AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.718

kommer ni igenom bes med värre motor?

Sida 3 av 4
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
"Certifikat och massa skit från generalagenten i Tyskland"???

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
847
Subidius
750 -91

Okej, visste inte hur pass krångligt det var, Men att det inte va lätt förstog jag ju!

//Subidius
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
om man bara sätter en adapter mellan turbo grenröret å downpipen kan dom säga något då? sätter man bara ett luft filter i ena ändan på ic så suger den kall luft ;).. å så låter man wg å dump med mera sitta kvar..

jesperado: vad har du för åsikt om de?

Iron M///
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har ingen åsikt om det, jag hänvisar till mina tidigare svar i ämnet...

Jeppe

Visst funkar det att besikta en annan bil i förtroendet att det är en annan bil som ska besiktigas, Med förutsättningarna att dom är identiska till papprena!
Men varför hålla på så? Får mkt sk*t för det om man åker fast, och det är inte så mkt jobb att hänga på orginal grenröret på en motor! (om inte bilen är kompsänkt!)
Tycker att om man ska tubo trimma sin bil nu, så får man nog f*n betala priset för det oxo och kunna besikta samma bil med orginal motorn i bilen! Mkt jobb... Men det är inte bara avgaserna som ska igenom, utan bromsar, leder mm...
Tycker att det är en självklarhet att man ska besiktiga sin bil, Vad skulle ni säga om Ångest Olle skulle komma dundrande in genom sidan på din turbomatade fina bmw med sin ombyggda Cheva van som väger 10 ton som han fuskat igenom besiktningen?! Ingen höjdare va! Ne tänkte väl det! Lite over kill på inlägget... Men verkar krävas det för att få slut på en id*otisk diskussion!

Shake That Ass
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Slim_m: Vad betyder det här: "Visst funkar det att besikta en annan bil i förtroendet att det är en annan bil som ska besiktigas, Med förutsättningarna att dom är identiska till papprena!"?

Och vad betyder "Men det är inte bara avgaserna som ska igenom, utan bromsar, leder mm..."?

Jeppe

jesperado, förstår om du undrar då jag slängde ihop det inlägget rätt fort...
Ska förklara närmare, Bil 1 har blivit turbo konventerad, och bil 2 är en likadan bil som bil 1 fast helt orginal!
Så istället för att köra in Bil 1 Med turbokonverteringen till SBP så byter man reg skylt, och kör dit med Bil 2 istället! Dvs SBP besiktar Bil 2 i förtroende att det är Bil 1!
Hoppas det förklarade min mening till dig.

Med det andra menade jag att många verkar bara vara bekymrade över att bilen inte ska ska gå igenom bara pga konverteringen till turbo, och därav skulle välja ovanstående alternativ som jag förklarade! Och bil provningen är ju inte trim poliser direkt, utan dom besiktigar bilens skick om man ska uttrycka sig så! Så det är fler punkter man måste få igenom en bil på än bara i punkten konverteringen! tex bromsar, avgas värden, styr/spindel leder, stötdämpare mm... Saker som gör bilen säkrare på vägen!
Hopaps ajg lyckats förkalra på sådant sätt att alla förstår min mening!

Shake That Ass
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
En bils identitet är mer än märke, modell och reg nr. Chassienummer skall läsas av vid besiktningen, detta finns på flera ställen på bilen.

/Christofer
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Slim_m: Lämpligheten med förfarandet du nämner har redan diskuterats, så det lämnar jag därhän. Precis som Hubbe nämner är registreringsnumret endast en av flera detaljer som kontrolleras för att identifiera fordonet, så det fungerar troligtvis inte som du beskriver. Risken är att man istället för att köra omkring med en olaglig bil åker i fängelse...

Jeppe

Jesperado: Jag tände några lampor i min mörkräddhet & vet du vad som hände: Jo min gamla Passat Tdi klarade röktäthets-provet förra veckan!!! Fin fina värden 0,5 (Max 3,0) tror jag sen att bakre ljud-dämpar´n i princip separerat från främre delen av avgassystemet med redigt läkage som följd spelade tydligen ingen roll !!?? Av detta hördes dock inte mycket !! I övrigt ua
Men bara lugn nu jag satte dit en ny slutburk i förrgår, man vill ju inte riskera livet på nån stackars medtrafikant, inte heller på div forum poliser!!
( jag tror jävlar att jag har körkort också!!! )

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
krokodilen: Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt inlägg, men av det lilla jag kan tyda är det nog lika bra så...

Jeppe

Jesperado, Ja Inte har då SBP någonsin börjat krafsa efter mina Chassi nummer i min bil iallafall!
Ja det här vet jag att det är mkt mer än reg skylten!

Shake That Ass
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Slim_m: Sedan man införde handdatorn istället för handskrivna protokoll måste chassinumret kontrolleras och verifieras i handdatorn. Ärendet går inte att rapportera utan att lägga in de rätta fyra sista siffrorna i chassinumret, så det är nog mest så att du missat kontrollen...

Jeppe

Jesperado: Konstigt att jag misstänkte ett dyl svar !!
Glöm alltihop du istället !!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
krokodilen: Det är glömt...

Jeppe

Je
224
Jeppan
M30 TURBO
haha inga problem att byta chassinummer heller allt går!!

Tycker Jesperado verkar vara lite väl petig..

ingen som vill ha bilen besiktigad av den mannen.

Bilprovningen missar extremt mycke grejer.. Tex ditt snack om chassinummer man kan ljuga ihop något sålänge dom inte har bevis på att de är bytt om dom nu skulle ana något så kan dom inte göra ett skit ändå.. (OM MAN NU VILL BYTA DE VILKET MAN INTE FÅR) Haha

Jesperado försöker du bevisa att du är landets duktigtaste besiktnings man eller ? De måste ju vara något i o m att du lägger ner sådan energi på den här tråden..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jeppan: Jag försöker inte bevisa någonting, det jag gör är (som sagt) stt föröka förhindra att ett i övrigt seriöst forum förstörs av ett fåtal som ger extremt dåliga förslag om olagliga tilltag, eller som i ditt fall beter sig som barnrumpor...

Jeppe

Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
jesperado:

du vill inte svara på en disk om kattar?

hör inte hitt igentligen men efter som du kan så tänkte jag du kanske kunde hjälpa till...

Iron M///
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Självklart svarar jag om jag kan...

Jeppe

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Aha, det var en separat tråd...
Jag svarade i den aktuella tråden.

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.