|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
ja då har man satt på ett sportluftfilter det går som fan mycke mer drag på låga varv ... skit kul;) BMW är best.... |
|
Är det ett öppet Placebofilter? Dom ger mest har jag hört. Flåklypa |
|
|
Placeboeffekt eller inte,huvudsaken är att man själv är nöjd. |
|
mm jag vet inte vad Placebofilter är men den går jävlit bra ialllafal hehe det är huvudsaken... MVH/Juhani BMW är best.... |
|
Hehe, klockrent Flåklypa :) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
bmw 325i cab: Ett öppet filter ger sällan (om någongång) någon effektökning alls, snarare en effektminskning om filtret drar varmluft från t.ex. grenröret. Ett rättmonterat filter som garanterat får andas kall luft från fronten är dock en viktig och ibland en effektökande länk i trimkedjan. Bmw:s luftboxar brukar i allmänhet vara dimensionerade för betydligt mera effekt. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Har oxå svårt att tänka mig ngn större effektskillnad. Det är nog bara det råare ljudet du lurar dig på. Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
| Konstigt nog så är det rappare gasrespons med öppet filter.. | |
hmm det kanske är sant, men det käns som det iallafl jag tycker att det är mera botten drag men inte så mycke jaja fan vet jag men det låtter ju lite coolare iallafal alltid nåt :) MVH/Juhani BMW är best.... |
| gamla filtret var kanske tätt!? | |
| haha! tror d e en del av ett sånt där fool-flow-system jag hört talas om ;) | |
_WmB_ |
tycker bilen blir sämre på botten med öppet filter |
inte jag tycker det blir mycke bätre iallafal på min bil... BMW är best.... |
| Tror på placebofilter. Kan ge allt ifrån 10-75 hästar beroende på modell av ägare. | |
| Ge upp nu. Kul att ni har en åsikt om öppet filter men tror inte det är så många som är intresserade av att höra den. Folk som sätter på öppet filter sätter det till största del för ljudets skull... | |
| Om det nu vart stor skillnad så låter det ju vettigt att orginal filtret va igen satt och ströp effekten. Då lär det bli skillnad med ett nytt openair filter ;) | |
| Ett öppet filter kan väl ge effekt de beror ju på hur pass dåligt orginal filtret är efter motorn men i flesta fall ligger väl bmw isåfall överdimiensionerade kolla tex på kopplingar och växellådor pallar ju nästan hur mycke mos som helst.. men men visst alla kan ju inbilla sig men de är ju inget man går och köper för effekt ökning som några nämde innan.. | |
| placebofilter hur kan det ge 10-75 hk mer? låter inte troligt då skulle man får ut runt 110 hk mer i bilen med bara luft filter å chipp,låter inte verkligt nä tror jag inte på. | |
| LOL @ buffy11 :D :D :D :D | |
|
Öppet filet som är rätt monterat ger mer effekt...så är det! Lite kul att läsa vissa personers inlägg här på forumet ..spec när dom knappt ens själv öppnar huven på sin bil och rör ngt i maskinen!!! Hur har ni skaffat er den kunskapen ni har? Läst er till den eller hört av kompisar? |
|
|
Nirvana > Då kan man ställa sig frågan varför BMW inte har monterat det från fabrik. Jag har själv två stycken sk. open-air filter (ett från K&N och ett från Green Cotton), båda har en mindre filtreringsyta gentemot original filtret. Båda ligger numera på hyllan, någon som är intresserad av att köpa? Men ljudet blir som tidigare sagts mycket trevligt... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.