|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jeppan: När det gäller registreringsbesiktningen och våra trafikregler märks det att du inte har en aning om vad du pratar om, så det tänker jag inte ens gå in på. Sedan när det gäller att det är upp till var och en att bryta de lagar och regler man känner för tycker jag det är ett idiotiskt resonemang. Den dagen det drabbar dig resonerar du nog på ett annat sätt. Ditt resonemnag att det går bra att köra obesiktat men att man är en idiot om man inte betalat vägtrafikskatten är ju minst sagt korkat. Är det i dina ögon verkligen bättre att riskera livet på alla i sin omgivning än att lura Vägverket på några tusenlappar? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tror Jeppan tänker mest på försäkringen om en olycka skulle va framme!? |
|
|
Så tolkade inte jag inlägget, men även om det skulle vara så det var menat är det lika tokigt. Att köra oförsäkrat kan inte drabba någon annan än en själv, övriga inblandade i en eventuell olycka kommer att få samma ersättning ändå... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ja det har du rätt i. Var o en gör ju tyvärr som den vill, men det ska som sagt kanske inte diskuteras olagligheter på det här sättet öppet på ett seriöst forum! |
|
|
Jesperado: Varför skulle man nödvändigtvis riskera livet på någon bara för att man kör obes??För övrigt så blir man ju ibland mörkrädd för f-n när man ser vad sbp släpper igenom !!! "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Väljer man att köra obesiktat för att bilen inte skulle godkännas vid en besiktning i det skicket den är finns det en anledning till att den inte skulle godkännas. Blir man mörkrädd får man tända en lampa... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
"Blir man mörkrädd får man tända en lampa..." ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jesperado: du läs mitt inlägg så fattar du kanske lite för du förstår ju inte vad jag menar ... och dessutom varför riskrerar man andras liv när man kör obessat ? Herregud har du lusläst regelboken eller ?? Sluta vara en sån bessevisser!! Håll du dina tankar och ord för dig själv om du nu tycker att inte folk får prata om olaglig heter!!!!! |
|
|
Bara jag som får en känsla av att Jeppan inte vet vem Jesperado är och vad han jobbar med? ;) |
|
|
Det är skönt att vi har Jesperado här på forumet, jag undrar vilken sandlådenivå forumet hade varit utan honom? Tack för att du orkar! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
svintoleffe |
Jeppan.. Det jag tror Jesperado menar Är att du vet inte om bromsarna är tillräkligt bra, om bakvagnen rostat av eller om stötdämapar fästet är av. Några exempel, bara Det är ju därför man är inne o besiktar bilen, för att dom ska kunna hjälpa att hitta fel. Samt även dåliga bromsledningar. Han har inte Lustläst den utan han är Bes tekniker om jag inte minns fel.=)) Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
ja men de är för mig en ren självklarhet att om man kör med en bil på gatan ska de vara tipp topp jag menar har jag ett rost hål i golvet tex då fixar man ju de.. Ut ifrån min mening så ska bilen alltså klara en besiktning men orginal motor givetvis... De jag menade med allting va bara att dom som nu inte orkar sätta tillbaks allt orginal kan ju göra så som jag sa. men jag kommer inte köra obesiktigat för de är idiotiskt men ännu mer idiotiskt är ju att köra oskattat och oförsäkrat de var vad jag menade tror inte han förstog de riktigt.. /Jeppe |
|
|
Jeppan: Jag förstår det fortfarande inte riktigt... Lusläst regelboken har jag inte direkt, men jag vet vilka regler som gäller för framförandet av de fordon jag framför. Det hoppas jag att du också gör när du ska börja köra bil... Meningen med ett forum är inte att hålla sina tankar och ord för sig själv, tvärtom. Personligen tycker jag att detta är ett alldeles för bra forum för att sjunka till en informationssida för hur man bryter lagar och regler på bästa sätt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
sak samma... den diskusen är ändå åt skogen han som startade tråden kan bara läsa en massa gnafs. De blir jag alltid besviken på när man läser några trådar då blir 70% av trådarna alltid avbrutna av annat än vad som står i topicen !!! Skriv då en ny tråd om vad som får skrivas och inte får skrivas på forumet (vad det handlade om i detta fall) så kan ju dom som vill läsa den tråden ! /Jeppe |
|
|
Det märks inte alls vem som har körkort och vem som inte ens har åldern inne...Nejdå.. Allvarligt talat så är det inte helt lyckat att sitta och skriva inlägg om hur man bäst bryter mot lagen, då detta är uppvigling till brott och är olagligt i sig, dessutom har sitemoderatorena visst ansvar om ngn går och begår ett brott som någon blev uppmanad till på deras sida. + att det är ju inte så svårt att ta reda på vem var och en är genom IP nummer och tidpunkter. Så följ jesperados info. OM du skall köra med turbo så besiktiga SAMMA bil fast utan snurran på. |
|
|
Lagligt olagligt. Hubbe 325. Du kan besikta en bil med orginalmotor idag. Imorgon sätter du din sjuhudrahästars turbospis och åker ut på stan för att impa på brudarna? Helt lagligt? Knappast, i och med att du kör med en annan motor i din bil än den motorn du besiktade bilen med så är bilen olagligt, med allt vad det innebär. Min inskränkta syn på trimforumet är att alla som bidrar med tips vet eller har anledning att veta att i andra änden sitter det en person som kommer att köra med sin olagliga bil på gatan. De undantag som kan finnas är givetvis - de som enbart tävlar på bana med sina bilar eller de som nogsamt besiktar sitt turbomonster med den setup som de tänker att köra med på allmän väg. I övrigt tycker jag att de besiktningsregler vi har i det här landet är regida och bakåtstävande. Trafiklobbyn får som de vill. Bara du har pengar så kan du ta körkort. Bara du har pengar kan du köpa en Koenigegg och bara du har pengar kan du köpa omdömme? E |
|
|
Visst, självklart är det olagligt att köra med fel motor på gatan och besiktiga med rätt, men man brottet är inte i närheten på straffskalan, mot vad som väntar om de kommer på att bilen har falsk identitet. Sen nämner jag aldrig i mina inlägg att du skall montera på turbon och köra på gatan, utan bara hur du gör din turbokonverterade bil laglig igen. Sen är det upp till ägaren att skruva dit den igen inför nästa repa på strippen, eller var han nu tänker köra med sin olagliga bil... /Christofer |
|
svavelvinter |
Skruva ned laddtrycket till obefintlighetsnivå, dölj turbon (min sitter på undersidan) med en plåt, häll i metanol i tanken för att klara avgasvärdena... Jag hoppas på det iaf, har hört att det ska funka för dom flesta (Andreas på stylingkompaniet bl.a.) |
| Är det ingen som tänkr reg, besa sin bil med turbo? Eller går inte det? | |
svavelvinter |
Subidius: Det går inte, man måste få certifikat och massa skit från generalagenten i tyskland för att få igenom allting. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.