AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.715

kommer ni igenom bes med värre motor?

Sida 1 av 4
hur gör ni grabbar med fräna turbomotorer i era beemers när ni ska bes? byter ni motor före? har ni andra papper?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Finns det inte inlägg så det räcker i ämnet?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
203
makarow
BMW 520IM -99
Jag tänker byta motor varje år...

Marcus Kylén
marcus@m-tec.se
www.m-tec.se
det dräller ju av bmw turbos här.hur gör ni för att komma igenom bes?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Antingen så går de inte genom besiktningen alls, eller också gör dom det med någon form av oegentligheter, och är detta fallet tror jag inte någon är dum nog att berätta om det. Jag skulle tro att de flesta inte besiktas alls...

Jeppe

ok då förstår jag.men att byta plåtar funkar väl?
Je
224
Jeppan
M30 TURBO
de gör det ju inte förstår du väl finns tex inga orginal 325 turbo och om man ska köpa papper och skyltar som är reggade med turbo så kostar de ju multym bara att plocka väck grejerna och sätta i orginal! inga problem i fom flesta fall inte ens en dags jobb... om man inte byggt om hela bilen då vill säga.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Nej, det funkar inte.

Jeppe

Je
224
Jeppan
M30 TURBO
vadå funkar inte ?? ge mig en anledning till varför det inte skulle funka att montera orginal ????
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jeppan: Det var ett svar på "bmwturbo":s inlägg, ursäkta om jag var otydlig...

Jeppe

jag menar att om du har tex en 325 turbo och en 325 org.så tar du 325ans papper,nummerplåtar,ramnummer m.m. då får man ju ignom den detta har säkert flera gjort antar jag
Hur menar du nu?? Ska man bes orginal bilen med turbons nr menar du eller ? ska du skarva tillbaka numret efter bes sen då eller?? eller ska man ha två bilar med samma ch nr + skyltar ???
Nu fattar jag nada !! men jag ser fram emot att få det förklarat för mig, alla sätt e bra så att säga!!! (dom brukar kolla ch nr varje gång )

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
korrekt du tar turbons nummer plåtar och grejer och bes med org bilen.detta är absolut olagligt och är bara en fundering.jag har aldrig testat detta.men det borde funka

det borde vara lättare att byta plåtar och nummer än att återställa hela bilen till org skick
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är som sagt olagligt och enligt mitt tycke inte lämpligt att diskutera på ett seriöst forum...

Jeppe

svintoleffe
Håller helt med Jesperado.

Då kan man lägga ner ett par timmars jobb, o plocka av prylarna.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Att byta Ch nummer och reg nummer låter inte som en bra idé hursomhelst! För det första är det som sagt olagligt och för det andra måste det va samma färg och annan utrustning måste vara samma.

Det är bättre att ha en org motor att hänga i bilen innan bes!

//Subidius
E
1.156
E
320 ci cab -04
Jesperado

Du brukar alltid ha bra och mycket vettiga synpunkter och du tillför mycket på det här forumet. Men nästan alla och allt på trimningsforumet är på ett eller annat sätt olagligt. Det är inte många turbonarkomaner som inte kör med sina turbokonverterade bilar på gatan (alltså olagligt). Nästan alla tips på det här trimningsforumet skapar på ett eller annat sätt per definition en bil som är olaglig att framföra på "gatan".

Det jag tycker är trist det är att vi alltid diskuterar, hur lura Jersperado och hans kollegor isället för att diskutera hur vi skall ändra reglerna.
De personliga ekonomiska riskerna man tar när man kör en olaglig bil gör att jag avhåller mig från att "trimma".
E
32
46
325Power
BMW 320/325 - 85
BMW 323- 85
man kan ju ha 2 325er med samma färg och sånt som syns i regbeviset den andra 325an som har rätt chassinummer tar man bara fram ur sitt underjordiska hemliga garage till besiktningen. vill man köra overkill på de så slår man in rätt chassinummer på tubon. Men de flesta tar väll bra bort turbon till besiktningen!
byta motor före bes säger ni.har man tex en 325 och satt dit 3,8 motor,m3 låda,m3 klump,fullbur, m.m.m.m. då byter man gärna inte ut allt på en helg
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
E: Det håller jag inte med om. Det är fritt att trimma sin bil precis hur man vill och därför inga konstigheter att diskutera detta och ge tips. Det är först när man använder sin otillåtet ändrade bil i trafik man begår en olaglig handling, och det skulle jag aldrig råda någon till.
Går vi sedan ett steg längre som i denna tråden och diskuterar förhållandevis grovt kriminella handlingar som urkundsförfalskning, bedrägeri och bedrägligt beteende är det riktigt snett, och den diskussionen har jag inte för avsikt att delta i mer än att be andra avsluta den för att hålla forumet på en anständig nivå...

Jeppe

Je
224
Jeppan
M30 TURBO
alltså vilket tjatande!! reg. besiktiga då. de ska inte vara så stora problem tex om man har turbo kan man ju sänka laddtrycket till typ 0.1 (med viss överdrift) nej men så pass lite effekt ökning så man slipper att byta bromsar och sådant i allafall. alltså vill nån göra de med chassinumret och de är det väl upp till den människan varför man inte får diskutera de förstår inte jag spelar väll igen roll alla bestämmer ju själva vad dom vill ta till för knep för att komma igenom bes. ..

Men man kan ju lika väl köra obesiktigat. Men absolut skattat o försäkrat man får ju inget skattemärke bara men den är ju ändå skattad om man nu betalar får ju tillfälligt har jag för mig sak samma man har skattat i allafall!

Enligt vad jag har hört så ska man inte få så höga böter om man kör obessat! I denna staden är de i princip bara att säga att man är på väg till verkstad! men om man inte har skattat o försäkrat då är man enligt mig är ren idioti!!

/Jeppe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.