|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det verkar som om klimatanläggning kommer att ingå i standardutrustningen och det sparar ju en och annan krona. Se länk om priser och extrautrustning i Tyskland.Länk | |
|
Klimatanläggning ingår väl i dagens 320 också men det man måste ha, som jag ser det, är ju klimaautomatik ! vilket förmodligen ingår i ett komfortpaket. Det paketet kostar idag upp mot 20´ och det lär väl inte bli billigare på nya 3-serien?? Och vem vill ha vanliga tygstolar, nej tänkte det. Då är vi uppe i 15-20 till bara för skinnfotöljer, om man inte väljer ett sportpaket för 30-40. Ramlar på rätt fort. Olof, håller med dig. Nyare och modernare och med en hel del ny teknik, men ska du hålla dig till samma pengar och inte låta det dra iväg så måste man ta en 320i. Och jag tror inte den motorn kommer bli rolig i E90. Inte ens i mindre och lättare 1-serien är den ju kul... |
|
|
pratade ny med carlssons bil i örebro och precis som jörgen L sa så ingår klimatanläggning men inte automatik. De skull få priserna på pketen i slutet av veckan. de kommer även att ha specilapaket och priser till E-46 men han visste inte vad än. usch jag som hade bestämt mig för en 325 ci men nu lutar det åt en 330 ci istället om priset är rätt. (velig).... |
|
|
Korak: Inget o vela över. 330Ci kommer du inte ångra. 325 kommer du efter några månader fråga dig själv varför du inte valde 330 :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| klimatanläggning ingår redan idag i alla 3- seriebilar medan automatik kostar extra( ingår även i kmfpkt.) | |
|
Wendtan : jag har velat om allt sedan december är det inte färg är det paket men jag offrar hellre lite på det glassiga inuti och får en supermotor vi får se vad de har att erbjuda i slutet av veckan. kollade för skoj skull försäk mella de två skillde 500 kr så det kan man stå ut med 6721kr för 325 7250kr 330 helf. tennant ab. /korak |
|
| Med vita blinkers skulle det nog inte bli samma Primera-känsla som det är nu! Kan nog bli riktigt snyggt! | |
|
funderar också på att köpa en ny e-46 coupe.. nån som vet när den sista i modellserien kan beställas som ny?? Johanna |
|
|
Anders S, jag håller med dig. Absolut hellre en E46 320i med en fullt tillräcklig sexcylindrig maskin än en E90 320i försedd med symaskinsmotor! Men anser man sig ha råd med mellanskillnaden upp till en E90 325i, så hade det blivit mitt val. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Bmwtjejen: Du undrar alltså när e46 coupe slutar säljas? En kvalificerad gissning är fram till e90 Ci släpps, dvs hösten 2006. Så än finns det gott om tid att beställa :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
tack för upplysningen:) "wendtan" fin bil du hade förresten :) Johanna |
|
|
fredwal! Varför inte vänta och jämföra, kanske ännu bättre läge på gamla 320 i höst!? Verkligen drygt foto AS ;-) /A |
|
|
Johanna: Man tackar! Om du vill ha din bil i din profil/galleriet så kan du skicka in lite text samt några bilder hit: Länk Kul med tjejer som kör e46. Ni växer inte på träd :) /Mathias Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
E90 är läcker (möjligen sånär som på bakljusen). Men jag skulle välja en E46:a om jag vore dig. Du kan säkert få en till ett mycket bra pris efter lanseringen av E90. Köper du nytt nu så finns det iallafall attraktiva paketpris. M-paket är ju inte fel på E46 tex. Väljer du en E46:a kan du gå upp i motorklass till en 6:a (som BMW skall ha om man inte slår på stort med en ännu större motor förstås). E90:n kan mycket väl lida av sk barnsjukdomar och E46 är som sagt beprövad. Det är aldrig en investering att köpa en bil (förutom vissa samlarbilar) men om du köper bilen för att ha den under en överskådlig tid så får du troligen mer bil för pengarna om du väljer en E46:a. Varför inte välja en 1 år gammal begagnad lågmilare? Garantier kvar och någon annan stackare som tagit största smällen vad gäller värdeminskning. Eftersom E90 är i faggorna kan nog en 1-åring fås till ett mycket bra pris. Om du oroar dig för värdeminskning skall du absolut inte köpa nytt överhuvudtaget. Över en 3-årsperiod gissar jag att en ny E90 tappar mer i värde än en 1 år gammal begagnad E46 rent procentuellt. Särskilt om du jämför en 4-cylindrig bil med en 6-cylindrig dito. 4:an kan bli svårsåld då den kanske kan anses vara lite "gubbig". Jag spekulerar dock endast och tror mig inte kunna sia om framtiden. Jag är ingen bilhandlare och är endast en lekman i sammanhanget. Men min gissning är att om du satsar på en 1 år begagnad E46:a med den motor du vill ha och den utrustning du önskar så får du mer bil för pengarna och troligen (läs förhoppnigsvis) mer tillbaka av inköspriset (i procent) vid en eventuell försäljning än om du väljer en (förvisso välutrustad) E90 med "snikmotor". Just my ¢2. ///M som i M52TUB25! |
|
|
får tacka för alla svar, majoriteten verkar gilla E46-alternativet. En begagnad ettårsvagn vore kanske det bästa, men jag har inte hittat ngn med den utrustning jag vill ha (safirsvart, taklucka, drag, pdc, xenon, komfort & lifestylepkt, svensksåld, touring) så det lutar åt en ny. Bra tips att avvakta ev specialare, nu är det bara komfortpkt de skickar med gratis. |
|
|
Mathias "wendtan"!! för personligare samtal,, maila mig vettja:)vore trevligt!!! Johanna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.