|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Står på Förenade bil i Malmö, undrar mest om den var svensksåld. Har ju inte så många ägare och bara dryga 8000 mil. Blivande entustiastbil hos ngn kanske. Priset var dock högt 139 k. "HD91" brukar ju ha koll på sånna här saker. Sjöberg | |
|
Regnr: DEP488 Färg: LGRÅ Fabrikat: BMW M5 Årsmodell: 1995 Fordonsslag: PB Chassinummer: HC91060GD64455 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: FÖRENADE BIL AKTIEBOLAGET I MALMÖ Adress: BOX 6005 Postnr: 200 11 Förvärvsdatum: 2004-12-08 Ort: MALMÖ Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: IF Skadeförsäkring Försäkringsdatum: 2004-12-08 Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2005-01-12) Antal ägare: 2 Datum för första reg.: 1995-05-24 Producentansvarig: I trafik första gång: 1995-05-24 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2005-08-01 - 2005-12-31 Senast godkända besiktning: 2004-10-11 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: 085771 Skatteuppgifter Skattepliktigt: Ja Brukandeförbud: Nej Årsskatt, kr: 2550 Debitering vid påställning, kr: 2550 Debiterad fordonsskatt, kr: 0 Kreditering vid avställning, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 35 Huvuduppbördsmånad: januari Förfallen skatt/avgift, kr: 0 Skrotningspremie, kr: 1200 Vägavgift Vägavgift (kr/år): 0 Betald till och med: Tekniska data Effekt kW: 250 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: 1400 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1350 Max lastvikt: 300 Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 245/40R18 Kaross: Täckt, Taklucka |
|
|
Länk Här är länken till Vägverket. |
|
|
DEP488/GD64455 är Svensk-såld tillverkad juli-94 och har bara haft 1ägare, Om skicket är som det bör är inte priset högt utan hade kunnat vara 60tkr högre utan att det vore ocker, För hur lätt är det att hitta en Sv-såld 1ägares M5-95 med under 10000mil på mätaren? Köp den någon innan jag lånar upp pengar och köper den, Det räcker med två 6växlade E34:or men denna är väldigt svår att stå emot! Mvh Stephan |
|
|
Står den i Fosie eller centrum? Denna måste f*n jag åka och kika på! :) |
|
|
Står i centrum, kan iofs hålla m om att priset på den inte är ngt ocker. Svensksåld alltså, då kan jag hålla med om att priset är rätt. Nästan så man börjar fundera på att prata med banken lite... E38B12: Kan du inte återkomma när du varit och kikat på den, e j-vligt nyfiken på skicket... Sjöberg |
|
|
Sjoberg, Absolut... är den så fin som den torde vara är den helt rätt i pris. Återkommer med info. MVH, E38B12 |
|
V12 LeMans |
Kommer ihåg att För. bil i Fosie hade en silvergrå M5 -95 med 18"-hjulen till salu för några år sen , kanske samma bil . (Då kostade den runt 300´ , om jag inte minns fel) Den bilen var väldigt fräsch , då . En bil värd att bevara . |
|
Först och främst håller jag med övriga om priset osv. Bilen är mycket riktigt Skandinavien-utförande och svensksåld, med följande utrustningsspecifikationer: Airbag passagerare (förarsidan = standard) Fabrikslarm Ellucka Solskyddsgardin bak Elmanövrerade stolar med minne förarsidan Stolsvärme fram Stolsvärme bak (!) Strålkastartvätt/intensivrengöring Klimatanläggning Farthållare Innebelysningspaket Radioförberedd (alltså ingen stereo från fabrik) M airbagratt Skandinavien-utförande Startspärr AZT/TueV Bilen färdigställdes den 18 juli 1994 och togs i trafik i maj 1995. Arktissilber metallic 309, svart nappa helläder 0318. Är den original, servad på auktoriserad verkstad och icke vinterkörd så är det bara att slå till, det är ju ett kanonpris med det miltalet i så fall! Varför är den annonserad som en 94:a förresten? Förenade bil verkar ju inte veta mycket om E34 M5:or när de skriver så, det är en klar 95:a, den sista 94:an tillverkades i april 1994 om jag inte minns fel. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Den enda anledningen att annonsera den som 94:a är om dom alltid klassar bilar efter tillverkningsår, Och inte årsmodell som är brukligt för bilar av dom årsmodellerna, Men om det är så eller inte vet jg ej. Mvh Stephan |
|
|
Hade inte den bilen 94:ans fälgar? Och är den 6-växlad? |
|
|
Bilen såldes tydligen redan i fredags, och tyvärr inte till E38B12 - han får avlägga egen rapport när han kommit hem (och bearbetat sorgen). Tydligen köptes bilen iaf av en riktig entusiast! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Yes! Hemma igen efter en dag i Malmö. Bilen är alltså som Kalle säger redan såld, knappast förvånande om man ser till skicket. Den hade dock inte levererats till sin nya ägare ännu. Bra ur den synpunkten att jag fick se bilen och ta några bilder, mindre bra ur den synpunkten att jag fick se bilen och ta några bilder... och därmed få ett enormt habegär ;) Alla fälgar var i nyskick, inte ett synligt stenskott i fronten. Silvermet. med svart skinn, samt svart spoilerpaket dvs. inte nedlackat :) Skinninredningen var som i en 2 år gammal bil, interiören kunde dock ha rengjorts bättre då den var lite dammig här och var, och det satt ett fult och slitet S-märke bak, men det är bara småsaker. Kort sagt; en fantastiskt fin M5 -95 som jag nästan vågar kalla FYND för 140tkr, med tanke på sv-såld, en ägare osv. Någon som kan lägga upp bilder åt mig någonstans? MVH, E38B12 |
|
|
Kalle: Vad var det jag sa :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Gemini__ |
Jaa, vill se bilder!! =) Synd att den var såld(om du var spekulant på den). Det var verkligen ett bra pris när man hör i vilket fint skick den är i. Mvh: Thomas |
|
Jag vill också se bilderna, Aj aj aj vilken bil, Tur att jag inte bor i Malmö, Jag hade gått där ifrån förrän dom sålt bilen till mig;) Mvh Stephan |
|
|
Var faktikst nere i Malmö idag och skulle titta på den, trist att den var såld... Ingen på forumet som köpt den?! Sjöberg |
|
|
Här var E38B12s bilder. 1 Länk 2 Länk 3 Länk 4 Länk 5 Länk 6 Länk 7 Länk Ganz schönes auto, ja! /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Jag är ingen mästerfotograf, men man får en hyfsad bild över just hur perfekt bilen verkligen var :) | |
|
Gick det o bjuda över den där killen som köpt den? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
<ironi>Såna där kan man få i tyskland för 50 000:-!! </ironi> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.