|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill bara upplysa alla om att jag åt upp en BMW M5 E34 till frukost i en original Lotus Omega i somras! Även M5 E39 slank ner men jag fick tugga lite längre bara...*RAAAAP!* | |
|
Jamen så roligt för dig. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Det finns säker mång andra anledningar till att fölk här inte har en OPEL. som nog inte behöver räknas upp | |
| Nåja Vibbe...det är ÄNDÅ en 13 år gammal Opel som förnedrar det snabbaste BMW nånsin förmått tillverka! Ingen BMW hittills har sprintat 0-100 på 5 sekunder... skulle väl vara nyaste M5 då men det är ju som sagt 13 år senare! 0.3 bar till i turbon och vi skickar den till avbytarbänken också! | |
|
Inte särskilt mycket Opel i den motorn dock...sorry -Ingenting är omöjligt- |
|
| En 13 år gammal Opel är ingen vacker syn... Skulle skämmas. | |
|
OS i trådlyftning? ;) Lotus Omega är en riktigt brutal landsvägssleeper, skulle gärna har en fräsh sådan! Mvh, /Wille |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
WilleW! Det skulle jag med!!! Men det är ju trots allt en opel i grund och botten! =( MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
|
Trots allt går Opel Omega Lotus riktigt bra den kan nog ingen säga emot. Sätt den mot en bilar från samma årgång så ska du se att den går riktigt bra. Jag vet det går inte så bra i kurvor men rakt fram så sticker den iväåg ganska bra. I know its only a Opel |
|
| En Lotus Omega är nog något av det brutalaste som någonsin byggts. Delvis just därför att den är baserad på den ultimata gubbilen Opel Omega. Man behöver inte jämföra bilen med andra bilar från början på 90-talet för att tycka den är snabb. Lotus Omega har i allra högsta grad respektingivande prestanda om den jämförs med dom tuffaste prestandasedanerna från idag även om det naturligtvis finns bilar som kör ifrån den. Bilen går inte så dåligt i kurvor heller, det är ju faktiskt väghållningsmästarna Lotus som har fixat till chassiet på den. Jag tror inte att den har något direkt sämre väghållning än t.ex E34 M5. | |
|
Lotus Omegan var riktigt poppis hos bankrånare när den kom, då polisen har väldiga bekymmer att följa med,,, och så var den inte så utstickande. Såg något klipp som var från en poliskamera (monterad i bil alltså), polisen kom ifatt, men när Omegan klev på så var det inte många sekunder innan den var borta. ,,men annars är det väl "Köp en opel, bli belåten, se naturen genom plåten". |
|
| Länk | |
|
C-J.ODEN; Länk "Der 3 Liter Motor (C30SE) wurde ebenfalls von Opel mitgeliefert und von Lotus bearbeitet." Betyder, det är originalmotorn från Omega 3000 24V som bearbetades av Lotus till 3,6liter, rätt mycket Opel alltså=) Stephan |
|
| Daniel. F. = Typ den ja. ;O) | |
| Och här har vi Bmw:s motsvarighet eller kanske man ska säga Alpina :-) Länk | |
|
Daniel F >> Så vitt ja vet så var det där den lotus jag själv vittnade köra RYSLIGT fort på F21/kallax flygplats och runt 700hk då jag gjorde militärtjänst i Luleå... vill minnas att den fanns i Älvsbyn. Någon norrlänning som råkar känna till detta? // Erik |
|
| höll opeln för all rost? | |
| Länk | |
| Ha haa hittade visst ett race mellan M5 & Omegan :-) Länk | |
|
Opel Lotusen gick i Skaraborg(Skövde) under racet och kördes av en körskolelärae, ja nu hörde/såg rätt. Så vitt jag vet så var INTE trimmad och helt org ev kanske något enklare trim i form av annat avgas eller liknande. |
|
| En Lotus Omega bör jämföras med en B10 Bi-Turbo. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.