlägg.

Sida 1 av 2
På många andra forum finn sdet längst ner på sidan en länk där man kan klicka om man vill bevaka tåden utan att skriva ett inlägg. Är detta något som går att fixa på detta forum? Iallafall för min egen del är det ganska ofta som man vill följa en tråd utan att man har något speciellt att tillägga, då hade det varit bra med denna funktion.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Kom på att det även vore bra med en redigera funktion där man kan gå tillbaka och redigera ett inlägg.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Optimist där. :-)
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jag eftersöker också de ovan nämda funktionerna, likaså vore det bra med en funktion att lista de trådar där man själv lagt inlägg i. Vad jag erfar kräver en dylik funktion inte särskilt mycket kod, i vart fall inte i PHP...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Instämmer till fullo med herrarna här ovan. Speciellt när det gäller att bevaka intresse i trådar samt se alla trådar med inlägg från en själv, Edit-funktion känns inte lika viktigt...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
En citatfunktion hade varit toppen.
Då vill jag ha väckarklocka- och kalkylatorfunktion!

Skämt åsido ;) I ens profil borde det listas de senaste trådarna man varit aktiv i, ungefär som tryggve skriver. Det hade varit användbart och jag har svårt att tänka mig att det skulle belasta servern nämnvärt. I övrigt är jag nog rätt nöjd med forumet.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
berg35 skrev:
Kom på att det även vore bra med en redigera funktion där man kan gå tillbaka och redigera ett inlägg.

Inte så bra tror jag. Då kan man ju gå tillbaka och ändra på frågan så att alla svar verkar helkorkade!
/A
ps. önskar dock att den funktionen fanns ibland. ds.
Detta forum har stått stilla ett tag medans andra forum har utvecklats, så tyvärr börjar det kännas lite föråldrat tycker jag.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
forumet har förbättrats lite här och där... tycker mig se uppdateringer och buggfix och lite sånt lite då och då...

...och ibland så ersätts fungeraden system med buggiga system ;-)

Tommie, (antar att det är du som utvecklar forumet), har en bugg att rapportera:

När jag söker ett inlägg så får fram en resultatlista med länkar till alla trådar, om man klickar på ett inlägg och går in och läser lite och sedan klickar på "tillbaka"-knappen på webbläsaren så från man ett vackert sidan kan inte visas meddelande.... utan man måste gå in på autopower.se igen och göra om sökningen... om du förstår vad jag menar... det var inte så innan.

Är det fler som har råkat ut för samma fenomen?

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Om man väljer en signatur med omsorg så kan man söka på ett av orden i den och således hålla sig uppdaterad med alla trådar man skrivit i. Enkelt och effektivt precis som forumet :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Mugge: Bakåt mellan tråd och söklista funkar för mig. Måste ha med din browser att göra.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Forumet är bra, går fort och lätt att överblicka o läsa men visst skulle ett par enkla funktioner till inte skada.

Mvh,
Robban
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Sitter med min laptop och det hela verkar fungera!

Ledsen för att beskylde autopower för att bugga! ;-)

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Mugge: Öppna de trådarna i nytt fönster, så har du kvar resultatlistan.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jo jag vet.... men extra jobb du vet... störande....

Gillar forumet som det är.

Super fint och "exklusivt" till utseendet mot de andra, som t.ex M5board.

I.o.m. små inläggsrutor gör det lättare att läsa och ha en god överblick., editering, skulle nog lätt kunna fixa bort tråden lite.

Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det kommer en hel del nya funktioner snart hoppas jag. Jag har jobbat under lång tid med en hel del förbättringar men av olika anledningar behöver vi sjösätta all ny funktionalitet i princip samtidigt.

Bland annat kommer man att kunna bevaka valfri tråd, men det kommer även att vara möjligt att stänga av bevakning av valfri tråd, om man redan bevakar en tråd i egenskap av diskussionsstartare eller diskussionsdeltagare. Det kommer faktiskt även att gå att bevaka en viss användares alla inlägg. En kul funktion om man vet en favoritanvändare som man tycker skriver läsvärda inlägg.

Man kommer även att kunna redigera sin egen sida lite bättre, samt själv lägga in och redigera sina bilar i galleriet, samt ladda upp bilder mm.

Merparten av det jag beskriver är i stort sett klart och vi betatestar vissa delar.

Jag hoppas kunna få allt detta klart snart, men det är samtidigt något som är mycket tidskrävande och faktum är att arbetet faktiskt startade redan 2003 med förbättringar som ännu ej kunnat lanseras. Eftersom vi inte jobbar med sajten på heltid blir det dock så tyvärr att man helt enkelt inte hinner göra något alls vissa tidsperioder pga att det är så mycket annat att göra.

Troligtvis kommer vi även att erbjuda någon sorts möjlighet att betala en årsavgift för att få tillgång till hela eller delar av all ny funktionalitet. Det skulle verkligen hjälpa vår krassa ekonomi och kanske även göra att vi kan ägna oss åt sajten mera. Som det är nu blir det mest på helger och nätter, som nu... Det skulle självklart göra att sajten skulle få mer och bättre funktionalitet både snabbare och bättre, samt bättre hårdvara.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Jag har upplevt fenomenet som Mugge beskriver. Faktum är att jag alltid får det felet vid min jobbdator. Vad det beror på vet jag ej...

Jag skulle gärna betala en avgift för förbättrad funktionalitet.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Låter toppen! Hatar kladdiga forum som M5board och Zatzy!
Vilken storleksordning har denna summa ungefär?

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.