|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaha då var det min tur att råka ut för nån puckad pundare som gjorde inbrott i mitt källarförråd och stal mina sommardäck. Fälgarna var av krysseker 15" däcken michelin mxv. Dom kan man väl se sig om i livet efter detta någe mer. Inga märkvärdiga däck eller fälgar iofs men attans retfullt att bli av med. Kryssekermodellen är ju min favoritfälg och nya sådana går väl inte att få tag på så det blir väl till och leta upp någe bättre beg. Jag HATAR kriminalitet och kriminella figurer! | |
|
Tråkigt att höra. Men om det är de vanliga std 15" krysseker så har jag sett ganska många till salu på bl.a. blocket. De är inte så svåra att få tag på. Prova sätt upp en köpes-annons och lägg in en bild på fälgen, du får garanterat svar. Skulle tippa att du får en uppsättning fälgar med skapliga däck för 2500:- /Per |
|
| De är inte så svåra att få tag på generellt sett, men ska du ha en FIN uppsättning lär du få leta. Det är en mycket vacker fälg. Nån som vet om de säljs nya fortfarande och vad priset är? | |
|
Nej de går inte att köpa ny vad jag vet. Däremot finns ett antal E39-fälgar som påminner lite om de gamla. /Per |
|
|
Kan detta vara något? Länk Freddan |
|
|
Trist! En mycket vacker och tidlös fälg är det i alla fall. De finns fortfarande att köpa som nya: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Pundare är helt otroliga. De tar vad fan som helst. Morfar fick inbrott i sin Ford för några år sedan. Gissa vad dom tog? Jo en säck sättpotatis! För mig tog dom t ex en ficklampa man kopplar till cigarettuttaget. 29kr på biltema. De tog brända cd-skivor som det stod "skräp 1,2,3"osv på. För en annan polare tog dom en gammal studentoverall från gymnasietiden. En annan polare blev av med ett par gamla paltor och en yttertemperaturmätare han monterat dig. De är helt sanslösa! Jag hatar pundare och tjyvar bortom allt förstånd. Vore jag justitieminsister hade jag infört nolltolerans mot sådant. |
|
|
Jag håller med, vet att det är lätt att snacka och jobbigt att vara pundare, MEN de verkar vara våra Indiska motsvarigheter till den heliga kon. Oj oj, så synd om de, men inte lika kul när man är själv drabbad, jag har haft massa inbrott, sambon knivrånad osv. av just pundare. Jag tycker inte ett piss synd om dessa, tvärtom, anser att många av de kan, bara om de vill, bli lite bättre människor... Har själv blivit av med ett par drömfälgar en gång från ett förråd, ett gäng MIM till E30 som jag alltid velat ha, när jag väl hittade en uppsättning äkta MIM med polerad kant, vad händer? jo, förrådet rensad, trotts att de låg väl gömda. |
|
|
Häftigt! Det finns alltså att köpa nya. Det var något nytt. Dock så kostar de runt 10k... /Per |
|
| Se det possitivt, nu har du en anledning att köpa större fälgar så du slipper rulla runt på 15" i sommar! | |
|
Trist på en snygg originalfälg. Pack... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Det var då själva fan att folk aldrig får ha sina grejor ifred. Jag skiter fullkomligt i om pundarna har haft en hård uppväxt med enfärgat lego och asfalterad sandlåda, någon måtta får det vara. Prygla samtliga pundare som stjäl. För några år sedan blev jag och några bekanta vittne till en irriterande händelse. En kille stannar sin Peugeuot 205 GTI i hörnet av ICA/SEB på Karlaplan i Stockholm. Osmart nog låter han motorn vara igång när han går 4 meter till bankomaten för att ta ut pengar. Till allas förvåning dyker ett sprutluder i 45-årsåldern upp från ingenstans, hoppar in i bilen och drar iväg på ettans växel och 7.000 varv. Hon kommer till busshållplatsen vid tunnelbanan där det var slutåkt i en stolpe. En färd på ungefär 175 meter. Pundarinnan i fråga hade inte bälte så lilla pannan fick sig en smäll i framrutan. Bilen i övrigt blev något skrynklig. Käringen stapplar ut och halvt ramlar ihop i en liten snyftande hög på trottoaren. Döm om min förvåning när några förbipasserande sätter sig ner och börjar trösta den snyftande tanten, hög som ett hus. En i vårt sällskap fick spelet och gick loss på pundarinnan med några välriktade sparkar och slag och förklarade därefter det inträffade för den något förvånade publiken. Den tröstande var något upprörd och sade att pundarinnan ju var hög och skulle ändå inte minnas något av händelsen (!). Killen som blev av med bilen hade samtidigt sprungit till krockscenen och hade milt uttryckt något blandade känslor över det nyss inträffade. Polis hade blivit tillkallad och vi avlägsnade oss diskret från platsen. Jag frågade vår slagskämpe hur det kom sig att han som normalt är lugnast på planeten gjorde det ur lagens mening något obegåvade som vi andra ville göra. Svaret var ganska enkelt: "Jo, för något år sedan ertappade jag en pundare på bar gärning halvvägs in genom den krossade rutan i min bil. Jag frågade om inte vederbörande hade blandat ihop min bil med någon annans och fick, förutom ett "det ska du skita i", även en kofot i ansiktet. För min del tycker jag att det är inte jag som ska behöva påminnas om att det gör ont, utan den som inte kan skilja på mitt och ditt." Nej, det är inte smart att lämna motorn igång. Men, varför har det av samhället blivit accepterat att det är lås och larm som gäller? |
|
|
magpie: helt rätt! |
|
|
magpie: Helrätt. Tycker trots det att hon kom rätt billigt undan... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Tack för all tröst nu känns förlusten lite lättare att bära. Och underbart att det finns nya att köpa! Endast 363$ för 4st! Hoppas priset på BMW i sverige är lika humant. magpie:Jag skiter fullkomligt i om pundarna har haft en hård uppväxt med enfärgat lego och asfalterad sandlåda, :):):):)(asgarv) |
|
-BeeMWe- |
Sålde mina 15" idag för 3 papp så något måste det gå att få för sånna iaf... Det räcker till mycket godis för kroppen, iaf för en kväll. |
|
Henke lexus: Sitt ner... - priset är tyvärr styckpris! Sedan tillkommer "HUB CAP"... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
såg att det fanns en uppsättning krysseker på blocket för 1500:-. ser ju rätt fina ut på bilden. Länk |
|
|
Erikw:Jo jag sitter ner, det gör jag alltid vid datorn. Men varför står det QTY 4 363$? Går det endast att köpa 4st? QTY=quantity=kvantitet eller är min engelska också borta med vinden? |
|
|
Det är antalet som åtgår till en bil, men priset är alltid per st. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok! Jo 363$ verkar lite väl billigt för 4st. Förbaskade skit nu hatar jag tjyveri mer än tidigare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.