AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.063

BMW Sport Club kör Superstage i nya Bilsport!

Sida 1 av 2
I nr 3 av Bilsport som kommer till prenumeranter idag så är BMW Sport Club med och kör Superstage.

Äntligen en BMW-klubb där!

Har ni läst det? Några kommentarer?
Jag såg i föregående nummer att det skulle vara BMW Sport Club i Superstage i detta nummer.
Någon som satte en bra tid?

Mvh,
/Wille
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Lotus Samuel körde 1.26.53 med en ngt modiferad M3E30 och på slicks...riktigt skarp tid...Man kan inte nog hylla den bilmodell (och dess förare) :)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Samtliga tider:

1.24.44 Christer Gellerstdt 320 DTC-01
1.31.94 Kennie Flenstedt M3-88
1.30.82 Lars Grönholm M3-97
1.29.57 Samuel Silverudd Z3 M Coupe
1.36.00 Tobias Samuelsson M3-98
1.37.08 Anton Lillsund 318 is-91
1.32.06 Mattias Becker 325-88
1.34.56 John Kjellsson M3 GT
1.36.60 Kåkan Johansson 320i-99
1.39.28 Jan Ekehage Z3 M Coupe-98
1.34.50 Per-ola Mattsson 323i-82
1.36.47 Magnus Jonsson 2002-75
1.26.53 Samuel Lindqvist M3-87
1.41.00 Mats Sundström M3-96

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja, dom tiderna visar ju tydligt på att det är främst en god förare som avgör prestanda-tider - och inte bilen... (Med tanke på alla VS-trådar på sistone) :-)
Ingen M5 :-(
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
M femman:
M5 är för tung för superstage, men den är ju inte sämre för det! :)

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Intressant pop-up i huvvet:
Finns 330Cix, med M-chassie? (330xd finns ju...)
Om den gör det, hur står den sig gentemot M3:an i sådana här banor..?
camata,

Det finns ingen BMW Coupé med fyrhjulsdrift. Tror att en 330xd hade fungerat riktigt dåligt i superstage. :( Inte riktigt bilens rätta element.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Stephan:
Det är sant, vi får köra ner till ringen istället :-)
Kalle Hansen

Inte Coupé, Clubsport.
-01 (?) fanns det ju en 330Ci, men den kanske inte fanns som sedan..?
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Men Ci är ju coupe beteckningen.

Mr C
Mr C

Mycket möjligt, men på Sportbilens Dag 2001 (eller 2002) på Linköpings motorstadio så fanns där en 330Ci som på ett beskrivningspapper hette 330 Clubsport Injection, men jag hade fullt upp att tänka på alla Viprar som var där då så att jag kommer inte ihåg speciellt mycket av vad som stod på det där pappret. =)
Lotus Samuel
Jag har en 323CI men vad som skulle va clubsport på den kan man ju undra? =)

Fyrhjulsdrift i superstage har man nog inte mycket nytta av. Möjligtvis med extremt mycket effekt.

Själv kunde jag nästan hålla fullt hela banan bortsett från ingången till varje parti och vändingen. Sen va det fullt spjäll resten. Så lite mer effekt hade inte skadat. Hoppas jag får prova superstage en gång till med nyrenoverad motor och lite nyare däck. =)

Jannes tid är fel i listan ovan. Vad han körde vet jag inte. Men jag provade själv hans bil på lite blöt bana och körde då på 1.30.02 så 1.39 känns inte så rimligt.
750iAL
äh fanns ju ingen 750ial med ju..den svänger runt rs banan på en kvart..:-)
nej ner till Ringen o visa upp oss där passar vi med 7er bättre...

M3 e30 e det finaste som finns..

samata,

Clubsport var ett utrustningspaket för E46 Coupé, som innebar fast chassiesättning, M-aerodynamikpaket, en vinge på bakluckan, stolar från M3 med skinn/tyg-kombination samt ett utubud av exklusiva färget, exempelvis Estorilblå. Fanns endast till coupén, och skrevs inte in som något speciellt i bilens registreringsbevis.

Beteckningen Ci står, som Mr C skriver, för Coupé (och insprutning)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Om man läser texten så står det att Janne körde på 1.31.09 och inte 1.39 som det står i faktarutan. Det står även fel tid på Per-o la som körde på 1.33.00

_______
//Niklas
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag har själv inte läst all text än, jag skrev bara slut tiderna. Sen var min klåfingriga två åriga dotter i mitt knä när jag knappade tiderna(hon pillade på allt hon kunde:-)), om det är jag som skrivit fel så ber jag om ursäkt! Ska kontrollera tiderna lite senare.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Lotus Samuel
Jag tror dom hade lite dålig koll på bilsport ang. tiderna. När dom ringde till mig innan publiceringen så skulle han bara kolla så allt stämde. Då påstod han först att jag hade kört 1.28.xx som snabbast. När jag sa att det va fel letade han lite och hittade 1.26.53 i sina papper.
Jag har inte själv tidningen så jag kan inte kolla.

mvh
Dom ringde även mig innan publicering.

Jag fick ändra lite småsaker som jag inte tyckte att jag hade sagt eller skrivit, men i tidningen stämmer allt bra tror jag. Jag har bara sett rutan med text samt bild som tar upp min körning.
Bilden blev för övrigt riktigt bra tycker jag. :-)

/Anton
Lotus Samuel
Hur ser min bild ut Anton?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.